Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror ju inte Damaskos eget är sämre....hmmm.....innebär ovanstående tanke att man kanske skulle passa på att köpa en DS30 nu då, innan de ETA-verken också blir ersatta?!
Jag tror ju inte Damaskos eget är sämre.
Möjligen då att slutresultatet blir ett högre pris.
KUL! Du lär väl således bli först på KS med detta. Beställt ännu eller avvaktar du?Japp, precis, inte sämre snarare fräckare och snyggare lösningar men dock dyrare!
Förresten, mailade Damasko igår och fick svar nu i morse angående länk till DS30.
Jajamen, det är på gång! Svaret var att jag fick vänta ca en vecka, så har det officiellt kommit en anpassad länk till DS30!
Då finns plötsligt min vardagsklocka och då behöver man inte kompromissa längre. Den bör väl ligga på ca drygt 1600€. Har en tid tittat på Sinn 556i, men inte känt att det hade varit helt 100, så nu känns det riktigt bra.
Spännande - se de någonting om hur den länken skulle se ut? Samma som den andra eller?Japp, precis, inte sämre snarare fräckare och snyggare lösningar men dock dyrare!
Förresten, mailade Damasko igår och fick svar nu i morse angående länk till DS30.
Jajamen, det är på gång! Svaret var att jag fick vänta ca en vecka, så har det officiellt kommit en anpassad länk till DS30!
Då finns plötsligt min vardagsklocka och då behöver man inte kompromissa längre. Den bör väl ligga på ca drygt 1600€. Har en tid tittat på Sinn 556i, men inte känt att det hade varit helt 100, så nu känns det riktigt bra.
KUL! Du lär väl således bli först på KS med detta. Beställt ännu eller avvaktar du?![]()
Japp, det blir väl däromkring!Jäklar vad nice det ska bli med länk till ds30.... Lär väl kosta runt 7000 kr![]()
Här är den! 551 dollar! Men man vill ju köpa den från EU...
Ja den finns ju med där, men får inte att köpa än!En förbaskat fin kombination! Väntar på att Damaskos hemsida uppdateras.....
Ser väl ut som om det går att beställa? https://www.damasko-watches.com/en/detail/index/sArticle/153Ja den finns ju med där, men får inte att köpa än!
Se dår! Då får man väl gå in och fixa någon kul kombination!Ser väl ut som om det går att beställa? https://www.damasko-watches.com/en/detail/index/sArticle/153
Se dår! Då får man väl gå in och fixa någon kul kombination!
Sweet.. Den fanns inte där i morse! Billigare än väntatSer väl ut som om det går att beställa? https://www.damasko-watches.com/en/detail/index/sArticle/153
Sweet! GrattisDåså! En DS30 antireflex på insidan, nya länken, ett vintageband i svart läder, och en nyckelring!!
....lång väntan börjar! Minst 4 veckor......
Japp, man får se var den behagar dyka upp?Sweet! Grattismin skulle också ta 4-6 veckor... Slutade på 6 månader
![]()
Det kommer nog att kosta.. Är det färdigutvecklad än? Kan ju säga att min går långt inom cosc med ETAJapp, man får se var den behagar dyka upp?
Mailade dom nu för skoj skull och frågade om man kunde stoppa i det nya in-house A26-2 istället för ETA 2824-2, samt vad de skulle kosta extra? Dom är ju normalt snabba på att svara, så får se om det är möjligt att göra så.
Det kommer nog att kosta.. Är det färdigutvecklad än? Kan ju säga att min går långt inom cosc med ETA![]()
Och tål mer än det mesta på marknaden! Lär se ny ut bra många år.De nya länkarna är ju smutta alltså...
![]()
![]()
Spännet är det, men inte länkarna verkar det som. Jag gissar att länkarna är samma som boetten på DS30 (och dykarna), dvs "submarine steel".Fast de nya länkarna är vad jag förstår inte ICE hardened? Tror det är därför de är billigare än de äldre länkarna.
De verkar ha nån ythärdning, men inte den härdning som damasko annars är känd för.
Japp, ”submarine steel”, således anpassade till DS30.Spännet är det, men inte länkarna verkar det som. Jag gissar att länkarna är samma som boetten på DS30 (och dykarna), dvs "submarine steel".
kusinen??Jag upptäckte detta märke idag och måste säga att jag är mycket imponerad av vad jag hittills sett! Har sedan tidigare klockor från kusinen Sinn och funderar nu också på en Damasko. Familjeföretag, inhouseverk, icehardening och silicon .......nörden i mig vaknar.
DK201 står högt på listan och är fullspäckad med Damasko! Länk hade varit pricken över i:et men det fanns inte som alternativ.
![]()