Ttoommaass
Basic
Hultins ur/klockmäster på Nova LundVart köpte du den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hultins ur/klockmäster på Nova LundVart köpte du den?
Det verkar vara en väldigt ovanlig modell. MOP tavlan med stenar i stål kan man hitta. Två ton av Conquest Classic i olika varianter hittar man också, men just den du har verkar som sagt ovanlig. Dom brukar ju även ha pink eller rose guld istället för det ljusa gul guldet. Det är bara gratulera den som ska få den, jag antar det är kvarts?Hultins ur/klockmäster på Nova Lund
Det verkar vara en väldigt ovanlig modell. MOP tavlan med stenar i stål kan man hitta. Två ton av Conquest Classic i olika varianter hittar man också, men just den du har verkar som sagt ovanlig. Dom brukar ju även ha pink eller rose guld istället för det ljusa gul guldet. Det är bara gratulera den som ska få den, jag antar det är kvarts?
Grattis!Japp en kvarts som var en present i samband med förlovning. Hon blev väldigt nöjd med presenten och på den viktiga frågan svarade hon även ja!
Hej alla som vet mer än mig om Ultra Chrons.
Jag fan denna stiliga 90talare, vad kan den ha för ref/modeller och vad säger man om verket på dessa.
Tack på förhand.
Lite så jag känner också, väl stelt verk och Longines är grovt infräst. Väldigt bra skick overall också den är från 90talet lite slitage bör det vara.Ser inte det urverket väldigt odekorerat ut för att sitta i en hygglig klocka? Obs, jag känner inte till modellen och jag påstår absolut inte att det är ngt fuffens, men om jag stod i begrepp att slå till, så skulle jag definitivt ta en närmare titt och dubbelkolla det innan jag lämnar över pengarna.
Framför allt hade dom inte glasbaksida på ´70 talet . Ultra Chron tillverkades mellan 1967-1975 och släpptes som en jubileumsklocka till 100 års jubileumet (1867). Det var ett Hi-beat urverk med en tidshållning på +-2spd och marknadsfördes som världens noggrannaste automatverkLite så jag känner också, väl stelt verk och Longines är grovt infräst. Väldigt bra skick overall också den är från 90talet lite slitage bör det vara.
Fakekänsla..
Tackar, verkade vara finfina grejer de tog fram då. Ställde säljaren frågan och jo det är bara caset som är annat... yeah right så jag och anmälde för fake.Framför allt hade dom inte glasbaksida på ´70 talet . Ultra Chron tillverkades mellan 1967-1975 och släpptes som en jubileumsklocka till 100 års jubileumet (1867). Det var ett Hi-beat urverk med en tidshållning på +-2spd och marknadsfördes som världens noggrannaste automatverk
Du får väl öppna vapenskåpet och undersöka saken, det är ju trots allt du som har länken hemmaTjena. Köpte en ny hydroconquest för ganska exakt ett år sen. Det första jag gjorde var att ta bort länken och sätta dit ett läderband. Trivs ruskigt bra med det men har på sistone börjat fundera på att dra dit länken. Den ligger inplastad längst in i vapenskåpet bland annat diverse krafs. Men nu till frågan jag tänkt ställa: finns det någon form av mikrojustering på länken?? Mina handleder kan diffa så sjukt mycket beroende på aktiviteter osv. Tror verkligen att mina diffar mångt mer än genomsnittet?! Så finns det ingen justermån får nog länken ligga kvar längst in i skåpet oanvänd.
Absolut. Får jag inget svar här av någon som vet är det så det får bli! Den ligger dock långt inpackad i vapenskåpet, mycket som måste ut innan den kommer fram. Ungefär som 30-40 min Tetris. Därför jag frågade i denna tråd då jag sett att flera har just en hydroconquest. Men det var dumt...Du får väl öppna vitrinskåpet och undersöka saken, det är ju trots allt du som har länken hemma
Haha, jag får väl spara dig besväret. Det finns men knappt en halvlänk:Absolut. Får jag inget svar här av någon som vet är det så det får bli! Den ligger dock långt inpackad i vapenskåpet, mycket som måste ut innan den kommer fram. Ungefär som 30-40 min Tetris. Därför jag frågade i denna tråd då jag sett att flera har just en hydroconquest. Men det var dumt...
TACKHaha, jag får väl spara dig besväret. Det finns men knappt en halvlänk:
Råkar du kanske applicera lite tryck in mot gängan så den börjar gängas på när du vrider upp klockan?Tjena, blir mitt första inlägg här i tråden! Har en HydroConquest jag köpte 2016 vars krona alltid fastnar i gängan när jag försöker "dra upp" klockan. Är det någon annan som råkat ut för detta? Har flera dykare men inte stött på detta problemet med någon av de andra.
Inte alls faktiskt, försöker snarare hålla i den och lite lätt "dra" ut den för att den inte ska gänga, men utan framgång.Råkar du kanske applicera lite tryck in mot gängan så den börjar gängas på när du vrider upp klockan?
Jag köpte båda samtidigt, tänkte att den i guld skulle bäras vid tillfällen som är lite högtidligare. Det har bara varit ett tillfälle hitintills Men den förgyller lådan likväl
Klockia är trevliga på alla sätt. Deras fysiska butik ligger i Visby, jag har bara goda erfarenheter med KlockiaSå var det nog dags för mig att slå till på en 41mm conquest med blå urtavla.
Borde jag köpa den på klockia för 9500:- eller butik hemma i Göteborg för 11500:-?
Enligt hemsidan är ju klockia ad och man får stämplat garantibevis i 24mån.
Ovan HQ inköpt på Klockmäster Frölunda Torg. Billigare på Klockia men service och bemötande på KM var topnotch. Det tycker iaf jag är värt väldigt mycket.Så var det nog dags för mig att slå till på en 41mm conquest med blå urtavla.
Borde jag köpa den på klockia för 9500:- eller butik hemma i Göteborg för 11500:-?
Enligt hemsidan är ju klockia ad och man får stämplat garantibevis i 24mån.
Jag har ett gummi på köp&sälj till den där...Köpte den har Longines 2018 och jag fortfarande gillar hela stilen. Har precis beställt 2 Nato`s till den, vi får ser hur det ser ut. Gold Coast edition VHP
Det är ju intressant men din gummi är 20mm och den här är 22mm. Tack ändåJag har ett gummi på köp&sälj till den där...