• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

HQ-onsdag.
1000011839.jpg

Har en fråga till er Longines-experter. Vad värderar man en L3.678.4.76.6 till ungefär? Skicket är använt och rätt repig länk osv. Tanken är att köpa och polera upp den och använda själv.
IMG_6266.jpeg
IMG_6259.jpeg
IMG_6264.jpeg
IMG_6263.jpeg

Jag hade inte lagt dom pengarna på den klockan men det är jag...
Alla är vi olika
Nej, det känner väl jag också spontant. Såg att det gick en med samma ref på en pantbank på nätet för 4800kr. Men det var 2016. Får stå över känner jag. Fanns ingen servicehistorik, däremot cert och låda. Utplockad 2012.

Nej, det känner väl jag också spontant. Såg att det gick en med samma ref på en pantbank på nätet för 4800kr. Men det var 2016. Får stå över känner jag. Fanns ingen servicehistorik, däremot cert och låda. Utplockad 2012.
Tillkom avgift på beloppet från pantbank? Tycker också 9k för en begagnad conquest i det skicket lät i överkant.

Hej tråden!
Har hängt runt på KS i ett halvår eller däromkring och har nu bestämt mig för att vara lite mer aktiv. Har ett relativt nytt intresse för klockor (ca 1 år) och har fastnat för Bl.a. Longines. Uppskattar kvaliteten och estetiken i både vintagemodellerna och de nyare klockorna efter att märket växlat upp en nivå i swatch hierarkin. Har än så länge lyckats samla på mig 5 st Longines och misstänker att de blir fler under kommande år.

Har begränsad förmåga inom fotografering så det blir som det blir ✌️

Bilagor

• 1000018503.jpg
    1000018503.jpg
    371.2 KB · Visningar: 5
Hej tråden!
Har hängt runt på KS i ett halvår eller däromkring och har nu bestämt mig för att vara lite mer aktiv. Har ett relativt nytt intresse för klockor (ca 1 år) och har fastnat för Bl.a. Longines. Uppskattar kvaliteten och estetiken i både vintagemodellerna och de nyare klockorna efter att märket växlat upp en nivå i swatch hierarkin. Har än så länge lyckats samla på mig 5 st Longines och misstänker att de blir fler under kommande år.

Måste bara säga riktigt fin samling! Legend Diver + Zulu Spirit 😍. Jag hade dock haft ångest över att jag inte hinner lufta alla.

Måste bara säga riktigt fin samling! Legend Diver + Zulu Spirit 😍. Jag hade dock haft ångest över att jag inte hinner lufta alla.
Tack tack 😊 är väldigt glad för den lineupen! Försöker komma på något smart sätt att rotera dem så att alla får tid i det fria men är öppen för förslag! Just nu blir det mest UltraChronen.

Tack tack 😊 är väldigt glad för den lineupen! Försöker komma på något smart sätt att rotera dem så att alla får tid i det fria men är öppen för förslag! Just nu blir det mest UltraChronen.
Du har två armar, Zulu på ena och Legend Diver på andra? Då är du redo för havet och skyarna ;)

Hej tråden!

Fin samling! Longines är sannerligen en underbar tillverkare.

Fick lite köpsug för första gången på länge, första gången allt som allt när det kommer till Longines. En brun eller blå hade varit roligt.

38.5mm
39850pengar
IMG_8975.jpeg
IMG_8976.jpeg
IMG_8977.jpeg
IMG_8972.jpeg
IMG_8973.jpeg
IMG_8974.jpeg
IMG_8971.jpeg
Väldigt fina! Kan tycka att Longines gör fina klockor, men lite för dyra.

Fick lite köpsug för första gången på länge, första gången allt som allt när det kommer till Longines. En brun eller blå hade varit roligt.

38.5mm
39850pengar
IMG_8975.jpeg
IMG_8976.jpeg
IMG_8977.jpeg
IMG_8972.jpeg
IMG_8973.jpeg
IMG_8974.jpeg
IMG_8971.jpeg
Så vackra att man blir tårögd. En variant på 34-36 mm hade varit perfekt för oss som uppskattar lite mindre klockor, särskilt dressare.

Så vackra att man blir tårögd. En variant på 34-36 mm hade varit perfekt för oss som uppskattar lite mindre klockor, särskilt dressare.
Med ett yttermått på 46.3mm så tror jag den kommer fungera fint, men visst den hade gärna fått gå ner någon mm i diameter.

12.4mm tjock däremot, det känns lite grovt. I vilket fall måste jag prova en vid tillfälle.

Tillbaka
Topp