• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Swisswatches

Cartier
#ElegenceIsAnAttitude
270DFCFC-038F-4F2C-9402-FABB8B476D77.jpeg

V.H.P. på gummi ger en oväntad premiumkänsla trots sportigheten :)
Hur känns boetten på den? Är det i samma stuk som vanliga Conquest eller är det annorlunda?
 

msim

Breitling
Senaste ”impulsköpet” ;)
F0B5CE94-AC73-4E1B-A917-672066C256BF.jpeg

Jag har sedan tidigare den med ljus tavla. En av (enligt mig) de bästa moderna heritage/vintagelook/homage som släppts. Den har liksom alla rätt som modern tolkning. Modern storlek på 40mm (i vintage sammanhang pratar man om jumbo) och safirglas. Välbeprövt urverk som samtidigt som det är tåligt går att rucka till riktigt bra prestanda.
8DA35944-B928-4BF2-9385-4E6619A011D4.jpeg

Redan när jag såg modellen för första gången klämde jag på den svarta, men kände då att den inte riktigt var vad jag var ute efter. Den gången blev det en Heritage Flagship.
B05146BA-DDAB-4356-A243-8F8CC21C6FBE.jpeg

Men sedan en tid tillbaka har jag kännt att den svarta lockade. Så, nu gjorde jag slag i saken. Den är riktigt trevlig. Den har tillskillnad ifrån lillebror med plexi och 36mm endast alternativet svart alligator, vilket är ett band av hög kvalité. Skulle vilja påstå att det är Hirsch London, fast det är stämplat Longines på insidan. Nu tänker jag nog bära den på ett brunt band av något slag, kanske ett Rios Seattle Cordovan... har ni några förslag (gärna med bild) får ni gärna bidra :)
 

msim

Breitling

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Dagens nykomling. Känns mycket stabilt måste jag säga. Ett tag sedan jag hade en Longines och jag är glatt överraskad av denna limiterade utgåva av Conquest VHP. Commonwealth Edition som släpptes i 1000 ex. Lär nog sitta på ett tag :).
PSX_20190110_174409.jpg
Gratulerar :) Jag kanske ser fel på dina bilder, men är både länk och boett polerad?
 
Topp