Jag har iofs inte ägt någon så min åsikt räknas kanske inte.
Men jag har spanat in modellen eller modellerna, både den jag troligtvis köper i framtiden och daymatic, och i olika (guld) utföranden.
För min del anser jag att den klockan skall vara i färgat guld, gult eller rött. - platina och wg passar inte den modellen anser jag, den ser inte hälften så exklusiv och vacker ut. Den blir "kall" på nåt vis..
Ang power reserve vs daymatic så finner jag dagräknaren betydligt mycket mer användbar.
Men som du skriver, tavlan blir helt spegelvänd om man vill ha den komplikationer, vilket för mig gör att klockan plötsligt känns "fel". varför vet jag inte. :/
Men det är mina funderingar kring den iaf.
Kanske något jag skulle lära mig att tycka om snabbt, men tavlan känns inte alls balanserad när "klockan" sitter till höger ist för rill vänster, som på originalet.
Men har du fått ett bra pris, föredrar vit metall och daymatic före power reserve så varför inte slå till?
Om priset är mkt bra, så borde du inte ha några problem att skicka den vidare utan förlust.
Jag tycker du ska köra och sen uppdatera oss här i tråden dagligen. Jag behöver kanske liiite till övertalning för att gå in och säga till att jag vill köpa en.