• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Inte alls chunky i min lilla värld. Men det beror på vad man jämför med.
1775827320645.jpeg
Snyggt! Hur tycker du att den bärs jämfört med Spiriten i 39? Äpplen och päron, men ändå 😅

Jag hade Spirit 39 ett tag men klickade inte riktigt med den i komforten. Även om jag gillar designen. Conquest 39 sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning 🤷‍♂️ Antar att det lär upplevas för att veta vad som funkar bäst för en själv.
1775834732574.jpeg
Har faktiskt Spirit 39 just nu och funderar på att göra samma switch. Får helt enkelt försöka klämma på den irl. Skönt iaf att den inte upplevs som en heffaklump 👍

Jag hade Spirit 39 ett tag men klickade inte riktigt med den i komforten. Även om jag gillar designen. Conquest 39 sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning 🤷‍♂️ Antar att det lär upplevas för att veta vad som funkar bäst för en själv.
1775834732574.jpeg
Får jag fråga om du kan säga mer specifikt vad det var som gjorde att den inte kändes bekväm? Har kikat på en lite och ska gå prova en har jag tänkt, men alltid svårt få en ordentlig känsla i butik hur den känns vid daglig användning när man inte har justerat länken helt och inte går runt med den ett tag

Får jag fråga om du kan säga mer specifikt vad det var som gjorde att den inte kändes bekväm? Har kikat på en lite och ska gå prova en har jag tänkt, men alltid svårt få en ordentlig känsla i butik hur den känns vid daglig användning när man inte har justerat länken helt och inte går runt med den ett tag
Det är nog mest att HQ boetten sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning. Annan balans i den som funkar för mig. Upplever att det ibland kan vara så att på papperet är alla mått rätt men det är först på handleden som en får se hur det känns. Spiriten är ju tunn och smidig men det är inte alltid bara bra har jag märkt. Nu är inte HQn någon tjockis direkt heller men kan uppleva att ibland så är inte tunnare bättre för komforten. Men det är nog först när man gått runt med den några dagar som det går att avgöra om det är rätt match eller ej.

Som du är inne på så är det svårt att veta direkt i butik efter en kort provning, även om den lnitiala känslan kan vara bra. Jag körde min Spirit 39 utomlands en vecka och tyckte inte att den lirade med komforten. Men den kanske blir en hit för dig :)

Senast ändrad:
Det är nog mest att HQ boetten sitter mer bekvämt på min handled av någon anledning. Annan balans i den som funkar för mig. Upplever att det ibland kan vara så att på papperet är alla mått rätt men det är först på handleden som en får se hur det känns. Spiriten är ju tunn och smidig men det är inte alltid bara bra har jag märkt. Nu är inte HQn någon tjockis direkt heller men kan uppleva att ibland så är inte tunnare bättre för komforten. Men det är nog först när man gått runt med den några dagar som det går att avgöra om det är rätt match eller ej.

Som du är inne på så är det svårt att veta direkt i butik efter en kort provning, även om den lnitiala känslan kan vara bra. Jag körde min Spirit 39 utomlands en vecka och tyckte inte att den lirade med komforten. Men den kanske blir en hit för dig :)
Det enda rätta är att köpa klockan, bära den i några dagar och sen sälja den här till kraftigt reducerat pris men fortfarande i nyskick.

Tack för svar! Jo men fattar vad du menar, även det där med att tunnare inte alltid är bättre för komforten. Får bli att gå förbi en AD nån gång och prova iaf.
Lär nog inte köpa en ny isf om det blir en, så då slipper en iaf det värsta pristappet

Halvlänkar till Longines är det något som i nuläget endast kan beställas hos AD? Har en rätt bra passform på min HQ men skulle kunna tänka mig att laborera lite till för att kunna nyttja hela justeringen i låset.

Funderar på att slå till på nya HC. Någon med erfarenhet av att lösa rabatt på Longines även när det kommer till (hypade) nysläpp? Kräver det bra köphistorik eller kan man förvänta sig att lösa det ändå?

Tillbaka
Topp