Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt lyckad modell med snygg boettJag är väldigt glad i denna mycket prisvärda dressare. I all dess enkelhet, så snygg. Longines Record. Brunt croc till.
[Edit: Bytte till bättre och mer rättvisande bild.]
snygg klump! grattis!Mycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Vet inte om det är standard men fick med en Longines penna och med tillhörande skinnetui vilket var en trevlig överraskning!
Vilken storlek är det på den? Ser ut att sitta perfektMycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Vet inte om det är standard men fick med en Longines penna och med tillhörande skinnetui vilket var en trevlig överraskning!
Fick hem denna idag, köpt från C24. Ref L3.781.4.76.6
Riktigt nöjd än så länge! Denna pjäs känns mer lockande för mig än min Omega Seamaster! Älskar den gråa sunburst urtavlan. Definitivt en keeper!
Det fick inte jag. Aja så kan det gå. Hur ser pennan ut förresten?Mycket nöjd, väldigt stilig men maffig klocka. Bråkar lite med länkarna då min handled verkar vara i en dålig omkrets för att sitta helt perfekt, men fick till det rätt bra iallafall.
Det är 41mm, 39 hade funkat också men 41 blev lite mer " titta på min klocka "-auraVilken storlek är det på den? Ser ut att sitta perfekt
Märkligt! Jag är inte hemma så jag kan inte ta en egen bild, men det var detta jag fick:Det fick inte jag. Aja så kan det gå. Hur ser pennan ut förresten?
Håller med, riktigt fin pjäs!Snyggt!
Fick hem denna idag, köpt från C24. Ref L3.781.4.76.6
Riktigt nöjd än så länge! Denna pjäs känns mer lockande för mig än min Omega Seamaster! Älskar den gråa sunburst urtavlan. Definitivt en keeper!
Har du kollat hos "Chronext"? Du måste skicka klockan till Tyskland men de är väldigt duktiga ock rekommenderade.Har kollat runt lite på var man ska skicka klockan på service. Longines skriver en ”suggestion” på 2300kr för full service men alla butiker vars hemsidor jag har kollat tar minst 3000-3500kr. De andra klockorna jag har, från andra tillverkare, kostar ungefär så mycket som tillverkaren ”rekommenderar”. Någon som har koll på varför och om det finns billigare ställen i Göteborgsområdet?
Det handlar om en HydroConquest automatare från 2016 med 2892-verket.
Har du frågat butikerna du varit i kontakt med varför dom inte följer Longines riktpris? Är det så enkelt att vi har andra priser i Sverige kontra Schweiz? Har de andra klockorna du refererar till samma urverk?Har kollat runt lite på var man ska skicka klockan på service. Longines skriver en ”suggestion” på 2300kr för full service men alla butiker vars hemsidor jag har kollat tar minst 3000-3500kr. De andra klockorna jag har, från andra tillverkare, kostar ungefär så mycket som tillverkaren ”rekommenderar”. Någon som har koll på varför och om det finns billigare ställen i Göteborgsområdet?
Det handlar om en HydroConquest automatare från 2016 med 2892-verket.
En enkel sak att prova kan ju vara att ta loss bommen och sätta tillbaka den i ett annat läge...Tjena, blir mitt första inlägg här i tråden! Har en HydroConquest jag köpte 2016 vars krona alltid fastnar i gängan när jag försöker "dra upp" klockan. Är det någon annan som råkat ut för detta? Har flera dykare men inte stött på detta problemet med någon av de andra.
Ska kolla upp detta, tack för tipset!Har du kollat hos "Chronext"? Du måste skicka klockan till Tyskland men de är väldigt duktiga ock rekommenderade.
Tänker typ Omega som kostar 5500kr, alltså enligt riktpriset (1120/2892 också). Longines har skrivit ut riktpriser i SEK inkl. moms vilket fick mig att tro att det var anpassat för svenska marknaden. Om jag inte har missförstått så ägs de även båda av Swatch group... Ska ringa och höra också.Har du frågat butikerna du varit i kontakt med varför dom inte följer Longines riktpris? Är det så enkelt att vi har andra priser i Sverige kontra Schweiz? Har de andra klockorna du refererar till samma urverk?
Lyckades placera kronan rätt till slut så det löste sig. Men tack för tipset!En enkel sak att prova kan ju vara att ta loss bommen och sätta tillbaka den i ett annat läge...
Superb, hur känns bezeln? Tänker på blänk eller liknande.
Jag gillar den! Blänker fint och ännu finare utomhus, hårt men inte för hårt att rotera och enkelt att få grepp om den!
Oj oj oj vad läcker! Inte sett den tidigare, får man fråga vad det är för referens?Även Longines har Bauhaus-design. Och låångt innan Nomos fanns
Den var riktigt snyggJag saknar min gamla hydroconquest, jag skulle aldrig ha sålt den
Minns inte att den har någon speciell ref, dom brukar bara kallas Bauhaus Jumbo. Men det var populärt på 1940 talet, så de flesta tillverkare hade liknande modeller i storlekar mellan 37-39mm. Dock inte så vanligt med 12-3-6-9 designen som 12-2-4-6-8-10 som den på bild ovanOj oj oj vad läcker! Inte sett den tidigare, får man fråga vad det är för referens?
Har beställt en fast med blå band! Ska testa och uppdatera digÄr det någon som har eller provat en Dolce vita L5.757.4.71.0 ? Tycker den på bild ser väldigt trevlig ut att ha som dressklocka och bra pris med.
Bra gör det, kliar i fingrarna på att beställa en, funderar även isåfall på att byta bandet till ett stutsläder. Väntar med spänningHar beställt en fast med blå band! Ska testa och uppdatera dig