Hampans
Basic
Jupp, gillar din idé! Har själv funderat på byta bandet, men ser fram emot den inom några dagar!!Bra gör det, kliar i fingrarna på att beställa en, funderar även isåfall på att byta bandet till ett stutsläder. Väntar med spänning![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jupp, gillar din idé! Har själv funderat på byta bandet, men ser fram emot den inom några dagar!!Bra gör det, kliar i fingrarna på att beställa en, funderar även isåfall på att byta bandet till ett stutsläder. Väntar med spänning![]()
Det ser vi fram motJupp, gillar din idé! Har själv funderat på byta bandet, men ser fram emot den inom några dagar!!
Snygg.Första longines för mig. Mycket nöjd![]()
![]()
![]()
Vad är det för ref?Första longines för mig. Mycket nöjd![]()
![]()
![]()
Har för mig att det är ref. L3.601.4Vad är det för ref?
TackHar för mig att det är ref. L3.601.4
![]()
En "Botique Edition" som enligt min AD inte går att få hem för vanliga återförsäljare. Någon som har sett den? Är närmaste Botique i London?
- Vill ha, men hur som helst inget läge att hämta en just nu :-(
![]()
- Frågade Mathias på Nymans i Västerås, han trodde inte de skulle kunna få tag på den, men den ”vanliga” gröna kommer.Jag snackade lite om den vanliga versionen med Nymans i Västerås, de hade i alla fall pris på Boutiqeversionen, 24 500:-
Om jag minns rätt.
Kan det tänkas att de även kan ta hem den tro?
Ser mycket bra ut! Gratulerar!Hej alla.
Blev ett spontanköp igår, så nu har man en Longines Hydroconquest i samlingen. Är 41mm och måste säga att den sitter förvånansvärt bra trots att jag fått för mig att jag bör inte ha mindre än 43mm på dykare.
Oavsett så är jag nöjd att kunna titulera mig Longines ägare from nu
![]()
Är det svart eller grå tavla? Om det är den svarta heter den L3.716.4.56.6Ref på denna? Frågade i en annan tråd och någon snäll själ svarade men sen raderades tråden och jag hann inte spara Ref-numret.
![]()
Den där var ju hur cool som helst! Har du mer info om modell/referens?Longines har lång historia och är en av världens kändaste klockmärken. Många underskattar varumärket vilket jag tycker är synd.
Här är tex min Longines som är en limiterad klocka som gjordes i ny tappning på deras flygvapenklocka från WW2.
Helt underbar
Varning! flygbildbomb
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grå! Hittat ref-numret nu äntligen. Är väldigt ny när det gäller klockor.Är det svart eller grå tavla? Om det är den svarta heter den L3.716.4.56.6
(Hade det inte varit lättare att, säg, kika på Longines hemsida än att starta en tråd, få svar sen fråga igen?)
Good for you!Grå! Hittat ref-numret nu äntligen. Är väldigt ny när det gäller klockor.
Jag testade den vanliga när den kom, tror jag skrev om det tidigare i tråden... Den fick tyvärr bara 2 av 5 bevingade timglas av migJag har spanat in Longines 1832 Moonphase. Är det någon som har provat eller har några erfarenheter?
![]()
Bild stulen från internet
Är själv sugen på att göra min lite mer "dressad" och lite längre fram slänga på ett moccaband.Den är skön på läder
![]()
Är själv sugen på att göra min lite mer "dressad" och lite längre fram slänga på ett moccaband.
Det är en 41mm och ett band på 22mm fast den har bandbredd 21mm,passar bra iaf tycker jag.
Har du 39 eller 41? (utesluter 44 då den ser för liten ut för att just vara det)
Är själv sugen på att göra min lite mer "dressad" och lite längre fram slänga på ett moccaband.
Har du 39 eller 41? (utesluter 44 då den ser för liten ut för att just vara det)
Jag har 39:an med 19mm bandbredd. Har utan problem kört med lite diverse 20mm band. Hittar inga bilder på telefonen nu när jag provade både blått och oranget gummi band men det finns bland mina poster här på KS om du söker. Tycker den gör sig helt ok på läder och riktigt bra på nato.![]()
![]()