• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Med ett yttermått på 46.3mm så tror jag den kommer fungera fint, men visst den hade gärna fått gå ner någon mm i diameter.

12.4mm tjock däremot, det känns lite grovt. I vilket fall måste jag prova en vid tillfälle.
12,4 mm är lite i överkant, det håller jag med om. Särskilt på en klocka man ofta har till skjorta och kavaj/pullover. I övrigt är det en riktig fullträff. Bandhornen är så fina, påminner ganska mycket om TH Carrera, en av mina favoriter.

Nytt gummi på hq'n
1000012428.jpg
1000012426.jpg

Idag kom min Longines Conquest.

Idag kom min Longines Conquest. Måste säga att den känns stilren 🙂
En fundering jag har som jag hoppas nån här på KS kan svara på. Den är på 35mm. Och det står fifa på baksidan. Är det en limited edition variant? Kan det vara så att det är en damklocka 🙄. Man blir lite fundersam. Tacksam för alla som kan svara här på KS.
Bifogar en bild på baksidan av klockan

Bilagor

• 20241121_152237.jpg
    20241121_152237.jpg
    466.5 KB · Visningar: 1
En fundering jag har som jag hoppas nån här på KS kan svara på. Den är på 35mm. Och det står fifa på baksidan. Är det en limited edition variant? Kan det vara så att det är en damklocka 🙄. Man blir lite fundersam. Tacksam för alla som kan svara här på KS.

Äh, herr eller dam känns förlegat. 35 mm kan ju sitta kalas oavsett om man har pillefjong eller ej. Fin klocka hur som 👌 Har dock ingen aning dina övriga frågor 🙂

Någon annan här på forumet som har erfarenhet av conquest chronograph quartz fifa edition? All info uppskattats 🙏. Verkar vara en sällsynt modell 🏁

Jag skulle säga att 35 är liten herrstorlek på klocka, kanske midsize. Jag dyker med en 36mm Citizen Promaster som funkar utmärkt. Promaster finns som damklocka också men den är 33mm. Trenden verkar överlag gå mot mindre klockor.

scuba1.jpg

Drog iväg min HC till UrBrev, standardservice 3400kr plus lätt polering 940kr. Snabb och bra kommunikation. Bad om bild på rotorn för att se vilken version av L.888 urverket och de skickade samma dag som de tog emot paketet. Snabbt! Ser fram emot att få tillbaka den om några veckor.
IMG_2976.jpeg

IMG_3037.jpeg
Bra att veta. 👍 Ge oss gärna en uppdatering om hur du upplevde service och polering. Funderar själv på att skicka iväg en klocka till Urbrev nämligen.

Självfallet, tror inte jag hinner få tillbaka innan jul, men återkommer! Här kommer även info om vad kostnaden innefattar:
IMG_3040.jpeg
Hmm, undrar just vad de gör kring slitna delar som ev behöver bytas och sedan om man vill i framtiden göra en ad service, jag är feg och kör alltid via ad, har dock ej hört ngt ont om urbrev

Tillbaka
Topp