• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

För den som likt jag haft lite problem att få Hydron att sitta riktigt rätt så har Longines nu kommit med en halvlänk. Har precis beställt en, ska bli kul att se hur det blir.

Hydroconquest 39mm
44F29C3B-B8A8-4E37-9D42-40BA2B67E3E9.jpeg

Vad tycker gruppen om Longiens Heritage 1935? En förnyelseserie som gjorts på en äldre stridspilotklocka från andra världskriget från såklart 1935.

Orginalet visas här bredvid den nya.
6B82FDA4-4956-41D7-994A-C598401CA82B.jpeg

Några bilder på den nya versionen som är fantastisk i sommarsolen. De polerade delarna och ringen glimmrar underbart.
927407DD-F7B1-44BE-8E6B-2D1708471048.jpeg
226EC95A-D5CF-4680-BDF8-FAD10E219BCB.jpeg
0662DC3C-0D0F-4249-80BF-B0E5CF8FE881.jpeg
C09A9C88-1ACC-4EBC-9252-CD47797D084F.jpeg
0787D143-8CC6-4569-8888-ECB4EB688675.jpeg
Riktigt snygg nytolkning som jag tycker de får till rätt trots att man petar dit datumfönster. Skulle inte våga mig på en klocka med den formgivningen dock, vet ej varför, även om den är ruggigt snygg!

Snyggt. Oerhört mycket bang for the buck! Har en likadan som, i princip, gått i pension sedan jag fick min BB58 men som jag med största sannolikhet ”aldrig” kommer sälja. Det lilla man skulle få vid en försäljning är inte ens i närheten av vad den ”är värd” i mina ögon. Få klockor i allmänhet, och automatiska dykur i synnerhet, som man får så mycket för i den prisklassen:) Vet inte hur tidshållningen är på din men min snittade +0,8 spd de senaste 3 månaderna :)

Snyggt. Oerhört mycket bang for the buck! Har en likadan som, i princip, gått i pension sedan jag fick min BB58 men som jag med största sannolikhet ”aldrig” kommer sälja. Det lilla man skulle få vid en försäljning är inte ens i närheten av vad den ”är värd” i mina ögon. Få klockor i allmänhet, och automatiska dykur i synnerhet, som man får så mycket för i den prisklassen:) Vet inte hur tidshållningen är på din men min snittade +0,8 spd de senaste 3 månaderna :)
Ja de är riktigt fina, min ligger faktiskt öppen till försäljning då denna inte kommer konkurrera ut min SMPC:) Den håller tiden grymt bra, precis som din, och riktigt generöst med 64 h gångreserv! Så vi får se vem som blir nästa lyckliga ägare till min:D

Ja de är riktigt fina, min ligger faktiskt öppen till försäljning då denna inte kommer konkurrera ut min SMPC:) Den håller tiden grymt bra, precis som din, och riktigt generöst med 64 h gångreserv! Så vi får se vem som blir nästa lyckliga ägare till min:D
Ok. Lycka till med försäljningen! Får se vem som kniper den! Återigen så är det sjukt mycket klocka för pengarna så vem det än blir är det ett bra köp :)

Gick utav en slump förbi Stjärn Urmakarna och sprang på en Longines Flagship.
Riktigt trevlig klocka.

Är det någon som sitter på en sådan och känner att dom vill bli av med den så får du gärna skriva.. ;)

Bilagor

• 20200516_134330.jpg
    20200516_134330.jpg
    311.3 KB · Visningar: 20
Ref är L3.781.4.76.6 :)
Kollade in i Longinestråden för att se om det fanns några lyckliga ägare till den uppdaterade Hydroconquest. Vilken enkel men ändå jäkligt lyckad uppdatering Longines gjorde på den urtavlan. Är du nöjd med den? Om den är kvar, vet ju att det byts flitigt här på KS :)
Är det föresten några fler uppdateringar på dessa jämfört med föregångaren förutom en rensad tavla?

Kollade in i Longinestråden för att se om det fanns några lyckliga ägare till den uppdaterade Hydroconquest. Vilken enkel men ändå jäkligt lyckad uppdatering Longines gjorde på den urtavlan. Är du nöjd med den? Om den är kvar, vet ju att det byts flitigt här på KS :)
Är det föresten några fler uppdateringar på dessa jämfört med föregångaren förutom en rensad tavla?

Den åkte tyvärr iväg i ett byte men det är absolut en riktigt trevlig klocka. Den har även ett keramiskt inlägg i dykarringen vilket inte föregångaren hade, annars tror jag dom är rätt lika specifikationsmässigt. Ska man anmärka något på klockan är det att länken kunde ha varit bättre. Länken är inte dålig men är definitiv den del på klockan som känns minst premium.

Den åkte tyvärr iväg i ett byte men det är absolut en riktigt trevlig klocka. Den har även ett keramiskt inlägg i dykarringen vilket inte föregångaren hade, annars tror jag dom är rätt lika specifikationsmässigt. Ska man anmärka något på klockan är det att länken kunde ha varit bättre. Länken är inte dålig men är definitiv den del på klockan som känns minst premium.
Tackar! Ska kolla lite mer på denna. Är sugen på att utöka med en dykare i den prisklassen. Finns ju Aquisen och Aquaracer också men Longines känns som de ligger före urverksmässigt och sedan gillar jag natoband vilket Aquisen inte funkar med.

Rejäl laddning med mer Heritage modeller på g tydligen. https://omegaforums.net/threads/longines-to-storm-market-with-classic-heritage-range.113372/
Att erbjuda nyutgåvor av modeller från gyllene eran i 38 mm låter inte som världens sämsta affärsplan även om den inte är superoriginell.
984084-f5eb8db3b0fae34064eda87cce6d94d0.jpg

En hel drös med modeller i länken du bifogade. Även om det inte är den mest originella idéen så kan jag ändå uppskatta att de har börjat minska storleken på sina heritage-modeller istället för de >40mm de kört med de senaste åren.
En som jag fick ett sjukt habegär för var denna ful-snygga klockan:hungry: Men jag hade gärna sett den i 36mm istället för 38.5..

62334EA1-E803-4AF7-8E3F-D86E0187FC94.jpeg

En hel drös med modeller i länken du bifogade. Även om det inte är den mest originella idéen så kan jag ändå uppskatta att de har börjat minska storleken på sina heritage-modeller istället för de >40mm de kört med de senaste åren.
En som jag fick ett sjukt habegär för var denna ful-snygga klockan:hungry: Men jag hade gärna sett den i 36mm istället för 38.5..

62334EA1-E803-4AF7-8E3F-D86E0187FC94.jpeg
Den där är ju för mig ytterligare ett kuriöst exempel på hur man glider runt i periferin av att göra remake på tre tacche/step case modellerna. Förra året var det sektortavlan från samma period, nu kör man på sei-varianten med militärkoppling, båda fina men inte lika ikoniska. Vore ändå lite fascinerande att få veta varför man undviker det som samlarvärlden värderar högst av de historiska modellerna till förmån för annat? Väntar på att tajma med något jubileum?

Den där är ju för mig ytterligare ett kuriöst exempel på hur man glider runt i periferin av att göra remake på tre tacche/step case modellerna. Förra året var det sektortavlan från samma period, nu kör man på sei-varianten med militärkoppling, båda fina men inte lika ikoniska. Vore ändå lite fascinerande att få veta varför man undviker det som samlarvärlden värderar högst av de historiska modellerna till förmån för annat? Väntar på att tajma med något jubileum?

Då får du ursäkta min okunskap, men vilken historisk modell är det som efterfrågas?
Ska man invänta ett jubileum så dröjer det ytterligare 12 år tills märket fyller 200 år.

Tillbaka
Topp