• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Langetråden

mario1971

Rolex
Denna enkla "farfar"-stil passar mig som fan.
20230308_145046-02.jpeg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Passar på att säga hej i tråden med min gamla tjänsteklocka. Vi hade en trevlig tid tillsammans 😊
1BA2883F-4E13-44C4-B054-103476D92A43.jpeg

En Lange 1 MP i platina står högst upp på önskelistan men får se om den drömmen kan förverkligas inom de närmsta decennierna… 😅

Bra vardagsdinka! 👌

…och platina har dragit iväg! För något/några år sedan tycker jag att de var bland de mest prisvärda platina-klockorna, nästintill undervärderade, den tiden är förbi.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Helt fantastiskt klocka, med det här förstår jag mig inte på
1692860847797.png
Beredd att hålla med. Skulle nog personligen trivas bättre med WG varianten på gummi om jag fick välja. Men det är i det närmaste en akademisk diskussion. Chronon är invite only och jag gissar att det är ganska dyrt att hamna på listan över inbjudna.

WG var fritt fram att beställa om jag bara köpte en L1 eller 1815 först :D
862F386E-4559-4182-9234-268BDE0878FB.jpeg
 

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Helt fantastiskt klocka, med det här förstår jag mig inte på
1692860847797.png
Nu har jag inte själv varit delaktig i denna modellen då hela Odysseus serien kommit efter att jag slutat. Men jag är ganska säker på att tanken är att bevara sitt design DNA med de klassiska Lange bandhornen men ändå få till en integrerad sömlös look mellan länk och boett. Inte helt olikt den ikoniska Gérald Genta designen på AP Royal Oak modellerna eller PP Nautilus för den delen. Då det är typ dessa modeller den konkurrerar med i sin prisklass.

När det gäller boett design hos Lange ligger det mycket DNA gällande proportioner och utformning ifrån IWC bakom. Langes tidigare huvud designer för boetter kom från IWC och satt fram tills han tragiskt gick bort 2012 på ett externt kontor vägg i väg med dem nere i Schaffhausen. Det var också 2012 som jag blev inkopplad på boett design och fick lära mig varje bakomliggande tanke varför det var av yttersta vikt och att varje liten detalj behövde vara genomtänkt och följa ett visst designmönster.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Nu har jag inte själv varit delaktig i denna modellen då hela Odysseus serien kommit efter att jag slutat. Men jag är ganska säker på att tanken är att bevara sitt design DNA med de klassiska Lange bandhornen men ändå få till en integrerad sömlös look mellan länk och boett. Inte helt olikt den ikoniska Gérald Genta designen på AP Royal Oak modellerna eller PP Nautilus för den delen. Då det är typ dessa modeller den konkurrerar med i sin prisklass.

När det gäller boett design hos Lange ligger det mycket DNA gällande proportioner och utformning ifrån IWC bakom. Langes tidigare huvud designer för boetter kom från IWC och satt fram tills han tragiskt gick bort 2012 på ett externt kontor vägg i väg med dem nere i Schaffhausen. Det var också 2012 som jag blev inkopplad på boett design och fick lära mig varje bakomliggande tanke varför det var av yttersta vikt och att varje liten detalj behövde vara genomtänkt och följa ett visst designmönster.
I mina ögon smälter inte riktigt länken och boetten samman till en integrerad enhet, det ska poängteras att jag bara sett den på bilderna. Boettdesignen gillar jag, där har jag inga synpunkter. Hann du vara med vid framtagningen av modellen eller var det efter du slutade där?
 
Topp