• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Langetråden

marlun

Rolex
Tveklöst den bästa klockan jag har haft. Om jag skaffar en igen får det lov att bli den nyare refen (191.032), eftersom tavlan är lite trevligare och "lever" mer
IMG_20190822_184651_490.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tveklöst den bästa klockan jag har haft. Om jag skaffar en igen får det lov att bli den nyare refen (191.032), eftersom tavlan är lite trevligare och "lever" mer
IMG_20190822_184651_490.jpg

Vad är det som gör den så bra? Varför är den den bästa? :)

Kollat mycket på olika 1or på sistone och är nyfiken!
 

marlun

Rolex
Vad är det som gör den så bra? Varför är den den bästa? :)

Kollat mycket på olika 1or på sistone och är nyfiken!
Den är helt enkelt i mitt tycke otroligt snygg. Lange är klock-pondus utan dess like! :D Finishen och detaljerna är av högsta kvalité, och lystern i tavlan när ljuset träffar är magisk! Sedan är den funktionsmässigt praktisk med gångresevsindikatorn och snabbställningsfunktionen av datumet med en knapp på sidan av boetten. Bra storlek på 38.5 mm och lagom hög i proportion till storleken. Urverket är riktigt snyggt dekorerat också. Det finns egentligen inget att klaga på med modellen. Kan varmt rekommendera den!
 

mglaum

Panerai
Den är helt enkelt i mitt tycke otroligt snygg. Lange är klock-pondus utan dess like! :D Finishen och detaljerna är av högsta kvalité, och lystern i tavlan när ljuset träffar är magisk! Sedan är den funktionsmässigt praktisk med gångresevsindikatorn och snabbställningsfunktionen av datumet med en knapp på sidan av boetten. Bra storlek på 38.5 mm och lagom hög i proportion till storleken. Urverket är riktigt snyggt dekorerat också. Det finns egentligen inget att klaga på med modellen. Kan varmt rekommendera den!
Definitivt på min lista, kommer nog dröja ett tag dock.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Den är helt enkelt i mitt tycke otroligt snygg. Lange är klock-pondus utan dess like! :D Finishen och detaljerna är av högsta kvalité, och lystern i tavlan när ljuset träffar är magisk! Sedan är den funktionsmässigt praktisk med gångresevsindikatorn och snabbställningsfunktionen av datumet med en knapp på sidan av boetten. Bra storlek på 38.5 mm och lagom hög i proportion till storleken. Urverket är riktigt snyggt dekorerat också. Det finns egentligen inget att klaga på med modellen. Kan varmt rekommendera den!

Tack för input - gillar att höra vad det är som gör att andra gillar olika modeller.

Den bär helt klart på massor av ’Lange’-DNA. Personligen har jag aldrig riktigt gillat den, har tyckt att designen känts lite daterad, den är ju trots allt ~30 år vid det här laget, och inte på något bra sätt.

Men när jag börjat studera Lange-modeller mer nogsamt på sistone så växer den! Börjar gilla, vissa kombinationer mer än andra.

...finns, tyvärr, en topplista med 3 kandidater i bakhuvudet nu.
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Om jag någonsin kommer ha råd med en Lange så står 1 Time zone med blå visare högt till kurs – om den kunde tillverkas i en 39mm-version.

Men men, den som lever får se. Börsen kanske kommer på benen igen snart, även om jag är lite pessimistisk och går och väntar på nästa ras... :greedy:
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Mkt snygg.
Undrar hur de tänker kring länken, som fått mkt kritik. Detta är väl ett kvitto på att de inte vart så framgångsrika med den? Eller ska man inte se det så?
Vet inte om jag tycker att man ska se det så - folk är knappast missnöjda med oysterlänken för att det finns oysterflex. :) Gummi är nog bara ytterligare ett sätt att profilera den som en sportklocka!
Gillar den dock fortfarande bättre i blått, även om grått också är mycket bra.
 
Topp