• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Damasko

Angeli

Rolex
2-Faktor
Håller med. Och fina på länk. DK30 från hemsidan.

1606900908082.png
En mycket läcker klocka och specs.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Är det inte samma som de redan hade? Jag har inte koll alltså, jag tycker bara den ser vääääldigt lik ut en tidigare modell? Eller är det samma fast nytt urverk bara?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Håller med. Och fina på länk. DK30 från hemsidan.

1606900908082.png
Rimligt prissatta också. In house och länk för c.a 1600 euro är verkligen prisvärt och "Sinn territorium"

EDIT: De är "fula" och skriver inte ut priset inkl länk förens man ska köpa/konfigurera (även om man väljer den med länk (bilden). Blir ytterligare500 euro för länk.. Synd :/
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Är det inte samma som de redan hade? Jag har inte koll alltså, jag tycker bara den ser vääääldigt lik ut en tidigare modell? Eller är det samma fast nytt urverk bara?
Det är i princip DS30 fast med nya urverk (in-house istf ETA2824) och kristall på baksidan. Det är sannolikt samma boett som DS30. Skillnaden är att DK30 inte har datum (vilket ju DS30 har); DK32 har datum.
Som sagt så är det nog ETAs strypning av tillgången på urverk till andra tillverkare som gör att de är tvungna. Jag gissar att DK-modellerna helt enkelt kommer att ersätta DS-modellerna så småningom.
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Rimligt prissatta också. In house och länk för c.a 1600 euro är verkligen prisvärt och "Sinn territorium"

EDIT: De är "fula" och skriver inte ut priset inkl länk förens man ska köpa/konfigurera (även om man väljer den med länk (bilden). Blir ytterligare500 euro för länk.. Synd :/
Blir priset då 1570e+500e? komplett?
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Jag provade också det nu och fick samma summa. Har för mig att det var 1550e med länk tidigare idag på hemsidan, måste ha ändrat det. 2100e tycker jag är lite för mycket för den rent spontant.
Med tanke på deras innovationer, patent etc så tycker jag det är lättare att rättfärdiga deras prislapp än de som köper t ex en Tag 😀

Edit: Rackarns vad jag är sugen på en Damasko, en del försäljningar får man surt ångra
 
Senast ändrad:

Angeli

Rolex
2-Faktor
Med tanke på deras innovationer, patent etc så tycker jag det är lättare att rättfärdiga deras prislapp än de som köper t ex en Tag 😀
Är inte insatt i Tags modeller och jag tycker också att klockan är intressant med deras innovationer ja. Hittar ingenstans vad service ligger på deras inhouse verk.
 

henno3

Omega
Det blir en DK32, men nu hänger det på en försäljning i helgen huruvida den blir på länk direkt eller enbart på svart läder i första läget!
 

henno3

Omega
Då var en beställning lagd......MEN!!, det blev inte en DK32. Det blev faktiskt en DS30 med länk!
Jag är ute efter en bruksklocka, en vardagsklocka, och vad tillför ett dyrare oprövat inhouseverk till den sortens klocka? Jag resonerar som så, att dom pengar jag sparar på detta val kan jag istället lägga i potten till en mer delikat ”finklocka”.
Japp, det är så det får bli......det var så det blev, och då börjar nu en låååång väntan (4 veckor enligt hemsidan).
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Då var en beställning lagd......MEN!!, det blev inte en DK32. Det blev faktiskt en DS30 med länk!
Jag är ute efter en bruksklocka, en vardagsklocka, och vad tillför ett dyrare oprövat inhouseverk till den sortens klocka? Jag resonerar som så, att dom pengar jag sparar på detta val kan jag istället lägga i potten till en mer delikat ”finklocka”.
Japp, det är så det får bli......det var så det blev, och då börjar nu en låååång väntan (4 veckor enligt hemsidan).
Oh, spännande att se den inom kort då! :D
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det kom en Damasko idag 😊 Har inte provat sylten ännu
PXL_20201216_100601947.jpg
PXL_20201216_100724594.jpg
PXL_20201216_100813575.jpg
PXL_20201216_100905348.jpg
PXL_20201216_101156979.jpg
Härligt. :) Jag fick ingen sylt när jag köpte min... :confused:
Intressant färg på armbandet förresten, det ser ljusare ut än det jag har. Har de ändrat på det, eller är det olika beroende på vilken modell man väljer tro? (Jag har den med blå visare.)
 

AndyJ

Panerai
Där så satt den! Grattis, fasen så cool!🤌
Ja verkligen 😁
Härligt. :) Jag fick ingen sylt när jag köpte min... :confused:
Intressant färg på armbandet förresten, det ser ljusare ut än det jag har. Har de ändrat på det, eller är det olika beroende på vilken modell man väljer tro? (Jag har den med blå visare.)
Sylten kanske är en julgrej? Ja jag blev också förvånad över bandet var så ljust. Det är fint ändå men alldeles för långt för mina spaggetiarmar. Jag får göra ett hål till. Men det var nog första gången jag vill använda originalbandet till en klocka:)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Sylten kanske är en julgrej? Ja jag blev också förvånad över bandet var så ljust. Det är fint ändå men alldeles för långt för mina spaggetiarmar. Jag får göra ett hål till. Men det var nog första gången jag vill använda originalbandet till en klocka:)
Ja, jag tycker det passar bra till den gula varianten, det var därför jag funderade på om det var avsiktligt. (Det finns bilder på mitt i recensionen jag skrev ett drygt år sedan.)
Men min byter armband rätt ofta, växlar mellan det bruna originalet, ett svart original, svart Colareb Venezia, blått Nato, blått Havston canvas...
 

AndyJ

Panerai
Snyggt! Hur länge fick du vänta på den? Körde som sagt en DS30 med nya länken, men köpte även det svarta originalläderarmbandet. Har tryckt tillbaka suget så gott det går då det uppenbarligen är en relativt lång väntan. Det blir ju annars en jäkla besvikelse varje gång man öppnar brevlådan...
Jag fick vänta 7 veckor så det var rätt segt som sagt. Ändå värt det😊
Vad roligt att du har köpt länken! Ska bli spännande att se. Tror jag får köpa den med sedan.
 

henno3

Omega
Jepp, det här gröna tyckte jag var klockrent🙄 Är så sjukt trött på alla läder/canvas... Är ALLTID ett hål i mellan, vilket gör att man bara går och stör sig😩
Jäkligt stiligt! Får kolla på dom när klockan dyker upp. Fick ivarjefall mail idag om att den lämnat Damasko och är på rull mot Sverige. Å andra sidan kan väl stängda gränser ställa till det, men det finns dom som har det värre än att vänta på en klocka dessa tider....
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Dåså, då dök det upp ett paket! Länken skall kortas så det åker på det svarta originallädret istället! Den kändes något större än jag väntat mig, men det blev snarare bättre än väntat. Härlig tyngd med länken! Japp, nöjd kort och gott!! DEC85E9D-4F8B-4519-A47F-41468DC7ECDB.jpeg 2EEEBC16-C0E9-4230-8657-54C10B7DC039.jpeg 918D7968-129A-48AF-B054-7E598AB38707.jpeg C964869B-31D5-48DC-9F0E-30005AA2801B.jpeg 8B384AC6-A1DA-471A-A623-46066854EF6F.jpeg
Grattis! Hur är känslan?
Den där länken verkar ju vara otroligt välbyggd, minst sagt.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Dåså, då dök det upp ett paket! Länken skall kortas så det åker på det svarta originallädret istället! Den kändes något större än jag väntat mig, men det blev snarare bättre än väntat. Härlig tyngd med länken! Japp, nöjd kort och gott!! DEC85E9D-4F8B-4519-A47F-41468DC7ECDB.jpeg 2EEEBC16-C0E9-4230-8657-54C10B7DC039.jpeg 918D7968-129A-48AF-B054-7E598AB38707.jpeg C964869B-31D5-48DC-9F0E-30005AA2801B.jpeg 8B384AC6-A1DA-471A-A623-46066854EF6F.jpeg
Grattis till en riktigt fin klocka! Nu förväntar vi oss fler bilder och utlåtanden.
 
Topp