Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sign me up, när som!Dags för en till kanske?
NÖR KÖR VI LANGETRÄFF?!?
(Edit: nej klockan är inte för stor, det är vinkeln bara)
+1Sign me up, när som!
Jag är påBor alla i Stockholm eller?
Ska vara uppe 10-15 februari, hade varit skönt med en langeträff då för att hindra mig från en murder-suicide i kontoret
Middag på AG? Kan starta igång en PMtråd om det är några stycken som är med.
Tack! Det är från Camille Fournet. Langes band är av riktigt hög kvalitet, görs i Italien, osäker av vem, dessvärre är dom kanske lite trista i utföranden samt runda i slutet vilket jag kan störa mig lite på.Grym!
Originalband?
Vad är åsikterna kring Langes band? Kan ibland känna att det rent visuellt verkar finnas ’croco’ som ser roligare ut.
Tack! Det är från Camille Fournet. Langes band är av riktigt hög kvalitet, görs i Italien, osäker av vem, dessvärre är dom kanske lite trista i utföranden samt runda i slutet vilket jag kan störa mig lite på.
Vad lutar det åt?Blev det någon GTG Langegänget?
Jag tror jag närmar mig ett Langeköp. Av allt jag provat så finns det inget som fått mig att le inombords lika mkt som Lange
Lutar åt Saxonia Moonphase i Roséguld med vit tavla. Men Lange1 månfas i vitguld med svart tavla är också galet fin.Vad lutar det åt?
Spännande! Och roligt med något inte alla har. Är själv lite svag för 1815-kronografen.Lutar åt Saxonia Moonphase i Roséguld med vit tavla. Men Lange1 månfas i vitguld med svart tavla är också galet fin.
Två helt olika klockor i utseende, men lutar åt den första.
Ja den är inte dum den heller =)Spännande! Och roligt med något inte alla har. Är själv lite svag för 1815-kronografen.
Galet bra!
Den där är grymt fin! Fick klämma lite på en sån där fast med silvertavla nyligen och föll pladask...
F Y så bra.
Ni som har en 1815 och/eller en Lange 1 - hur gick tankarna dessa emellan? Det är en fråga som håller mig vaken på nätterna för tillfället...
Bra och svår fråga, kan svara lite hur det gick till för mon del.
Jag var emellan en 1815 up/down och en Lange 1 moon (vitguld med svart tavla).
Baksidan på båda är ganska lik, så urverket är utesluten från diskussionen.
Lange 1 är en icon, finns i många roliga komplikationer som jag kan tänka mig utöver moonphase (daymatic, world time, osv).
Men det är också nackdelen med den, om man vill köpa och behålla. Man är rädd att bli tröt på den, bli sugen på nytt/anan komplikation, och komplikationerna är ganska vanliga i andra klockor/märke, så risken för konflikt i samlingen finns.
Jag älskar min up/down med, och eftersom klockan är en 30 års present som jag vill (försöka att) behålla livet ut, den mer klassiska utseende är lite bättre. Sen komplikationen, manuell urverk och up/down är också en Lange icon, och jag kan inte tänka mig en annan klocka med samma komplikation som jag kanske skulle bli sugen på att byta den med varken som del-paket eller helhet (till skillnad från moonphase, chrono osv).
Så det blev en 1815 för mig. Men en lange 1 som komplimang är inte helt uteslutet i framtiden