• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Som du säger, så snygg! Är det storl. 28,2x47 mm.? Vad har du för handledsmått? Är riktigt sugen men kanske den med arabiska index. Vet du vad som är skillnad på Longines exklusive caliber som det är på Dolcevita och det verk de har som inte har det?

Mvh.
Yes, det är den ”stora” 28x47.
Jag har ca 18,5cm men väldigt runda handleder. Vet folk som har typ 16-17cm men mer platta som bär upp större klockor bättre än vad jag gör. Så mitt tips är det tråkiga som man ofta får, du behöver testa själv. Har faktiskt dålig koll som fan på vad skillnaden är mellan verken du skriver ovan?! En killgissning är att det ena är inhouse automatisk och det andra kvarts?!

Har 17,5 och tycker jag lätt kan bära en omega 44ish så ska nog inte vara nåt problem. Däremot så är jag ganska säker på att båda är automatiska ur, det ena inhouse men inte det andra, har bara inte hitta skillnanaden! Hursomhelst riktigt snygg på dig med brunt läderband👍

Har 17,5 och tycker jag lätt kan bära en omega 44ish så ska nog inte vara nåt problem. Däremot så är jag ganska säker på att båda är automatiska ur, det ena inhouse men inte det andra, har bara inte hitta skillnanaden! Hursomhelst riktigt snygg på dig med brunt läderband👍
Det tror jag inte är några problem! Du får försöka testa vid tillfälle. Imho är det oerhört mycket klocka från ett anrikt märke till en relativt överkomlig peng. Tack! Jag är sjukt nöjd med det här ljusbruna/beiga strutsen. Har ett svart kalv (tror jag) också för lite mer formella tillfällen. Quickrelease på båda så att byta band göra verkligen på ett kick

Men du har köpt den ny nyligen? Isåfall var? Tänkte bara fick du bra pris? Man kan ju alltid försöka!
Ja och nej. Köpte den för några veckor sedan men som pre-owned på Nymans. Dock var skicket som nytt i princip och jag fick betala 10k, med originallänk. Listpriset är väl ca 18-19k så jag tycker jag gjorde en bra affär.
Kan inte svara på om det finns prutmarginal på ny. Du får helt enkelt prova dig fram.

Longines lördag, äntligen fått på mitt nya armband med vikspänne
IMG_2621.jpg
IMG_2718.jpg
IMG_2634.jpg

Tackar, jag köpte det på klockia.se och kostade runt 1100kr har jag för mig. Skulle nog bli riktigt snyggt på ditt strutsläder.
👍🏻 Tror också det skulle göra sig bra på den. Men jag ska också erkänna att det där bandet du har på väckte stora vill ha känslor!! Riktigt snyggt. Vad är det för nåt och vart har du köpt det?? Vad avsmalnar det till? Tänkte på viklåsets bredd.
Viks.JPG

Skaffade direkt vikspänne när jag köpte min Flagship, har skrivit upp numret på spännet någonstans... 🤔
Riktigt snygg. Höjer intrycket ett flertal snäpp. Vad är det för bredd? Är det 16mm får du gärna leta rätt på numret 😬
Undrar om @Nymans Ur 1851 Västerås kan ta hem ett från Longines i 16mm? Och även motsvarande band som @Laplander har här ovan?

👍🏻 Tror också det skulle göra sig bra på den. Men jag ska också erkänna att det där bandet du har på väckte stora vill ha känslor!! Riktigt snyggt. Vad är det för nåt och vart har du köpt det?? Vad avsmalnar det till? Tänkte på viklåsets bredd.

Riktigt snygg. Höjer intrycket ett flertal snäpp. Vad är det för bredd? Är det 16mm får du gärna leta rätt på numret 😬

Undrar om @Nymans Ur 1851 Västerås kan ta hem ett från Longines i 16mm? Och även motsvarande band som @Laplander har här ovan?
Long band.JPG

Det är originalbandet till min Longines Heritage Flagship, det går från 19 till 17 mm men är märkt 18mm.
Viklåset heter L639119706 och passar till 18mm band.

Hej Burnman,
Vi kan hjälpa dig att beställa ett "BUTTERFLY CLASP 16 MM" referens: L639120584.

Longines.jpg

Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851 Västerås
· Vasagatan 13
Box 20, 721 03 Västerås
Tel: +46 (0)21-13 02 12
Exklusiva Klockor | Auktoriserad återförsäljare | Nymans Ur 1851

TRevlig tillbakablick men ack så dyr!

Tycker den är horribel. Märkliga proportioner, fånig gravyr, muppiga kronskydd. Tror man fick en bättre homage som bonus om man köpte en prenumeration på Pennan & Svärdet för några år sedan...

Tillbaka
Topp