Ponlarsson
Silver
Har du provat klockan? Jag har 39 mm och den bärs mycket större.Blir för litet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du provat klockan? Jag har 39 mm och den bärs mycket större.Blir för litet
Har kollat lite på den, men jag gillar att conquest går lite mer åt dressare.
Märkligt dock att den finns i GMT, 39 mm, chronograph och Hydro men inte i storleken 41 mm.
http://www.klockia.se/longines-conquest-automatic-l3.677.4.58.6
Här har du ett kanonpris på en svart 41 med lume
Jag har sett den, känns verkligen prisvärt. Hade den varit blå hade inte varit något att tveka på
Men efter att ha kommit in på gmt modellen har jag lite beslutsångest på om jag ska köpa en conquest eller en Hamilton jazzmaster gmt auto.
http://shop.hamiltonwatch.com/american-classic-jazzmaster-gmt-auto-h32695131.html
Gillade inte alls länken på Hamilton. Men om du gör det kan det väl absolut vara ett alternativ.
Hade ett 20mm-band hemma och försökte trycka in det. Satt lite för tight och var svårt att få av. Jag hade nog kört en mm mindre och fått en liten glipa.
Men nu har jag ju alltid länken på ändå
Någon som testat 1935?
Japp jag har testat 1935 och tycker det är en rolig klocka för den pengen
Upplever den inte som jättestor men självklart märks det att man har den på sig.
Här på orginalbandet.
Peter
Jag tyckte det var lite intressant att höra om Longines har någon bra förklaring till den s.k. dubbeltjugan på 1942 Heritage Chronograph så jag kontaktade dem igår. Fick ett mycket förvånat svar tillbaka idag där de ber så mycket om ursäkt och erbjuder sig att byta ut tavlan mot en ny. Det tycks alltså som att det faktiskt är ett tryckfel och ingenting som sitter på alla exemplar. Kanske blir dubbeltjugan ett riktigt samlarobjekt till slut? Jag tror dock att jag nappar på erbjudandet att byta ut tavlan. Återkommer med uppdatering längre fram.
/Henrik
På bilden nedan syns ett band som är en mm mindre än avståndet mellan bandhornen. Ser inte ut som en katastrof enligt mig. Annars kan du ju ta en fil eller något och fila lite på bredare band.
Najs!Hej,
Bidra med en bild på gårdagens inköp.
Känns som bra kvalité
Trevlig helg.
//Peter
Det där var ett bra köp! Guld funkar riktigt bra!Senaste nyförvärvet blev en longines :
Detta är varianten på 35mm, vilket jag anser är gott nog åt mina smala handleder.
Snyggt! Storleken var perfekt enligt mig, våga gå mindre!Senaste nyförvärvet blev en longines :
Detta är varianten på 35mm, vilket jag anser är gott nog åt mina smala handleder.
Riktigt vass! Har länge varit sugen på den, gillade storleken då jag testade denSenaste nyförvärvet blev en longines :