• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Pre Basel 2015
Tycker dom har lyckats bra, eller vad säger ni?
Longines-Conquest-Classic-Moonphase-close-up.jpg

Fin, men jag gissar att den är grishög.

Provade 1935:an idag på Krons... Ska sägas att jag kom från Nymans och hade klämt på klockor såsom Panerai, AP och Lange.

Så känslan hade nog varit bättre om jag inte testat de klockorna precis innan. Luggarna var däremot inte utanför handleden, som LLD. Helt OK klocka och inget mer än så. Kul komplementklocka med en spännande historia! Tavlan var lättavläst och lirade bra ihop med den blankpolerade boetten.

Lite kuriosa från Krons gällande min 116200. "Du köpte den där i Västerås va?" frågade säljaren när den skymtade fram. Kul att folk känner igen en på klockan...

Med detta sagt: det blir inget köp för mig.

image.jpg
image.jpg

Jag har äntligen fått tag i en Longines som jag letat ett bra tag efter.
Klockan får jag hem nästa Fredag om allt går som det ska.
Kan ni gissa vilken ? ;)

Ha det Blått !

Blev jävligt sugen på en Conquest Heritage 40mm då jag hade svårt att släppa blicken från en kollegas handled på lunchen. Gör sig mycket bättre live än på de bilder man ser online.

Capture.JPG

35mm är inte helt tokigt faktiskt på Heritage klockorna (såvida man inte har handleder av de större slaget), då de är något mer av en dressad klocka. Det är vad jag tycker iallafall!

Tillbaka
Topp