• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Longines Master Collection
AFCB08D3-008D-4F07-80F8-1A730443F930.jpeg
 

lofgreno

Audemars
Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Hittils väldigt nöjd, otroligt fin klocka. Liiite långt mellan bandhornen är det, men det funkar ändå tycker jag!

20201125_064539.jpg
 
Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Hittils väldigt nöjd, otroligt fin klocka. Liiite långt mellan bandhornen är det, men det funkar ändå tycker jag!

20201125_064539.jpg

Den ær vældigt fin den. Finns det microadjustment på lænken på den vanlig versjonen eller ær det bara halva ledd?
 

Lolle

Panerai
Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Hittils väldigt nöjd, otroligt fin klocka. Liiite långt mellan bandhornen är det, men det funkar ändå tycker jag!

20201125_064539.jpg
Snyggt och uppfattas inte som för långt mellan bandhornen, är det 40 eller 42mm?
 

lofgreno

Audemars
Snyggt och uppfattas inte som för långt mellan bandhornen, är det 40 eller 42mm?
Denna är 40mm. 42mm versionen har ju den kapade 3an på tavlan. :)

Det är 50 mm mellan luggarna så rätt långt. Men för min handled på 17.5 cm funkar det. Visst hade gärna sett det att vara lite mindre avstånd. Men som sagt, för mig funkar det.
 
Så slog man till på en Longines Spirit. Satt och inväntade black friday för att se om nåt bra erbjudande skulle dyka upp. Men sen fick jag ett här på KS istället.
Hittils väldigt nöjd, otroligt fin klocka. Liiite långt mellan bandhornen är det, men det funkar ändå tycker jag!

20201125_064539.jpg
Så jäkla snygg! Har funderat på en själv ett bra tag. Har du någon mer input efter några dagar på handleden?
 

ClownenJac

Panerai
Sjukt nöjd - äntligen känns det som jag fått till passformen precis som jag vill! Fick hem en andra halvlänk med posten idag och nu sitter Hydroconquesten bra utan att vara för hård. Har dessutom två snäpp kvar i spännet för varmare väder och därmed större handleder :)

20201203_154103.jpg
20201203_160041.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Storlek pratas det om vid varje nytt släpp, oavsett märke. Och vid en överväldigande majoritet av fallen heter det "den går bort för mig på grund av att den är för stor". Men nu har ju exempelvis Longines släppt Legend Diver i 36mm, även VHP finns i en 36mm version (om än bara med vit tavla som unisex). Varför ser man inga på forumet?
 
Storlek pratas det om vid varje nytt släpp, oavsett märke. Och vid en överväldigande majoritet av fallen heter det "den går bort för mig på grund av att den är för stor". Men nu har ju exempelvis Longines släppt Legend Diver i 36mm, även VHP finns i en 36mm version (om än bara med vit tavla som unisex). Varför ser man inga på forumet?
Jag själv har en Legend Diver i 36mm, sjukt nöjd. Tänkte först att den eventuellt var för liten, men är väldigt glad att jag behöll min.
 

Urtyp

Audemars
Storlek pratas det om vid varje nytt släpp, oavsett märke. Och vid en överväldigande majoritet av fallen heter det "den går bort för mig på grund av att den är för stor". Men nu har ju exempelvis Longines släppt Legend Diver i 36mm, även VHP finns i en 36mm version (om än bara med vit tavla som unisex). Varför ser man inga på forumet?
Jag hade skaffat en 36mm VHP direkt om det var en mörk tavla. (finns ju även det men dessvärre med diamanter 🙄 ).
 
Topp