Longines Master Collection
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Hittils väldigt nöjd, otroligt fin klocka. Liiite långt mellan bandhornen är det, men det funkar ändå tycker jag!
Ingen Microjustering på denna länk tyvärr. Men vet att det finns på varianten med quick release och 2 extra band...Den ær vældigt fin den. Finns det microadjustment på lænken på den vanlig versjonen eller ær det bara halva ledd?
Synd, då vågar jag inte chansa blir säkert för stor eller för liten. Ser att det inte finns halva länkbitar.Ingen Microjustering på denna länk tyvärr. Men vet att det finns på varianten med quick release och 2 extra band...
Ok. fast om du ser dom första två länkbitarna över Longines loggan så är dom faktiskt halvlänkar... eller iaf mindre än den tredje...Synd, då vågar jag inte chansa blir säkert för stor eller för liten. Ser att det inte finns halva länkbitar.
Då finns det hoppOk. fast om du ser dom första två länkbitarna över Longines loggan så är dom faktiskt halvlänkar... eller iaf mindre än den tredje...
Så du borde kunna få till en ok fit.
Det tycker jag!Då finns det hopp
Snyggt och uppfattas inte som för långt mellan bandhornen, är det 40 eller 42mm?Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Hittils väldigt nöjd, otroligt fin klocka. Liiite långt mellan bandhornen är det, men det funkar ändå tycker jag!
Denna är 40mm. 42mm versionen har ju den kapade 3an på tavlan.Snyggt och uppfattas inte som för långt mellan bandhornen, är det 40 eller 42mm?
Så jäkla snygg! Har funderat på en själv ett bra tag. Har du någon mer input efter några dagar på handleden?Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Nja, inte så mycket mer än att jag fortfarande är väldigt nöjd, bra länk och perfekt storlek för mina handleder. Känns väldigt allround kan man väl säga.Så jäkla snygg! Har funderat på en själv ett bra tag. Har du någon mer input efter några dagar på handleden?
Jag själv har en Legend Diver i 36mm, sjukt nöjd. Tänkte först att den eventuellt var för liten, men är väldigt glad att jag behöll min.Storlek pratas det om vid varje nytt släpp, oavsett märke. Och vid en överväldigande majoritet av fallen heter det "den går bort för mig på grund av att den är för stor". Men nu har ju exempelvis Longines släppt Legend Diver i 36mm, även VHP finns i en 36mm version (om än bara med vit tavla som unisex). Varför ser man inga på forumet?
Jag hade skaffat en 36mm VHP direkt om det var en mörk tavla. (finns ju även det men dessvärre med diamanter ).Storlek pratas det om vid varje nytt släpp, oavsett märke. Och vid en överväldigande majoritet av fallen heter det "den går bort för mig på grund av att den är för stor". Men nu har ju exempelvis Longines släppt Legend Diver i 36mm, även VHP finns i en 36mm version (om än bara med vit tavla som unisex). Varför ser man inga på forumet?
Stiligt värreRäknar ned till att semestern ska börja!
Ja kanske datumet, kunde varit svart bakgrund på datumskivan. I övrigt ultraklassiskKorspostar lite så flödet håller igång. Enda nackdelen på denna skulle vara datumet, kanske.
Snygg modell, är du nöjd?,den röda toppen på sek.visaren gör att den lyfter, hur är lumen?Jajamensan!
Ja är jättenöjd. Lume är bra, lyser väldigt starkt, mer än min Oris. Men det tappar hyfsat fort det starkaste. Gillar att det är lume på sekundvisaren oxå.Snygg modell, är du nöjd?,den röda toppen på sek.visaren gör att den lyfter, hur är lumen?
Stilig och ny för mejJajamensan!
Årsmodell?Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Nyligen släppt så 2020.Årsmodell?
Wow, det tål att kollas upp.Nyligen släppt så 2020.
Superläcker verkligen habegärTycker LLDn i guld är mysig som fan!
Skulle lätt kunna ha den som semesterdinka! I badet, vid grillen, i baren..
Bra årgångar. Gillar att datumet är diskret. Ofta skämmer datumet på nya ur med retrostil.
Snyggare blir det sällan.Tror det är gulguld faktiskt,den där bilden ljuger lite. Modellen finns också i helguld i både rose och gul.
Den är trevlig här dock i 35mm utan datum.
Jajamensan! Flångny!Nyligen släppt så 2020.