• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Bör och bör, ser det torrt ut och du inte vill ha glans bör man ge den lite olja/lösflytande fett. Tar man något med vax i kladdar det igen sömmen lite och man får en glansig yta. Lösflytande gör band lätt klart mörkare. Detta är då obelagda skinn. Är de lackade spelar det typ ingen roll vad du gör. Lackade band ska behandlas med produkter för plast.
Njae. Lite småtorrt men ingen fara skulle jag säga. Tänkte nog mer i förebyggande syfte. Vet sen förr att obehandlat ljust läder kan färgas fläckvis beroende på vad det utsätts för?! Bättre att förekomma än att förekommas tänker jag och om man ”borde” ge det någon form av behandling som skydd. Jag är ingen expert men jag är relativt säker på att det inte är lackat. Vet inte hur hirsch bearbetar sina band men i mina amatörmässiga ögon ser och känns det ”naturellt” ut.

This hydroconquest is out of this world

Bilagor

• IMG_20230130_085147.jpg
    IMG_20230130_085147.jpg
    114.5 KB · Visningar: 24
Var i Stockholm klämmer man på Longines? Är intresserad av Spirit 37 men skulle gärna kika på Conquest Heritage också.

Tack! Är de bäst att ha att göra med avseende Longines? Var de säljs har jag koll på men inte vilken AD som är vettigast när det gäller just Longines.
På den punkten hade jag sagt Klockia i Visby ;)

Men de två är de jag varit hos i 08. Fördelen med NK är att du alltid är ensam i hela "butiken", krons kan ibland ha dryg kö att komma fram

Tack! Är de bäst att ha att göra med avseende Longines? Var de säljs har jag koll på men inte vilken AD som är vettigast när det gäller just Longines.är kanon att ha att g
Tack! Är de bäst att ha att göra med avseende Longines? Var de säljs har jag koll på men inte vilken AD som är vettigast när det gäller just Longines.
@nyma
På den punkten hade jag sagt Klockia i Visby ;)

Men de två är de jag varit hos i 08. Fördelen med NK är att du alltid är ensam i hela "butiken", krons kan ibland ha dryg kö att komma fram
Även @Nymans Ur 1851 Västerås är grymma att ha att göra med gällande Longines har köpt 5 eller 6 hos dom senast en grön Dolcevita till frugan

Hej,

Vann denna på auktion. Från 60-talet. Någon som vet vilket verk som sitter i? Har inte fått den än.

Screenshot_20230112_095134_Gallery.jpg
item_2606378_a04e25b530.jpg
Riktigt snygg! Är ute efter nåt tunt dressat och kanske just då från Longines som är prisvärda, men kan även tänka mig en Dolcevita men då med arabiska index den stora! Har dock inte kunnat bestämma mig om jag ska gå på rektangulärt eller rund.

Riktigt snygg! Är ute efter nåt tunt dressat och kanske just då från Longines som är prisvärda, men kan även tänka mig en Dolcevita men då med arabiska index den stora! Har dock inte kunnat bestämma mig om jag ska gå på rektangulärt eller rund.
Tack! Supernöjd med den. Verkligen tunn för att vara en automatare och ligger riktigt gött på handleden. Håller med, Longines är prisvärda om man tänker på vad man får, absolut. Dolcevita är ju häftiga också 😊 Lycka till i jakten.

Så jävla nöjd med den här dressaren. Gör sig riktigt bra till lite mer avslappnad klädsel också tillsammans med strutsbandet. Longines har en hel del i sin line-up som imho är riktigt prisvärt. Det här är en av modellerna som platsar in under prisvärt i min mening
6E5C5BD3-2CD9-4895-99B4-41DD9AE6F423.jpeg
FB0B9A43-F4EE-492D-A75C-41820267BB25.jpeg

Någon som har erfarenhet av Longines spirit champagne 37mm som släpptes förra året? Var och testade den i butik för några månader och kan inte riktigt släppa tanken på den nu inför sommaren!

Någon som har erfarenhet av Longines spirit champagne 37mm som släpptes förra året? Var och testade den i butik för några månader och kan inte riktigt släppa tanken på den nu inför sommaren!
IMG_0309.jpeg

Fick denna av min blivande fru i höstas och jag fullkomligt älskar den. Jag bär den inte så ofta som jag önskar, då jag sparar den till vårt stundande bröllop, men de gånger jag tagit på den tycker jag den är magisk. Jag har ca 16,5mm handleder, och jag tycker den sitter som en smäck. Har tidigare provat 40mm varianten av Spirit, men lug-to-lug blir den för stor för mig. Jag tycker också att tavlan blir bättre balanserad på 37mm jämfört med 40mm. Färgen på tavlan är riktigt härlig. I mörkare miljöer är den härligt champagnefärgad, medan den i ljusare förhållanden går met åt silverhållet.

IMG_0309.jpeg

Fick denna av min blivande fru i höstas och jag fullkomligt älskar den. Jag bär den inte så ofta som jag önskar, då jag sparar den till vårt stundande bröllop, men de gånger jag tagit på den tycker jag den är magisk. Jag har ca 16,5mm handleder, och jag tycker den sitter som en smäck. Har tidigare provat 40mm varianten av Spirit, men lug-to-lug blir den för stor för mig. Jag tycker också att tavlan blir bättre balanserad på 37mm jämfört med 40mm. Färgen på tavlan är riktigt härlig. I mörkare miljöer är den härligt champagnefärgad, medan den i ljusare förhållanden går met åt silverhållet.
Kul! Och grattis till vad verkar vara en pangbrud!

Helt klar att 37mm sitter bättre än 40mm, kul att många går mot mindre håller nuförtiden! Du har inte mot förmodan testat quick release länken?

Kul! Och grattis till vad verkar vara en pangbrud!

Helt klar att 37mm sitter bättre än 40mm, kul att många går mot mindre håller nuförtiden! Du har inte mot förmodan testat quick release länken?
Nej länken har jag inte alls provat. Jag har bara den läderrem som syns på bilden, men även läderremmen har quick release-stift. Jag har använt klockan för lite för att bedöma kvalitet på den, men den sitter skönt och tycker den passar fint. Jag kommer främst använda min som en dressare och är därför inte så intresserad av länken.

Jag har inte sett den färgkombinationen förut men första intrycket är wow. Blingig men smakfull och ser ut att ha stor wrist presance (på svenska?). Passar väldigt bra till din outfit också.

Hail Hydro :)
Ja färgkombon var ny för mig också så jag var tvungen att slå till helt enkelt. Riktigt fin klocka.

Tillbaka
Topp