• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Förvånad över hur matt Skin diver är i jämförelse med Legend diver. Men det är uppenbart att de fyller två helt olika roller och kompletterar varandra. Ska bli kul att experimentera med diverse band — även om originalgummit är förbluffande bra. Tavlan är ruskigt läcker, bara för att nämna något.
EDC5BD28-89D3-4613-9782-1F73B69576A9.jpeg
B782A063-1A22-480F-A617-FFFB0325C5F5.jpeg

Har en fråga till er som har lite koll på märket Longines. Funderar på att köpa en begagnad Hydro, 41 mm, med svart tavla. En säljare har gett mig ett referensnummer L3.641.4.56.6. Jag googlar och det verkar vara 39 mm, men säljaren hävdar med bestämdhet att den är 41 mm. Tyvärr är det geografiska avståndet mer än 50 mil så jag kan inte åka dit och kontrollera. Kan man inte utläsa boettens storlek på referensnumret eller så hör inte säljarens box till just denna klocka.

Har en fråga till er som har lite koll på märket Longines. Funderar på att köpa en begagnad Hydro, 41 mm, med svart tavla. En säljare har gett mig ett referensnummer L3.641.4.56.6. Jag googlar och det verkar vara 39 mm, men säljaren hävdar med bestämdhet att den är 41 mm. Tyvärr är det geografiska avståndet mer än 50 mil så jag kan inte åka dit och kontrollera. Kan man inte utläsa boettens storlek på referensnumret eller så hör inte säljarens box till just denna klocka.
Den är 39 mm. Han kanske mäter med kronan?

Ny i "klubben". Slog efter långt funderande till på en begagnad Legend Diver som jag fick hem i måndags. Helt fantastiskt klocka för rimliga pengar :)

Ska bli kul att testa den på lite olika band också, kört med mesh fram tills idag då det åkte på ett grått perlon som jag tycker den gjorde sig jäkligt bra på!

2020-06-19 16.22.59.jpg

Ny i "klubben". Slog efter långt funderande till på en begagnad Legend Diver som jag fick hem i måndags. Helt fantastiskt klocka för rimliga pengar :)

Ska bli kul att testa den på lite olika band också, kört med mesh fram tills idag då det åkte på ett grått perlon som jag tycker den gjorde sig jäkligt bra på!

2020-06-19 16.22.59.jpg
Jag hade höga förväntningar på LLD, men den är ännu bättre. Grattis till bra köp!

Hej!

Har fastnat för Evidenzan L2.643.4
Är det något man bör känna till? Någon kuriosa? Äger ingen Longines sen innan men just denna modellen tilltalar mig mycket.

ab476cf4-0ac9-4765-8a18-9f10fb55ce7d.jpg

Bilagor

• 15484391-gqdybxngyjtzkzsz1m5dyxog-Zoom.jpg
    15484391-gqdybxngyjtzkzsz1m5dyxog-Zoom.jpg
    324.2 KB · Visningar: 8
Fler remakes av klassiska modeller från Longines. Vad tycker vi?

Longines Heritage Classic Tuxedo Chronograph - 40mm - Cal. L895 - ca €3000
2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Chronograph-L2.830.4.93.0-4.jpg

Longines Heritage Classic Tuxedo Small Seconds - 38.5mm - Cal. L893 - Ca €2000
2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Small-Seconds-L2.330.4.93.0-4.jpg

https://www.longines.com/universe/news/the-longines-heritage-classic-tuxedo
Som vanligt är deras Heritagesläpp i riktigt snygg design, lite för stora och lite för dyra. Tyvärr känns det som att även om trenden med stor storlek börjat gå bakåt har priserna gått åt andra hållet.

Älskar Heritage-modellerna i teorin. De är så rätt gjorda, känns som man träffar detaljerna rätt osv. Men det är något lite sterilt med dem när jag ser dem irl, väldigt shiny, tavlorna är lite platta och livlösa. Troligtvis är problemet att jag är vintage-skadad och hellre har ett imperfekt gammalt exemplar, som sagt i teorin är de fantastiska men ändå....

Älskar Heritage-modellerna i teorin. De är så rätt gjorda, känns som man träffar detaljerna rätt osv. Men det är något lite sterilt med dem när jag ser dem irl, väldigt shiny, tavlorna är lite platta och livlösa. Troligtvis är problemet att jag är vintage-skadad och hellre har ett imperfekt gammalt exemplar, som sagt i teorin är de fantastiska men ändå....
Får tyvärr ofta den känslan också.

Fler remakes av klassiska modeller från Longines. Vad tycker vi?

Longines Heritage Classic Tuxedo Chronograph - 40mm - Cal. L895 - ca €3000
2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Chronograph-L2.830.4.93.0-4.jpg

Longines Heritage Classic Tuxedo Small Seconds - 38.5mm - Cal. L893 - Ca €2000
2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Small-Seconds-L2.330.4.93.0-4.jpg

https://www.longines.com/universe/news/the-longines-heritage-classic-tuxedo

Tycker att kronografer ser fantastisk ut, vore kul att klämma lite på. Inget större fan av small seconds så den andra är inte riktigt nåt för mig.

Gillar att det inte är datum på dessa, tycker Longines retrosläpp ofta förstörts av datumet.

Tillbaka
Topp