• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

När ens böner om rätt storlek blir hörda 🕊😄 HC 39 Ceramic 🙌🏼
BEB6161F-1BCD-4ECF-8EC6-95F46CF9DA87.jpeg
 
Snyggt! Upp med fler bilder :)
Sugen på 39 an på gummibandet till sommaren
Vet du vad lug to lug är på denna?
Har du testat 41mm tidigare? Hur upplever du isf storleksskillnaden? Är lite sugen...

Tror den är 47mm L2L.

41:an har aldrig varit ett alternativ då den är större L2L än till och med SMP 300 jag hade som jag också tyckte var rätt biffig egentligen.

Väldigt fina på denna. Min arm mäter 17.5cm
177DD7C4-A85E-4870-82DD-EAAD141B4DED.jpeg

D687D849-5AAF-44C1-9CE7-35DD2F6474A1.jpeg
 
Senast ändrad:
Köpte du möjligen med läderbandet? Känner själv att det blåa kanske är lite väl mycket blått tillsammans med tavlan. Kanske funkar bra med det mörkbruna som kommer till den med svart tavla?
Nej det har jag inte köpt, men tänker precis som du om blå vs brun. Ska kolla om man kan köpa det bruna löst och vad det skulle kosta.
Annars borde många bruna och svarta läder fungera tror jag 🙂
 
Hur är intresset för nya Zulu? Jag ligger väldigt nära att köpa den svarta på läderband. Känns, precis som Spirit 37 mm, som att Longines tänkt på allt. Äkta GMT, kortare bandhorn, snillrik lösning för låset (till läderbanden), vackert datumfönster och relativt tunn (14 mm med kuperat glas).

 
Tillbaka
Topp