• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Henrip

Omega
2-Faktor
Här kommer för övrigt en bild på min LLD med ett svart tropical.
IMG_2967.JPG
 

pederr

Cartier
Fortsätter på LLD och meshtemat. En LLD är en av de få saker jag ångrar att jag sålt (fler saker som jag ångrar att jag inte köpt:)) och funderar på att skaffa en igen. Är det någon som kikat på 10th anniversary med mesh irl?
Longines-Legend-Diver-Mesh-2-845x550.jpg

(bild från timeandtidewatches.com)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Fortsätter på LLD och meshtemat. En LLD är en av de få saker jag ångrar att jag sålt (fler saker som jag ångrar att jag inte köpt:)) och funderar på att skaffa en igen. Är det någon som kikat på 10th anniversary med mesh irl?
Longines-Legend-Diver-Mesh-2-845x550.jpg

(bild från timeandtidewatches.com)
Jag har varit hos AD och klämt på den, meshbandet känns verkligen kvalitativt
 

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Fortsätter på LLD och meshtemat. En LLD är en av de få saker jag ångrar att jag sålt (fler saker som jag ångrar att jag inte köpt:)) och funderar på att skaffa en igen. Är det någon som kikat på 10th anniversary med mesh irl?
Longines-Legend-Diver-Mesh-2-845x550.jpg

(bild från timeandtidewatches.com)
Jag har också varit och testat det. Tycker att det kvalitetsmässigt håller samma klass som Breitlings och klockan fick en helt annan tyngd och välbyggd känsla.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
9B71B7C8-75C6-49E4-96EE-5CE6314FAF10.jpeg
Bump i tråden med först, måndag-fredagsklockan
2E2A932F-D278-48BE-8FBD-30708D7D0820.jpeg

Och en på söndagsklockan
Oups! Bilderna hamnade över fel text... Den undre, Presence 38,5mm Quartz som är 6mm hög är en perfekt dressad vardagsklocka i sin enkelhet. 20mm mellan luggarna, så lätt att hitta band. Heritage Flagship med guldindex och klassiska visare i guld med att par tunna strimmor lysmassa och sin vaniljvita urtavla är en riktigt lyckad vintageflirt. Tyvärr 19mm mellan luggarna. Sloganen "Elengance is an attitude" passar på bägge dessa tycker jag
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Nu är jag med i Longinesklubben, igen. 3e gången gillt brukar man väl säga?
Min första var en extremt sliten Hydro som fick gå, in kom en LLD som också den fick vandra vidare pga lite väl långa bandhorn.

Många klockor däremellan. Nu inkom en HydroConquest igen, den har varit saknad.
Vilken klocka, man förstår det inte förrän man varit utan den. Det blev en svart 41mm, förra gången var den blå. Förhoppningsvis stannar denna :)
01209CA8-5952-461D-8A77-3C3DDEF004B0.jpeg
D891488E-EFE9-454B-9E82-FD4E09BCB1E3.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nu är jag med i Longinesklubben, igen. 3e gången gillt brukar man väl säga?
Min första var en extremt sliten Hydro som fick gå, in kom en LLD som också den fick vandra vidare pga lite väl långa bandhorn.

Många klockor däremellan. Nu inkom en HydroConquest igen, den har varit saknad.
Vilken klocka, man förstår det inte förrän man varit utan den. Det blev en svart 41mm, förra gången var den blå. Förhoppningsvis stannar denna :)
01209CA8-5952-461D-8A77-3C3DDEF004B0.jpeg
D891488E-EFE9-454B-9E82-FD4E09BCB1E3.jpeg
Riktigt snygg! Den jag har passaround på hälsar...
0E5A4694-ACD9-4B39-A7D3-433FFC3A1896.jpeg
 

UMC

Breitling
Hej. Är det någon här på forumet som vet om det är samma färg på urtavlan på HydroConquest Quartz 41 mm (L3.740.4.96.6) som på automatic modellen (L3.742.4.96.6)
 
Topp