Pauledward
Guld
Klassiker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har inte sett att någon har postat denna. Ingen super höjdare men bättre än Sharknado serien.
Red Water.
http://www.imdb.com/title/tt0365677/?ref_=nm_flmg_act_63
4,1 på imdb, inte illa inte illa. Jag slår dig dock med denna: Devouring waves, a.k.a. devilfish a.k.a. monster shark med det ytterst starka betyget betyget 2,4. Vet inte om den varit uppe i tråden, men gillar man skräp borde den vara gjuten.
![]()
Här kan vi rekommendera filmer med hajar i huvudrollen eller om dom bara finns med för att glufsa i sig lite människor så där, ja ni fattar nog vad jag är ute efter.
Då jag är sjukt fascinerad av hajar, för det har jag nog varit sen barnsben som jag kan komma ihåg. Allt som har med hajar att göra är fullt titt-bart. Dokumentärer som går på TV, när shark week går av stapeln på Discovery Channel så sitter man som gjuten framför rutan. Men nu handlar ju inte denna tråd om dokumentärer om hajar på TV, utan om Hajar som har kommit upp på filmduken.
Originalet från 1975 är ju en tidlös klassiker, ingen tvekan om det, rullen jag pratar om är naturligtvis filmen JAWS, men vad har kommit efter denna kultrulle?! Nja...inte är det mycket att hänga i julgranen, men visst finns det en och annan hajfilm efter JAWS som får en att dra upp benen från golvet när man sitter och tittar.
Det finns ett gäng filmer som man får ta det för vad det är, där är det ju mer humor än att det är för att skrämmas, det kan funka ibland faktiskt.
Här är dom filmer jag har. Som sagt så vill jag ha tips på filmer där det finns hajar med i rullen.
![]()
En av dom klart obehagligaste hajfilmerna, den är ruggigt bra/väl inspelad, känns fan som det vore på riktigt då det inte verkar vara någon animerad hajkrake som är med, utan dom har klippt in en riktig ser det ut som.
![]()
Affes topplista, gällande Hajfilmer.
- Hajen/JAWS, är nog 1:a för att den är klassikern, när det kommer till Hajar på film.
- THE REEF, snudd på att den tog första platsen, ruggigt bra är ingen överdrift att säga. Ska vara baserad på en verklig händelse.
- Open Water, den är också lite obehaglig, även denna ska vara baserad på en verklig händelse.
- 12 days of Terror, YES, även denna är baserad på verkliga händelser.
- Dagerous Water. Efter dessa fem filmer så är det lite svårare att ta ut någon, då dessa är rena c-filmerna, Haha.
- JAWS 2
- Shark Attack
- Deep Blue Sea
- Bait
- Malibu Shark Attack/Mega Shark in Malibu
- Jättehajen - Vinsurfarnas Skräck
- JAWS 3
- JAWS 4/The Revenge
- Swamp Shark
- Shark Night
- Jurassic Shark
- Delad 16 plats; Meda Shark vs Macha Shark, Mega Shark vs Giant Octopus, Sand Shar, Snow Shark, Sharknado, Sharknado 2, Sharkopus
Kom en hajrulle nu i somras The Shallows, har dock inte hunnit kolla in den filmen.
The Reef är fan den bästa haj-filmen som någonsin har gjorts! Helt fantastisk. Däremot The Shallows var ett fiasko utan dess like.
Håller med dig, dock hade den potential men misslyckades med filmen totalt! Bra gjord, men blev lite överspelad tyvärr!
Kan bara hålla med er.Jag älskar The Reef.
Min skräck/fascination för hajar är omättbar.
Såg denna trailer för ett tag sen och den skrämde f*n vettet ur mig...
![]()
Ja just det, den där. Kommer ihåg trailern men såg den aldrig. ☺Slog mig plötsligt att ingen har nämnt denna rullen:
![]()
Jag undviker alltid att prata om filmers handling då det är så lätt att försäga sig och lämna spoliers. Men det vete katten om det inte borde nämnas att även denna film är bättre än The Shallows. Filmen innehåller riktiga scener med Cal Ripfin, som numera är spårlöst försvunnen tyvärr.![]()
Ja, verkar sjukt obehaglig...Satan i gatan, kommer inte att duscha ikväll! Den film kan vara läskigt bra, återstår och se dock!
Synd att releasen inte verkar vara förrän i maj i år tyvärr!
@Affe läste att det inte är fokus i denna tråd på dokumentärer, men denna måste du se (om du inte redan gjort det)! Magiskt bra enl mig iaf! 80sdb 8.6
![]()
Slog mig plötsligt att ingen har nämnt denna rullen:
![]()
Jag undviker alltid att prata om filmers handling då det är så lätt att försäga sig och lämna spoliers. Men det vete katten om det inte borde nämnas att även denna film är bättre än The Shallows. Filmen innehåller riktiga scener med Cal Ripfin, som numera är spårlöst försvunnen tyvärr.![]()
Men vaf*n! Hade ju crowdsourcat hans nya rulle!Tyvärr har regissören precis mulat i en dykolycka.
http://www.expressen.se/noje/prisbelont-filmmakare-hittad-dod--blev-37-ar/
Satan i gatan, kommer inte att duscha ikväll! Den film kan vara läskigt bra, återstår och se dock!
Synd att releasen inte verkar vara förrän i maj i år tyvärr!
Open Water är 79min som jag aldrig får tillbaka av mitt liv. Såg den för några år sedan när den gick på tv, längtade efter rejlampauserna![]()
Tyvärr har regissören precis mulat i en dykolycka.
http://www.expressen.se/noje/prisbelont-filmmakare-hittad-dod--blev-37-ar/
Jättetrist. Är hos våra vänner (hajfilmaren) i Florida nu; de var vänner med Rob. Han hade faktiskt bett vår kompis Andy följa med på just denna tur. Som tur var avböjde Andy just för att han tyckte det var ett onödigt farligt dyk de skulle ge sig på..Hm...satan i gatan så tråkiga nyheter!
Sorry för ett sent svar...Näää filmen är ingen höjdare. Det enda som är värt att se är väl de riktiga klippen på vithaj emellanåt. Rekommenderar en riktig haj-dokumentär istället.Är den där bra? Har undvikit den trots att det är en dykfilm. Halle-bäret brukar vara en garant för att filmen suger stenhårt.
Märklig olycka. Dessutom körde han rebreather redan i första Sharkwater vill jag minnas, så vadan allt snack om att han var nybörjare.Jättetrist. Är hos våra vänner (hajfilmaren) i Florida nu; de var vänner med Rob. Han hade faktiskt bett vår kompis Andy följa med på just denna tur. Som tur var avböjde Andy just för att han tyckte det var ett onödigt farligt dyk de skulle ge sig på..
Anyway; Emmy-awardsen för hajfilmandet kommer här..
![]()
Finns det nån genre med mer b-rullar än haj filmer? ☺Fick in tre Hajfilmer idag! Tyvärr inte 47 Meters Down, men den kommer väl så småningom får man hoppas!
Kommer med en recension när jag har kollat på dom!
![]()
![]()