• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Longines gör det igen får man säga. Ser väldigt lyckade ut. Den blåa och svarta som sagt. Hoppas de släpper gummina med viklås från GMT-modellen också, de tycker jag är otroligt fina.

Många 10/10 här. Den marinblåa och svarta ser riktigt bra ut. Läste att spännet ska vara detsamma som på HC GMT dvs med snabbjustering. Någon som har eller haft HC GMT och kan berätta hur länken känns? Jag upplever den som överdrivet tung och tjock på vanliga HC.
Jag har varit sugen på den "gamla" HC men det är just länken som gjort att jag tvekat. Väldigt gammaldags med ett billigt spänne och typ ingen avsmalning. Förstår inte att de inte tog fram en ny länk när de släppte den keramiska varianten av HC.

Av det jag sett så är länken på HC GMT mkt bättre med snabbjustering och allt annat man förväntar sig av en modern klocka.

Jag har varit sugen på den "gamla" HC men det är just länken som gjort att jag tvekat. Väldigt gammaldags med ett billigt spänne och typ ingen avsmalning. Förstår inte att de inte tog fram en ny länk när de släppte den keramiska varianten av HC.

Av det jag sett så är länken på HC GMT mkt bättre med snabbjustering och allt annat man förväntar sig av en modern klocka.
Kändes som att länken på den gamla HC vägde 1 ton. Gjorde klockan överdrivet klossig.

Hittills verkar den nya HC vara en fullträff, bästa släppet från Longines enligt mig, och då har de haft många bra som Spirit, Legend Diver 39mm osv. Hoppas de lyckas hålla ner tjockleken också.

Det jag verkligen gillar med den nya HC är att det är en modern tolkning av deras Admiral Diver, lite som Pelagos är Tudors moderna ”Snowflake Sub”.
IMG_8014.jpeg

Tillbaka
Topp