Här kan vi rekommendera filmer med hajar i huvudrollen eller om dom bara finns med för att glufsa i sig lite människor så där, ja ni fattar nog vad jag är ute efter.
Då jag är sjukt fascinerad av hajar, för det har jag nog varit sen barnsben som jag kan komma ihåg. Allt som har med hajar att göra är fullt titt-bart. Dokumentärer som går på TV, när shark week går av stapeln på Discovery Channel så sitter man som gjuten framför rutan. Men nu handlar ju inte denna tråd om dokumentärer om hajar på TV, utan om Hajar som har kommit upp på filmduken.
Originalet från 1975 är ju en tidlös klassiker, ingen tvekan om det, rullen jag pratar om är naturligtvis filmen JAWS, men vad har kommit efter denna kultrulle?! Nja...inte är det mycket att hänga i julgranen, men visst finns det en och annan hajfilm efter JAWS som får en att dra upp benen från golvet när man sitter och tittar.
Det finns ett gäng filmer som man får ta det för vad det är, där är det ju mer humor än att det är för att skrämmas, det kan funka ibland faktiskt.
Här är dom filmer jag har. Som sagt så vill jag ha tips på filmer där det finns hajar med i rullen.
En av dom klart obehagligaste hajfilmerna, den är ruggigt bra/väl inspelad, känns fan som det vore på riktigt då det inte verkar vara någon animerad hajkrake som är med, utan dom har klippt in en riktig ser det ut som.
Affes topplista, gällande Hajfilmer.
- Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
- THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
- Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
- 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
- Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
- JAWS 2
- Shark Attack
- Deep Blue Sea
- Bait
- Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
- Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
- JAWS 3
- JAWS 4/The Revenge
- Swamp Shark
- Shark Night
- Jurassic Shark
- Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus
Kom en hajrulle nu i somras The Shallows, har dock inte hunnit kolla in den filmen.