Hmpson
Basic
Det där är faktiskt inte ok.Det där ser riktigt snyggt ut! Man skulle väl kunna säga att det ser fräsigt ut![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det där är faktiskt inte ok.Det där ser riktigt snyggt ut! Man skulle väl kunna säga att det ser fräsigt ut![]()
Det där ser riktigt snyggt ut! Man skulle väl kunna säga att det ser fräsigt ut![]()
Tack för alla glada tillrop!
Projektet går långsamt framåt p.g.a. yttre omständigheter men det börjar så smått röra på sig igen!
Jag har fått mina 12" skivor omsvarvade av firman och dessa skall nu ha ok toleranser. Motoraxeln i tallriksslipen har demonterats och lagerytor + axeltapp har svarvats om.
![]()
Skivan går bättre men fortfarande en lång bit kvar till hur jag vill ha det!
Jag har därför beslutat att lägga denna lösning på hyllan så länge och fokusera på att istället anpassa jiggarna till min fräs - alt. bygga en helt egen lagerlösning och drivning. Jag gillar att göra sakerna helt själv, så det kommer troligtvis att sluta med det sistnämnda. Lager köpta och ligger och väntar - nu skall jag bara komma på hur jag får till ett 42mm hål med ok toleranser m.h.a. de maskiner jag har tillgång till.
Med min hemmabyggda chuck kan jag spänna upp boetter som har en innerdiameter på max 30.5mm - jag har en del boetter som är 32mm eller mer........vad göra.....?
Givetvis kan jag bara svarva till fler ringar i dimensionerna 31mm + men lat som jag är så slog jag till på denna så länge!
![]()
En liten 45mm chuck som t.o.m. levererades med adapter så jag kan använda den i Boleysvarven. Nu återstår bara frågan och jag skall göra en adapter så jag kan använda den tillsamans med min tidigare "chuckhållare" eller om jag skall göra en helt ny!?
Blir väl att jag gör både och här med misstänker jag!
tictac62, vågar du chansa så har jag grejer uppsatta så att jag kan slipa den redan nu!![]()
Vad säger man? VÄRLDSKLASS!!!
Älskar sladdarna från aggregatethardcore och snygg som f*n! Good job!
MalmöKlockarn : Bara för dig - ett av mina många HiFi-byggen, 15W klass-A monoblock
![]()
Har dock "fuskat" och gjort kretskort i denna version - hittar inte bilden på en version som är "hard wired" - DET är hard core!![]()
Hur fan har jag kunnat missa denna tråd?
Har nog lite gamla boetter som jag gärna blir av med . Om du vill ha dom att slipa på så säg bara till![]()
Har du en klocka med sunburstslipning du vill ha fixad men inte gråter över om det går åt skogen - skicka ner den bara!![]()
Länka!Har du kollat de youtubevideor där de visar när de polerar GS och Ananta?
Gört själv! Googla.
Har du kollat de youtubevideor där de visar när de polerar GS och Ananta?
Från 2:27Jag har sett ett par videos men tror inte man ser så mycket av själva processen - kanske är andra klipp jag hittat!?