Hmm menar du att de inte är aplicerade eller att det är målat på indexen som inte är siffror?Hej!
Är det någon som vet varför Longines Conquest med svart urtavla har målade index, medan vit inte har det?
Bjuder på ett handledsskott
Mvh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hmm menar du att de inte är aplicerade eller att det är målat på indexen som inte är siffror?Hej!
Är det någon som vet varför Longines Conquest med svart urtavla har målade index, medan vit inte har det?
Mvh
Jag menar att varken index eller arabiska siffror är applicerade på svart urtavla medan vit har alla appliceradeHmm menar du att de inte är aplicerade eller att det är målat på indexen som inte är siffror?
aha vad knäppt den blåa verkar också ha applicerade index, aja klockan är fin iallafallJag menar att varken index eller arabiska siffror är applicerade på svart urtavla medan vit har alla applicerade
Mvh
Ja det är lite speciellt, en teori skulle kunna vara att den svarta säljer bättre vilket skulle kunna leda till att de ger den blåa och den vita en extra detalj för att förbättra försäljningen. Tack så mycket, jag är mycket nöjd med klockan ändåaha vad knäppt den blåa verkar också ha applicerade index, aja klockan är fin iallafall
Huh? Märkligt!Hej!
Mvh
Förstår vad du menar, för mig känns det som att man har applicerat indexen mer omsorgsfullt om de är applicerade än med en maskin som målar rakt och kantigt. Men det är bara min tanke.Personligen hade jag inte köpt den om de hade fyllt den med applicerade. Hade blivit för rörigt imo på en clean klocka.
Vilken conquest rockar du?Så kan det säkert vara. Är i vart fall mycket nöjd med min
39mm automatic i svart.Vilken conquest rockar du?
Nej, på min LLD den sitter den alltid fast där jag lämnade den, utan att röra på sig. Har du garantitid kvar så skulle jag lätt lämna in den, låter som att något är löst/inte sitter som det ska.En fundering till er med LLD.
Min LLD skamlat lite från den vridbara dykringen och brukar hamna en aning off center efter en tids avändning. Jäkligt störande och inte värst premium.
Fler som noterat detta?
Lite sugen på denna Longines Comet.. Vad tycks?
https://www.chrono24.se/longines/comet-automatic-steel--id8848349.htm
Lite sugen på denna Longines Comet.. Vad tycks?
https://www.chrono24.se/longines/comet-automatic-steel--id8848349.htm
Kastar in lite bilder på några av de Longines som hunnit passera genom åren
Nuvarande Conquest 41mm: (finns på K&S)
Hydroconquest 48mm chrono, köpt ny hos Rydbergs för 7-8 år sen, tyvärr såld sen länge (nån som har en till salu?)
70-tals dressare, kul parentes
Hydroconquest 41mm, blå och även den såld sedan länge, mycket trevlig klocka!
Riktigt sugen på en sånTänkte uppdatera min resension av denna VHP nu när gummit kommit. Bjuder på ett par bilder här också...
Riktigt snyggt där!Bjuder på en blå HydroConquest på brunt läder, 39mm. Något blekt beezeln men det ger lite patina och gör sig bra med det bruna lädret tycker jag!
Samma här. Vet du om det finns någon enkel lösning?
Dags för service tror jag. Ändlänkarna på båda sidor är lösa. Någon som varit med om samma sak?
Om du inte läst den innan... https://klocksnack.se/threads/longines-conquest-v-h-p-41mm-2017-18.95340/Riktigt sugen på en sån
Vet ej, tänkte gå till urmakare efter jul.Samma här. Vet du om det finns någon enkel lösning?
Det är ett vanligt symptom på att bandstiften är slitna, det brukar räcka med nya så sitter länken tight igen. * @Emil.sve123
Dags för service tror jag. Ändlänkarna på båda sidor är lösa. Någon som varit med om samma sak?
Kände precis på den och tänkte på bandstiften, skönt om lösningen är så enkel. Tack!Det är ett vanligt symptom på att bandstiften är slitna, det brukar räcka med nya så sitter länken tight igen. * @Emil.sve123
Tror jag läst de 3-4ggr, Du är skyldig till mitt habegärOm du inte läst den innan... https://klocksnack.se/threads/longines-conquest-v-h-p-41mm-2017-18.95340/