• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Longines-Record-Collection-aBlogtoWatch-01.jpg

Bild ifrån ABT.
Denna ska tydligen finnas i 38,5 och 40mm. Silver , grå och blå sunburst. Alla modeller är COSC och har ett pris på under 20K vad jag förstått. Jag har inte sett om dom finns i handeln i Sverige men hittade en på ch24 ifrån Italien och en i USA. Ser riktigt trevlig ut som stilren vardagsklocka. https://www.longines.com/watches/record
Min referens till Longines stämmer ganska bra med deras slogan "elegance is a attitude", men här på KS är det mest dykare man ser. Inget fel på dessa, men vore kul att se lite fler av deras andra serier. Ha en fin start på 2018!
Den var ju snygg. Det du säger stämmer, när det gäller Longines ser man nästan bara dykare eller sportklockor. Men de gör ju fina dressare också! Några jag verkligen gillar är deras "Heritage" kollektion, är nära på att köpa en Heritage 1951 chronograph!
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den var ju snygg. Det du säger stämmer, när det gäller Longines ser man nästan bara dykare eller sportklockor. Men de gör ju fina dressare också! Några jag verkligen gillar är deras "Heritage" kollektion, är nära på att köpa en Heritage 1951 chronograph!
Om det är den som ligger på k&s så tror jag det är ett fynd... Tror den är svår att få tag i nu, och riktigt fin på alla sätt :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Longines-Record-Collection-aBlogtoWatch-01.jpg

Bild ifrån ABT.
Denna ska tydligen finnas i 38,5 och 40mm. Silver , grå och blå sunburst. Alla modeller är COSC och har ett pris på under 20K vad jag förstått. Jag har inte sett om dom finns i handeln i Sverige men hittade en på ch24 ifrån Italien och en i USA. Ser riktigt trevlig ut som stilren vardagsklocka. https://www.longines.com/watches/record
Min referens till Longines stämmer ganska bra med deras slogan "elegance is a attitude", men här på KS är det mest dykare man ser. Inget fel på dessa, men vore kul att se lite fler av deras andra serier. Ha en fin start på 2018!

Görs denna med Breguet-numerals så måste jag ha den.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Själv är jag väldigt sugen på nya Heritage 1945. Det första nyproducerade som fått mig att vackla om Nomos. Väntar på att den ska dyka upp hos lokala ADn.
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Ber om ursäkt för om den dykt upp tidigare i tråden men är helt enkelt för slapp för att läsa alla 33 sidor. Är det någon som har en Heritage Conquest Chronograph? Eller ens sett en i verkligheten?

longines-heritage-conquest-chronograph-3.jpg

Jag har varit sugen på den i flera år men aldrig kommit till skott. Den finns ingenstans att prova så svårt att skapa sig en uppfattning....
 

filthywatch

Cartier
Ber om ursäkt för om den dykt upp tidigare i tråden men är helt enkelt för slapp för att läsa alla 33 sidor. Är det någon som har en Heritage Conquest Chronograph? Eller ens sett en i verkligheten?

longines-heritage-conquest-chronograph-3.jpg

Jag har varit sugen på den i flera år men aldrig kommit till skott. Den finns ingenstans att prova så svårt att skapa sig en uppfattning....

Den där var snygg! Aldrig sett faktiskt. Vad ligger den på i pris?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Hehe ja, en ögonvittnesskildring kanske? Hur känns den på handleden? Sitter den som en lite större vanlig conquest heritage eller bygger den väldigt mycket på höjden? Om någon har den kanske hen kunde ta en bild med den och någon annan, vanligare klocka som jämförelse?
Drömmen vore ju såklart om en medlem i gbg skulle säga "jag har en, du får gärna känna på den över en kaffe".

Vad är det du undrar över mer exakt?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hehe ja, en ögonvittnesskildring kanske? Hur känns den på handleden? Sitter den som en lite större vanlig conquest heritage eller bygger den väldigt mycket på höjden? Om någon har den kanske hen kunde ta en bild med den och någon annan, vanligare klocka som jämförelse?
Drömmen vore ju såklart om en medlem i gbg skulle säga "jag har en, du får gärna känna på den över en kaffe".
Jag äger ingen själv men har provat den. Den är 12mm hög vilket får anses vara lite på en kronograf. Jag har 40mm conquesten med safirglas och den är väldigt nära i storlek och känsla. Jag valde bort kronografen för att den har plexi och för att det är dyrare att serva en kronograf. Dessutom en funktion jag sällan använder analogt. Men den är ju riktigt snygg, tror inte du kan göra fel i att köpa en
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
@carlm Jag såg att du söker en speedmaster, har du provat den på? Den är ju 42mm i diameter och 14mm hög. Som alltid med klockor måste man prova på sin egen handled för att avgöra hur man trivs med den. Har du kollat tidigare i tråden om någon postat något om den?
 
Topp