• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Det låter som ett rimligt pris :)
Väntar på att Nymans i Västerås ska få in några men för min del så blir det nog en champagne tavla även om jag normalt föredrar blått och tycker den är riktigt snygg.
Jag kommer nog gå på blått. Hoppas de får in dem snart. Tycker vi bokar in en träff då :) Har du kvar titan spirit?
 
Jag kommer nog gå på blått. Hoppas de får in dem snart. Tycker vi bokar in en träff då :) Har du kvar titan spirit?
Ja det vore kul att få testa en 37a och att få se färgerna irl.
Absolut ska vi boka in det :)
Nej den byttes in hos AD i samband med ett annat köp.
Önskar dock att det även kom en 37 i titan och utan datum.
Designen tilltalade mig men hade velat ha den i en mindre version.
 
En Spirit g2g hade varit riktigt nice, självklart även andra Longines. Jag har nästan alltid ägt någon Longines i samlingen men var ett tag sedan nu. Sålde Big Eye i somras men imorgon kommer spirit 40 mm. Kommer kännas komplett igen!
 
Underbar!
20220527_173206.jpg
 
Longines Ultra-Chron, känns som de gör väldigt mycket rätt just nu. 😊

Riktigt fin liten hyllning. Tycker personligen det hade varit festligare med den orangea minutvisaren och går inte helt igång på hi-beat lull lull men det är jag det 😉
Mer färsk läsning:
 
Den på ett tropic i sommar skojar man inte bort! Longines fortsätter överraska positivt med sina vintage inspirerade släpp
När de
Riktigt fin liten hyllning. Tycker personligen det hade varit festligare med den orangea minutvisaren och går inte helt igång på hi-beat lull lull men det är jag det 😉
Mer färsk läsning:
jo fast när den kommer i 39-40 mm och med pilen för oss som inte kräver hööög upplösning, då blir det köp (kanske)
 
jo fast när den kommer i 39-40 mm och med pilen för oss som inte kräver hööög upplösning, då blir det köp (kanske)
Tror den bärs ganska snällt ändå med tanke på boettdesignen, men visst...originalet är väl aningens mindre 40mm ish (som var gigantiskt då).
Slog mig dessutom att en fin vintage ligger ca hälften av priset av den här nya, lite skevt kanske då det snarare brukar vara tvärtom.
 
Tror den bärs ganska snällt ändå med tanke på boettdesignen, men visst...originalet är väl aningens mindre 40mm ish (som var gigantiskt då).
Slog mig dessutom att en fin vintage ligger ca hälften av priset av den här nya, lite skevt kanske då det snarare brukar vara tvärtom.
Kanske ett tecken på att vintage Longines har framtida potential
 
Longines Ultra-Chron, känns som de gör väldigt mycket rätt just nu. 😊


Har vi några specs och retailpriser att skriva ut i tråden? Kan förvisso googla men vore skönt om man slapp det. Har spelat padel i 2h så nu är jag trött och vill ha allt serverat
 
Tillbaka
Topp