• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Min fru köpte en Longines Grand Classique häromåret samtidigt som jag köpte min Turdor BB54.
IMG_4741.jpeg

Dottern har alltid gillat denna men tyckt att den var liiiite stor. Nåväl, var i Nerja nyligen och fick ett riktigt bra pris på en snäppet mindre som jag tänkte ge dottern i studentpresent. Får hoppas att den faller i smaken. Får jag godkänt på mitt ”fylleköp” här i tråden? 🫣
IMG_4740.jpeg

Jag har skummat tråden och försökt se vad som tagits upp men jag kan inte hitta.
Gummi på nya HC? Blått.
Verkar kunnige ha släppts i 20mm men vet ni vad man kan hitta på eftermarknad som passar?
Då snackar vi slutet mot boett och clasp.
@Feskarn har ni nåt på Watchwear som lirar?

Jag har skummat tråden och försökt se vad som tagits upp men jag kan inte hitta.
Gummi på nya HC? Blått.
Verkar kunnige ha släppts i 20mm men vet ni vad man kan hitta på eftermarknad som passar?

Tycker att caset påminner om typ Submariner så inte omöjligt att att ett vanligt Gummi Curved passar. Eller tänker ni att original clasp ska passa? Har inte koll på måtten på Longines clasp.

Kan höra mig för om det finns gummi till denna modell. Har tidigare sett att det finns gummi till den äldre modellen.

Gummi på nya HC? Blått.

Tycker att caset påminner om typ Submariner så inte omöjligt att att ett vanligt Gummi Curved passar. Eller tänker ni att original clasp ska passa? Har inte koll på måtten på Longines clasp.

Kan höra mig för om det finns gummi till denna modell. Har tidigare sett att det finns gummi till den äldre modellen.
Det finns svart gummi till nya HC.
1000003428.jpg

Tillbaka
Topp