ClownenJac
Silver
För den som likt jag haft lite problem att få Hydron att sitta riktigt rätt så har Longines nu kommit med en halvlänk. Har precis beställt en, ska bli kul att se hur det blir.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg nytolkning som jag tycker de får till rätt trots att man petar dit datumfönster. Skulle inte våga mig på en klocka med den formgivningen dock, vet ej varför, även om den är ruggigt snygg!Vad tycker gruppen om Longiens Heritage 1935? En förnyelseserie som gjorts på en äldre stridspilotklocka från andra världskriget från såklart 1935.
Orginalet visas här bredvid den nya.
Några bilder på den nya versionen som är fantastisk i sommarsolen. De polerade delarna och ringen glimmrar underbart.
Snyggt. Oerhört mycket bang for the buck! Har en likadan som, i princip, gått i pension sedan jag fick min BB58 men som jag med största sannolikhet ”aldrig” kommer sälja. Det lilla man skulle få vid en försäljning är inte ens i närheten av vad den ”är värd” i mina ögon. Få klockor i allmänhet, och automatiska dykur i synnerhet, som man får så mycket för i den prisklassen Vet inte hur tidshållningen är på din men min snittade +0,8 spd de senaste 3 månadernaHydroconquest 39mm
Ja de är riktigt fina, min ligger faktiskt öppen till försäljning då denna inte kommer konkurrera ut min SMPC Den håller tiden grymt bra, precis som din, och riktigt generöst med 64 h gångreserv! Så vi får se vem som blir nästa lyckliga ägare till minSnyggt. Oerhört mycket bang for the buck! Har en likadan som, i princip, gått i pension sedan jag fick min BB58 men som jag med största sannolikhet ”aldrig” kommer sälja. Det lilla man skulle få vid en försäljning är inte ens i närheten av vad den ”är värd” i mina ögon. Få klockor i allmänhet, och automatiska dykur i synnerhet, som man får så mycket för i den prisklassen Vet inte hur tidshållningen är på din men min snittade +0,8 spd de senaste 3 månaderna
Ok. Lycka till med försäljningen! Får se vem som kniper den! Återigen så är det sjukt mycket klocka för pengarna så vem det än blir är det ett bra köpJa de är riktigt fina, min ligger faktiskt öppen till försäljning då denna inte kommer konkurrera ut min SMPC Den håller tiden grymt bra, precis som din, och riktigt generöst med 64 h gångreserv! Så vi får se vem som blir nästa lyckliga ägare till min
Kollade in i Longinestråden för att se om det fanns några lyckliga ägare till den uppdaterade Hydroconquest. Vilken enkel men ändå jäkligt lyckad uppdatering Longines gjorde på den urtavlan. Är du nöjd med den? Om den är kvar, vet ju att det byts flitigt här på KSRef är L3.781.4.76.6
Kollade in i Longinestråden för att se om det fanns några lyckliga ägare till den uppdaterade Hydroconquest. Vilken enkel men ändå jäkligt lyckad uppdatering Longines gjorde på den urtavlan. Är du nöjd med den? Om den är kvar, vet ju att det byts flitigt här på KS
Är det föresten några fler uppdateringar på dessa jämfört med föregångaren förutom en rensad tavla?
Tackar! Ska kolla lite mer på denna. Är sugen på att utöka med en dykare i den prisklassen. Finns ju Aquisen och Aquaracer också men Longines känns som de ligger före urverksmässigt och sedan gillar jag natoband vilket Aquisen inte funkar med.Den åkte tyvärr iväg i ett byte men det är absolut en riktigt trevlig klocka. Den har även ett keramiskt inlägg i dykarringen vilket inte föregångaren hade, annars tror jag dom är rätt lika specifikationsmässigt. Ska man anmärka något på klockan är det att länken kunde ha varit bättre. Länken är inte dålig men är definitiv den del på klockan som känns minst premium.
Rejäl laddning med mer Heritage modeller på g tydligen. https://omegaforums.net/threads/longines-to-storm-market-with-classic-heritage-range.113372/
Att erbjuda nyutgåvor av modeller från gyllene eran i 38 mm låter inte som världens sämsta affärsplan även om den inte är superoriginell.
Den där är ju för mig ytterligare ett kuriöst exempel på hur man glider runt i periferin av att göra remake på tre tacche/step case modellerna. Förra året var det sektortavlan från samma period, nu kör man på sei-varianten med militärkoppling, båda fina men inte lika ikoniska. Vore ändå lite fascinerande att få veta varför man undviker det som samlarvärlden värderar högst av de historiska modellerna till förmån för annat? Väntar på att tajma med något jubileum?En hel drös med modeller i länken du bifogade. Även om det inte är den mest originella idéen så kan jag ändå uppskatta att de har börjat minska storleken på sina heritage-modeller istället för de >40mm de kört med de senaste åren.
En som jag fick ett sjukt habegär för var denna ful-snygga klockan Men jag hade gärna sett den i 36mm istället för 38.5..
Den där är ju för mig ytterligare ett kuriöst exempel på hur man glider runt i periferin av att göra remake på tre tacche/step case modellerna. Förra året var det sektortavlan från samma period, nu kör man på sei-varianten med militärkoppling, båda fina men inte lika ikoniska. Vore ändå lite fascinerande att få veta varför man undviker det som samlarvärlden värderar högst av de historiska modellerna till förmån för annat? Väntar på att tajma med något jubileum?
Då får du ursäkta min okunskap, men vilken historisk modell är det som efterfrågas?
Ska man invänta ett jubileum så dröjer det ytterligare 12 år tills märket fyller 200 år.
Ganska bra iom att den är oanvändJag har en chans att köpa den här klockan för 900 pund, är det ett bra eller dåligt pris?
Klockan är oanvänd
det är vad jag tänkte, jag kommer att köpa denGanska bra iom att den är oanvänd
Fastnade för dessa ordentligt! Trist att de kommer i 40 alt 42 mm, hade önskat 36 alt 38. Den vita är grym.Snyggt nytt släpp från Longines. Bilden från Kristian Haagens instagram.
Snyggt nytt släpp från Longines. Bilden från Kristian Haagens instagram.
Snyggt nytt släpp från Longines. Bilden från Kristian Haagens instagram.
Fastnade för dessa ordentligt! Trist att de kommer i 40 alt 42 mm, hade önskat 36 alt 38. Den vita är grym.
https://timeandtidewatches.com/longines-spirit-collection-review-price/