• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Damasko

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nej, jag har letat bilder men ej funnit. Damasko är hemlighetsfulla inför ett släpp i slutet av november (senaste budet!). Verkar dock som det kan bli ”öppen” baksida då det är ett inhouse i den. Dock bara spekulationer.
Blir den inte extremt dyr, vilket ryktet menar inte är fallet, så blir det en med nya länken så snart den släpps.
Stållänken ser mycket välgjord och gedigen ut. Tyvärr finns länken inte till DK200 men den ska vara planerad i.a.f enl, mail.
 

henno3

Omega
En bild från en sida på FB. Snubben har lite insyn i Damasko och menar att det sitter ett nytt A26 i denna som är väldigt lik en DS30. Dessutom menar han att det är glas på bakboetten. Tja, med lite fantasi kan det väl se ut så?

Tja, inte mycket att gå på, men hoppas den/dom släpps snart.
24C3E58D-41CF-4F48-BAA8-FDBAFE6EDC1B.jpeg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
En bild från en sida på FB. Snubben har lite insyn i Damasko och menar att det sitter ett nytt A26 i denna som är väldigt lik en DS30. Dessutom menar han att det är glas på bakboetten. Tja, med lite fantasi kan det väl se ut så?

Tja, inte mycket att gå på, men hoppas den/dom släpps snart.
24C3E58D-41CF-4F48-BAA8-FDBAFE6EDC1B.jpeg
Ja, det är nånting på boettlocket i alla fall, min är hel slät där (förutom den graverade texten som går runt kanten).

Fast om jag ska vara ärlig så är jag inte så glad över kristall på baksidan. Det bryter lite mot idén med en extrem verktygsklocka på nåt sätt... (även om jag förstår varför både tillverkare och kunder kanske vill ha det).
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Jag har samma åsikt gällande verktygsklocka och glasbaksida. Med ett inhouseverk så förstår jag att tillverkare med stolthet vill visa det och jag beredd att kapitulera om jag får glädjen att bära ett sådant :).
 

henno3

Omega
Jag har samma åsikt gällande verktygsklocka och glasbaksida. Med ett inhouseverk så förstår jag att tillverkare med stolthet vill visa det och jag beredd att kapitulera om jag får glädjen att bära ett sådant :).
Instämmer till fullo! Och som konsument av ett flångandes nytt inhouseverk så kommer jag sannolik inte tveka när den dyker upp på marknaden!
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Fortfarande sugen på DC56:an. Hade ju tänkt att man kunde åka ner till vårkanten, men hur det ser ut nu, lär det väl knappast hända.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Fortfarande sugen på DC56:an. Hade ju tänkt att man kunde åka ner till vårkanten, men hur det ser ut nu, lär det väl knappast hända.
Du kan få köpa min Sinn 756 - Ser ju nästan likadan ut!
Så slipper du resan ner.
Då får jag råd att åka ner och hämta en DC 86!
En riktig Vinn- Vinn-super-duper-solskenshistoria :woot::woot::woot::woot:

1605195798142.png
1605195919535.png
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Det är rensat en del bland modellerna på Damaskos hemsida nyligt vad jag kan se. Bla verkar alla klockor med inhouseverk vara borttagna tex DK200/201. Kanske något är på gång? Eller bara något tillfälligt för en uppdatering?
 

henno3

Omega
Det är rensat en del bland modellerna på Damaskos hemsida nyligt vad jag kan se. Bla verkar alla klockor med inhouseverk vara borttagna tex DK200/201. Kanske något är på gång? Eller bara något tillfälligt för en uppdatering?
Frågade häromdagen när en DC30 (sannolikt DK30) med inhouse kommer. Tolkade svaret som att det blir i år, förut var det i slutet av november. Den som lever får se.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Frågade häromdagen när en DC30 (sannolikt DK30) med inhouse kommer. Tolkade svaret som att det blir i år, förut var det i slutet av november. Den som lever får se.
För en vecka sedan fick jag namnet DK30 bekräftat och som du säger med inhouseverk. Då var det släpp inom några veckor som sades....
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Nu har de flest klockor hittat tillbaka till hemsidan igen. Dock inte DK200/201 och ingen ersättare :(. DK105 som är störtskön med manuellt inhouseverk är tillbaka:). Tyvärr är 42mm för stort för den typen av klocka för mig. Tänk denna i 39mm 😲.

1605866721893.png
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Nu har de flest klockor hittat tillbaka till hemsidan igen. Dock inte DK200/201 och ingen ersättare :(. DK105 som är störtskön med manuellt inhouseverk är tillbaka:). Tyvärr är 42mm för stort för den typen av klocka för mig. Tänk denna i 39mm 😲.

1605866721893.png
Har den funnits tidigare i 39-40mm i samma utförande?
 

henno3

Omega
Dåså, imorgon är det dags! Hoppas det inte blir alltför dyra pryttlar då man precis köpte en Omega SMP?!
Japp då vet man vilken sida som är den första att surfa in på imorgon......
DF276FBB-AF2E-4649-80BF-51FD1BF75B06.jpeg
 

henno3

Omega
Vad fan! Sitter här 09.12 och inget nytt på deras hemsida annat än ett par blider på nya verk! Har dom sovmorgon? Man kan väl inte proklamera vitt & brett om nya släpp, och inte fan lägga ut dom på hemsidan! Tyskar är väl kända för punktlighet och diciplin! Nä, skärpning!!
 

Rulle

Audemars
Vad fan! Sitter här 09.12 och inget nytt på deras hemsida annat än ett par blider på nya verk! Har dom sovmorgon? Man kan väl inte proklamera vitt & brett om nya släpp, och inte fan lägga ut dom på hemsidan! Tyskar är väl kända för punktlighet och diciplin! Nä, skärpning!!
har med suttit och tittar men inget än!

kommer väl vid 10
 

Goflorp

Cartier
Gissar på in-house-verk i 30 serien.
Undschyldigungen, aber keine Kaufe.....
 

Bilagor

  • E149E134-7AC8-4FC3-BEFA-287255865EF3.jpeg
    E149E134-7AC8-4FC3-BEFA-287255865EF3.jpeg
    122.9 KB · Visningar: 6

henno3

Omega
1559€ utan länk. Tja, med ett nytt inköp i form av en Omega 300 på armen kanske man får avvakta med länken till kassan är i bättre form. Den är dock jäkligt snygg på läder också! Skall man ha med eller utan datum? Jag är nog sugen på datum ändå. Minst 4 veckors väntan efter man klickat hem den. Tja, blir nog ett klick i kväll........:)
 
Topp