• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lilla tråden om Damasko

Ok, så om ETA ersätts med in-house på de billigare modellerna så borde det rimligtvis innebära rättså saftiga prishöjningar.
Vem kommer dom då att rikta sig emot, japaner och det mer välavlönade segmentet i EU o US?

...hmmm.....innebär ovanstående tanke att man kanske skulle passa på att köpa en DS30 nu då, innan de ETA-verken också blir ersatta?!

Jag tror ju inte Damaskos eget är sämre.
Möjligen då att slutresultatet blir ett högre pris.

Japp, precis, inte sämre snarare fräckare och snyggare lösningar men dock dyrare!

Förresten, mailade Damasko igår och fick svar nu i morse angående länk till DS30.
Jajamen, det är på gång! Svaret var att jag fick vänta ca en vecka, så har det officiellt kommit en anpassad länk till DS30!
Då finns plötsligt min vardagsklocka och då behöver man inte kompromissa längre. Den bör väl ligga på ca drygt 1600€. Har en tid tittat på Sinn 556i, men inte känt att det hade varit helt 100, så nu känns det riktigt bra.

Japp, precis, inte sämre snarare fräckare och snyggare lösningar men dock dyrare!

Förresten, mailade Damasko igår och fick svar nu i morse angående länk till DS30.
Jajamen, det är på gång! Svaret var att jag fick vänta ca en vecka, så har det officiellt kommit en anpassad länk till DS30!
Då finns plötsligt min vardagsklocka och då behöver man inte kompromissa längre. Den bör väl ligga på ca drygt 1600€. Har en tid tittat på Sinn 556i, men inte känt att det hade varit helt 100, så nu känns det riktigt bra.
KUL! Du lär väl således bli först på KS med detta. Beställt ännu eller avvaktar du? :)

Spännande - se de någonting om hur den länken skulle se ut? Samma som den andra eller?

Jag förutsätter att det i grunden är samma länk och att ändlänken är anpassad till DS30, men vet ej säkert. Hade ju varit klockrent med olika ändlänkar så att länken passar till DS30 och de tidigare modellerna den passade till!

Japp, det blir nog en DS30 med vita visare och länk samt även ett läderband i svart i vintagestil när den blir beställningsbar på hemsidan.

Nedan är svaret på frågan om varför länken ej passar DS30 och om det är någon på G.

”Dear Henrik,

Thank you for your email.

A bracelet for the DS30 will officially be available soon.(1 week or so), please stay toned.

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Sergiu Onita”

Jäklar vad nice det ska bli med länk till ds30.... Lär väl kosta runt 7000 kr😏
Japp, det blir väl däromkring!

....verkar inom kort komma en del nytt från Damasko. Läst att det snart kommer nya inhouse-verk, A26-1 och A26-2, utan resp med datum. Dom vill väl slippa ETA och vara totalt självproducerande på fler modeller. Dessutom sett någon bild på öppen bakboett vilket enligt någon förståsigpåare verkade vara på samma boett som till DS30. Tja, skall bli kul att se vad som kommer.....

Japp, då kommer länken till DS30. Mer info kommer imorgon från Damasko, men bilder finns på watchuseek.com. Det är en ny länk och inte samma som den förra som är anpassad till DS30. Den verkar hamna på knappt 500€.

...fan, var inne på Damaskos sida för att beställa, men som sagt, mer info från dom imorgon!!

Här är den! 551 dollar! Men man vill ju köpa den från EU...

Bilagor

• Screenshot_20201031-072555.png
    Screenshot_20201031-072555.png
    339.6 KB · Visningar: 33
Sweet! Grattis😊 min skulle också ta 4-6 veckor... Slutade på 6 månader 😏
Japp, man får se var den behagar dyka upp?

Mailade dom nu för skoj skull och frågade om man kunde stoppa i det nya in-house A26-2 istället för ETA 2824-2, samt vad de skulle kosta extra? Dom är ju normalt snabba på att svara, så får se om det är möjligt att göra så.

Japp, man får se var den behagar dyka upp?

Mailade dom nu för skoj skull och frågade om man kunde stoppa i det nya in-house A26-2 istället för ETA 2824-2, samt vad de skulle kosta extra? Dom är ju normalt snabba på att svara, så får se om det är möjligt att göra så.
Det kommer nog att kosta.. Är det färdigutvecklad än? Kan ju säga att min går långt inom cosc med ETA😊

Fast de nya länkarna är vad jag förstår inte ICE hardened? Tror det är därför de är billigare än de äldre länkarna.

De verkar ha nån ythärdning, men inte den härdning som damasko annars är känd för.

Fast de nya länkarna är vad jag förstår inte ICE hardened? Tror det är därför de är billigare än de äldre länkarna.

De verkar ha nån ythärdning, men inte den härdning som damasko annars är känd för.
Spännet är det, men inte länkarna verkar det som. Jag gissar att länkarna är samma som boetten på DS30 (och dykarna), dvs "submarine steel".

Uppenbarligen är ett av dom nya in-house på gång till DS30....

”Hello Henrik,

In case you want the new DK30 model with the new movement I would suggest to wait until is officially available.

We cannot process any order for these new models at the moment.

Please advise whether I keep the order or cancel it.

An exact date of release and prices are not available at the moment hopefully at the end of November.

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Sergiu Onita”

....ja, nu vet man ju inte om det blir till en skälig prislapp, men jag tror nog jag ”fryser” beställningen och inväntar släppet av A26-2 i slutet och november och bestämmer mig för vilket det blir för min del då.

Jag upptäckte detta märke idag och måste säga att jag är mycket imponerad av vad jag hittills sett! Har sedan tidigare klockor från kusinen Sinn och funderar nu också på en Damasko. Familjeföretag, inhouseverk, icehardening och silicon .......nörden i mig vaknar :) .

DK201 står högt på listan och är fullspäckad med Damasko! Länk hade varit pricken över i:et men det fanns inte som alternativ.
1604873414789.png

Jag upptäckte detta märke idag och måste säga att jag är mycket imponerad av vad jag hittills sett! Har sedan tidigare klockor från kusinen Sinn och funderar nu också på en Damasko. Familjeföretag, inhouseverk, icehardening och silicon .......nörden i mig vaknar :) .

DK201 står högt på listan och är fullspäckad med Damasko! Länk hade varit pricken över i:et men det fanns inte som alternativ.
1604873414789.png
kusinen??

kallar du omega och rolex för kusiner med?

Tillbaka
Topp