Snyggt! Hur tycker du att den bärs jämfört med Spiriten i 39? Äpplen och päron, men ändåInte alls chunky i min lilla värld. Men det beror på vad man jämför med.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt! Hur tycker du att den bärs jämfört med Spiriten i 39? Äpplen och päron, men ändåInte alls chunky i min lilla värld. Men det beror på vad man jämför med.![]()
Jag hade Spirit 39 ett tag men klickade inte riktigt med den i komforten. Även om jag gillar designen. Conquest 39 sitter mer bekvämt på min handled av någon anledningSnyggt! Hur tycker du att den bärs jämfört med Spiriten i 39? Äpplen och päron, men ändå![]()
Har faktiskt Spirit 39 just nu och funderar på att göra samma switch. Får helt enkelt försöka klämma på den irl. Skönt iaf att den inte upplevs som en heffaklumpJag hade Spirit 39 ett tag men klickade inte riktigt med den i komforten. Även om jag gillar designen. Conquest 39 sitter mer bekvämt på min handled av någon anledningAntar att det lär upplevas för att veta vad som funkar bäst för en själv.
![]()
Ja det är väldigt olika feeling på dom två så det kommer ner till personlig preferens i slutänden. Bara att provaHar faktiskt Spirit 39 just nu och funderar på att göra samma switch. Får helt enkelt försöka klämma på den irl. Skönt iaf att den inte upplevs som en heffaklump![]()
Ser ut att sitta som en smäckTycker inte alls den bärs chunky. Bärs riktigt brasom vanligt ser klockor större ut på bild än sanningen.
![]()
Trevligt! Kan man få fler jämförelsebilder på dessa två klockor? Gärna från sidan så man kan se tjocklek och lug2lug.Jag lägger upp några bilder från gårdagens paketöppning.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Såklart!Trevligt! Kan man få fler jämförelsebilder på dessa två klockor? Gärna från sidan så man kan se tjocklek och lug2lug.![]()
Brutalt snygg!Master Collection
![]()
Ojojoj två riktigt vassa dykare därJag lägger upp några bilder från gårdagens paketöppning.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TackarOjojoj två riktigt vassa dykare där. Redo för sommar
.
Får jag fråga om du kan säga mer specifikt vad det var som gjorde att den inte kändes bekväm? Har kikat på en lite och ska gå prova en har jag tänkt, men alltid svårt få en ordentlig känsla i butik hur den känns vid daglig användning när man inte har justerat länken helt och inte går runt med den ett tagJag hade Spirit 39 ett tag men klickade inte riktigt med den i komforten. Även om jag gillar designen. Conquest 39 sitter mer bekvämt på min handled av någon anledningAntar att det lär upplevas för att veta vad som funkar bäst för en själv.
![]()
Det är nog mest att HQ boetten sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning. Annan balans i den som funkar för mig. Upplever att det ibland kan vara så att på papperet är alla mått rätt men det är först på handleden som en får se hur det känns. Spiriten är ju tunn och smidig men det är inte alltid bara bra har jag märkt. Nu är inte HQn någon tjockis direkt heller men kan uppleva att ibland så är inte tunnare bättre för komforten. Men det är nog först när man gått runt med den några dagar som det går att avgöra om det är rätt match eller ej.Får jag fråga om du kan säga mer specifikt vad det var som gjorde att den inte kändes bekväm? Har kikat på en lite och ska gå prova en har jag tänkt, men alltid svårt få en ordentlig känsla i butik hur den känns vid daglig användning när man inte har justerat länken helt och inte går runt med den ett tag
Det enda rätta är att köpa klockan, bära den i några dagar och sen sälja den här till kraftigt reducerat pris men fortfarande i nyskick.Det är nog mest att HQ boetten sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning. Annan balans i den som funkar för mig. Upplever att det ibland kan vara så att på papperet är alla mått rätt men det är först på handleden som en får se hur det känns. Spiriten är ju tunn och smidig men det är inte alltid bara bra har jag märkt. Nu är inte HQn någon tjockis direkt heller men kan uppleva att ibland så är inte tunnare bättre för komforten. Men det är nog först när man gått runt med den några dagar som det går att avgöra om det är rätt match eller ej.
Som du är inne på så är det svårt att veta direkt i butik efter en kort provning, även om den lnitiala känslan kan vara bra. Jag körde min Spirit 39 utomlands en vecka och tyckte inte att den lirade med komforten. Men den kanske blir en hit för dig![]()
Det låter som min filosofi. Inget jag rekommenderar dock för den som är mån om andrahandsvärdet.Det enda rätta är att köpa klockan, bära den i några dagar och sen sälja den här till kraftigt reducerat pris men fortfarande i nyskick.
Tack för svar! Jo men fattar vad du menar, även det där med att tunnare inte alltid är bättre för komforten. Får bli att gå förbi en AD nån gång och prova iaf.Det är nog mest att HQ boetten sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning. Annan balans i den som funkar för mig. Upplever att det ibland kan vara så att på papperet är alla mått rätt men det är först på handleden som en får se hur det känns. Spiriten är ju tunn och smidig men det är inte alltid bara bra har jag märkt. Nu är inte HQn någon tjockis direkt heller men kan uppleva att ibland så är inte tunnare bättre för komforten. Men det är nog först när man gått runt med den några dagar som det går att avgöra om det är rätt match eller ej.
Som du är inne på så är det svårt att veta direkt i butik efter en kort provning, även om den lnitiala känslan kan vara bra. Jag körde min Spirit 39 utomlands en vecka och tyckte inte att den lirade med komforten. Men den kanske blir en hit för dig![]()
Kolla med @SWC här på KSFunderar på att slå till på nya HC. Någon med erfarenhet av att lösa rabatt på Longines även när det kommer till (hypade) nysläpp? Kräver det bra köphistorik eller kan man förvänta sig att lösa det ändå?
Jag tycker lug to lug på klockan gör den större än vad den behöver vara. 48mm lug to lug på 39mm. Tror dock inte de kommer släppa något mindre då 39mm passar ”de flesta”, och dykare ska ju vara lite stora.Fler som tycker 39:an är för stor? Hydroconquest såklart, jag hoppas de släpper en i 36-37mm. Admiralen var ju 37mm så är väl inte omöjligt.