N går bara inte!Vi kan inte ha langetråden på sidan 9.
Galet bra den är Daton!!!
Lite Lange1 kommer här!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
N går bara inte!Vi kan inte ha langetråden på sidan 9.
Boostar lite i langetråden igen, alltid trevliga ur att kolla på. Efter att ha rullat igenom tråden blev jag lite nyfiken på om du möjligtvis har lite fler wristshot på din fars saxonia? GIllar den skarpt och hade varit kul att se hur 38,5mm hade sett ut på handleden.Här kommer några fler bilder på min fars Lange, ser att jag skulle ha gjort rent den ordentligt innan, får göra om...
Birkenstocks med Datograph. Så fel, så rätt och så Tyskt på samma gång, haha.Langefredag! Är det en grej här på KS?! Min börjar väl närma sig vintageålder!
Birkenstocks med Datograph. Så fel, så rätt och så Tyskt på samma gång, haha.
Om den bara hade varit 5-10mm större... Fulländad estetiskt i mina ögon.
A. Lange & Söhne Langematik Perpetual Limited-Edition Blue Watches | aBlogtoWatch
On the occasion of the 20th anniversary of the original A. Lange & Söhne Langematik Perpetual Calendar, Glashutte, Germany-based A. Lange & Söhne is set to release two new limited-edition (of 50 pieces each) versions of the Langematik Perpetual watch with midnight-blue dials — fitted with...www.ablogtowatch.com
Så olika man tycker. Jag tycker det är helt underbart att man vågar hålla den "mindre".Om den bara hade varit 39-40mm (och inte 38.5mm). Fulländad estetiskt i mina ögon.
A. Lange & Söhne Langematik Perpetual Limited-Edition Blue Watches | aBlogtoWatch
On the occasion of the 20th anniversary of the original A. Lange & Söhne Langematik Perpetual Calendar, Glashutte, Germany-based A. Lange & Söhne is set to release two new limited-edition (of 50 pieces each) versions of the Langematik Perpetual watch with midnight-blue dials — fitted with...www.ablogtowatch.com
Så olika man tycker. Jag tycker det är helt underbart att man vågar hålla den "mindre".
Någon som äger vanliga Saxonia på 35mm? Känns som ett bra alternativ till en PP 5196 både storleksmässigt men även prismässigt. Enda tråkiga är väl att gulguld inte finns.
Tack för bra input. Låter ifs bra då jag tycker 5196 bär för stort. Men måste provas såklart.Äger ej men testat, obs den bärs MYCKET mindre än 5196. 35mm vs 37mm säger inte allt.
Saxonia: ca 42mm lug to lug, 18mm lug width
Patek: ca 46mm lug to lug, 21mm lug width
Välkommen. Äntligen.
Otroligt bra - dröm!
Ja, det är det verkligen. Det enda jag ångrar i det här läget är att jag inte lyckades att bestämma mig redan för 1-2 år sedan. Nu har priserna gått upp efter att ha stått mer eller mindre stilla under flera år, där denna Datograph är svår att få tag på överhuvud taget sedan en tid. Efter att ha varit en av de mest underskattade och undervärderade tillverkarna på marknaden så kanske fler har börjat att vakna nu. Vissa har kanske också börjat att tröttna på Patek och AP febern.
Det är först när man har den på armen som man inser vilken substans denna klocka har där också storleken känns mer eller mindre perfekt efter lite tillvänjning för min handled (ca 18.5 cm).