Riktigt snygg!Spontanköp idag. Nya Hydro Conquest med keramisk bezel. Trevlig bekantskap
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg!Spontanköp idag. Nya Hydro Conquest med keramisk bezel. Trevlig bekantskap
Spontanköp idag. Nya Hydro Conquest med keramisk bezel. Trevlig bekantskap
Grym! Stark kandidat till nästa köp! Grattis!Spontanköp idag. Nya Hydro Conquest med keramisk bezel. Trevlig bekantskap
Tror den kommer till Sverige i slutet på januari. Köpte på Teneriffa, hos Joyeria Ideal. De får allt först, enligt demFinns den i butik nu? Är det 41mm du har ? Grattis
Yes 41mm. Provade även med gummit. Grymt välgjort och snyggt . samma pris som med länk dock.Finns den i butik nu? Är det 41mm du har ? Grattis
Grattis till den! Riktigt fin. Mycket trevlig den nya modellen. Fler bilder tack .Spontanköp idag. Nya Hydro Conquest med keramisk bezel. Trevlig bekantskap
Conquest har en "H" länk och Hydroconquest har en "normal" länk likt Rolex Oyster (dock polerat)Hejsan!
Någon som vet om conquest och hudroconquest har samma länk och om låset till hydro skulle passa till conquesten?
okej tackarConquest har en "H" länk och Hydroconquest har en "normal" länk likt Rolex Oyster (dock polerat)
Låset är ett fjärilslås på Conquest och Hydroconquest (den äldre) har ett annat som jag inte vet namnet på
Mvh
Grym! Riktigt snygg klockaDå har jag äntligen köpt min första automatiska klocka! Har sen nästan ett år tillbaka väntat på den nya hydroconquest modellen (ceramisk bezel mer clean look) och lagt en beställning i Sverige med leverans i slutet av mars.
Just nu är vi på Gran Canaria med familjen och jag såg klockan på Geneve company för ett riktigt bra pris (de får klockorna tidigare här precis som Teneriffa). Otroligt bra bemötande och service. Problemet var bara att jag ville ha den svarta 41mm modellen på länk men den fanns bara med gummiband. Den mycket trevliga mannen Sunil som drev butiken erbjöd sig då byta bandet från en annan hydroconquest av äldre modell. Tack vare klocksnack hade jag dock koll på att det nya bandet är något "tapered" vilket den gamla modellen inte är så jag sa det inte går . Vi tog då bandet från en ny hydroconquest chronograph och allt verkade bra.
När jag kom till hotellet såg jag dock att det bandet var något för tjockt då en chronograph ofta är tjockare. Ingen av oss såg det först. De var mycket hjälpsamma att lösa det, det blev till slut så att de beställde en stållänk åt mig för ett väldigt bra pris och jag köpte klockan med gummi så länge. Så kommer ha två band att byta mellan, kommer få stål länken inom nån dag förhoppningsvis. Måste dock säga jag älskar gummibandet också!
Älskar verkligen denna klocka otroligt bra pris och väldigt snygg, bra jobbat Longines det var värt väntan!
Här kommer bilder:
Den ska du vara nöjd med! I mitt tyckte en klar förbättring från föregångaren.Då har jag äntligen köpt min första automatiska klocka! Har sen nästan ett år tillbaka väntat på den nya hydroconquest modellen (ceramisk bezel mer clean look) och lagt en beställning i Sverige med leverans i slutet av mars.
Just nu är vi på Gran Canaria med familjen och jag såg klockan på Geneve company för ett riktigt bra pris (de får klockorna tidigare här precis som Teneriffa). Otroligt bra bemötande och service. Problemet var bara att jag ville ha den svarta 41mm modellen på länk men den fanns bara med gummiband. Den mycket trevliga mannen Sunil som drev butiken erbjöd sig då byta bandet från en annan hydroconquest av äldre modell. Tack vare klocksnack hade jag dock koll på att det nya bandet är något "tapered" vilket den gamla modellen inte är så jag sa det inte går . Vi tog då bandet från en ny hydroconquest chronograph och allt verkade bra.
När jag kom till hotellet såg jag dock att det bandet var något för tjockt då en chronograph ofta är tjockare. Ingen av oss såg det först. De var mycket hjälpsamma att lösa det, det blev till slut så att de beställde en stållänk åt mig för ett väldigt bra pris och jag köpte klockan med gummi så länge. Så kommer ha två band att byta mellan, kommer få stål länken inom nån dag förhoppningsvis. Måste dock säga jag älskar gummibandet också!
Älskar verkligen denna klocka otroligt bra pris och väldigt snygg, bra jobbat Longines det var värt väntan!
Här kommer fler bilder:
Grym every day-klockaRåkade buda på tratten och fick hem min första Longines. Hydro conquest, L3.640.4 Quartz. Skön vikt och känsla för att vara quartz
Grattis Det är vad det ser ut, samma gummi som jag har till V.H.P., väldigt bekvämt. Om jag inte missminner mig kostar gummit i runda slängar 1500kr och låset lika mycketDå har jag äntligen köpt min första automatiska klocka! Har sen nästan ett år tillbaka väntat på den nya hydroconquest modellen (ceramisk bezel mer clean look) och lagt en beställning i Sverige med leverans i slutet av mars.
Här kommer fler bilder:
Tack. Jag är supernöjd och den har inte varvats med nåt annat på snart en vecka. Bra betygGrym every day-klocka
Jag tror det gäller hela klockbranschen. Det kom en höjning förra året...Lade märke till att hydroconquesten har stigit i listpris från 10500 när min införskaffades sommaren 2016 till 14750 nu. Det förvisso med en uppdaterad modell men det är ändå en ganska hög procentuell ökning på väldigt kort tid.
Grattis! Missat att det fanns en ny variant. Gummit ser riktigt fint ut.Då har jag äntligen köpt min första automatiska klocka! Har sen nästan ett år tillbaka väntat på den nya hydroconquest modellen (ceramisk bezel mer clean look) och lagt en beställning i Sverige med leverans i slutet av mars.
Här kommer fler bilder:
Det är mycket möjligt, men 40% över en så kort tid är ändå en rejäl höjning. Det skulle i och för sig kunna bero på en svagare svensk krona och att Swatch Group försöker profilera Longines i segmentet där Omega tidigare befann sig. SMP blev ju också mycket dyrare i samband med den nya modellen.Jag tror det gäller hela klockbranschen. Det kom en höjning förra året...
Grattis Det är vad det ser ut, samma gummi som jag har till V.H.P., väldigt bekvämt. Om jag inte missminner mig kostar gummit i runda slängar 1500kr och låset lika mycket
Jag justerade mitt med lagom passform när microjusteringen är på innersta hålet, så skulle jag svälla i värme finns det 2 hål till att öka medPga strulet med att hitta rätt stålarmband fick jag köpa det för 165 euro, känns som ett rätt bra pris (?) men svårt att kontrollera. Precis som du säger är spännet det dyraste på gummiarmbandet spännet, 1500kr för bara gummit yikes får hoppas handleden inte blir större
På väg hem nu sitter fortsatt fint
Samma här kör innersta mikrojusteringarna så finns plats Har du en bild på din vhp kul att se gillar den!Jag justerade mitt med lagom passform när microjusteringen är på innersta hålet, så skulle jag svälla i värme finns det 2 hål till att öka med
Den är riktigt snygg i den nya designen, din klocka
#ElegenceIsAnAttitude
V.H.P. på gummi ger en oväntad premiumkänsla trots sportigheten