• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Langetråden

IMG_20200505_203200.jpg
Fin klocka men det ser jävligt tight ut?

Precis, gångreserv. "Auf" är fullt uppdragen.
Ok, det var väl kanske placeringen av indexen(trianglarna) som jag har svårt att förstå.... Men jag antar att de två som sitter tätt ihop (nära AB) ska symbolisera att ”Nu jäklar är det snart slut på kräm! Skruva upp mig!!!”
Trodde först att de två indexen skulle symbolisera ”fulladdat” men fick inte ihop det med AUF och AB.....

Ok, det var väl kanske placeringen av indexen(trianglarna) som jag har svårt att förstå.... Men jag antar att de två som sitter tätt ihop (nära AB) ska symbolisera att ”Nu jäklar är det snart slut på kräm! Skruva upp mig!!!”
Trodde först att de två indexen skulle symbolisera ”fulladdat” men fick inte ihop det med AUF och AB.....

Den visar intervallet i timmar det är kvar av gångreserven. Avståndet mellan trianglarna är 12 - 12 - 24 - 24 - 24 om jag inte minns fel. Men eftersom en fjäder inte förlorar kraften linjärt så blir avståndet mellan dem olika.

Månfas disken är förtrollande på denna.
07EED416-A12E-4EF6-8C8A-401E36B47BBB.jpeg
Den här är helt otrolig! Grattis! :)
Jag har det senaste året själv märkt att jag oftare och oftare intalar mig att det framöver blir en Lange 1.
Men då den vanliga 1:an, utan månfas och i YG.
1466376.png

Tidigare har jag tänkt att den sk kronan i samlingen ska bli en Patek. Men tankarna går oftare och oftare mot den här!

Helt otrolig på alla vis! :)

Den här är helt otrolig! Grattis! :)
Jag har det senaste året själv märkt att jag oftare och oftare intalar mig att det framöver blir en Lange 1.
Men då den vanliga 1:an, utan månfas och i YG.
1466376.png

Tidigare har jag tänkt att den sk kronan i samlingen ska bli en Patek. Men tankarna går oftare och oftare mot den här!

Helt otrolig på alla vis! :)

Ja, jag har varit inne på samma linje själv.
Sitter dock alltid och sneglar på Moser och deras pioneer perpetual.
Hård kamp om 1:a platsen för min del.
Det jag blir förbannad på är när ALS visar datum från 1:a-9:e. Jag hade hellre sett en nolla och inte blankt

Ja, jag har varit inne på samma linje själv.
Sitter dock alltid och sneglar på Moser och deras pioneer perpetual.
Hård kamp om 1:a platsen för min del.
Det jag blir förbannad på är när ALS visar datum från 1:a-9:e. Jag hade hellre sett en nolla och inte blankt
Haha, jag förstår dig helt. Det är fruktansvärt svårt när man ska "välja" ett riktigt "high end" armbandsur.

Personligen vill jag köpa nytt, även om det såklart blir dyrare. Och oavsett Patek eller Lange så kan det vara ganska rejäla pengar det skiljer på en helt butiksny och en årsgammal välskött pjäs.
Men som sagt, jag vill ha nytt och mitt namn på alla papper mm, speciellt om det handlar om en sån här klocka:)

Jag blir som sagt mer och mer inställd på en Lange1.
Det finns tyvärr bara 1 AD för Lange i Sverige. Å andra sidan har jag köpt en del där så det borde kanske inte vara helt omöjligt att få köpa en klocka sen när det blir dags?

Nån som vet hur det ser ut med just Lange?
Hur länge är det tänkbart att man kan få vänta på en Lange1? Någon som köpt en på Nymans någorlunda nyligen?

Tillbaka
Topp