• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Det är en Heritage 1954 som inte går att vrida upp längre. Känns nästan som att den är så hårt uppdragen så att allt sitter fast om du förstår vad jag menar. Sitter på ett Valjoux 7750, så min misstanke är att min son lekt med den medan klockan varit mellan 10-13..

osäker på hur stor en sån skada kan vara men det oroar mig. En klocka som jag fick som morgongåva och som jag vill fixa snarast möjligt

Det är en Heritage 1954 som inte går att vrida upp längre. Känns nästan som att den är så hårt uppdragen så att allt sitter fast om du förstår vad jag menar. Sitter på ett Valjoux 7750, så min misstanke är att min son lekt med den medan klockan varit mellan 10-13..

osäker på hur stor en sån skada kan vara men det oroar mig. En klocka som jag fick som morgongåva och som jag vill fixa snarast möjligt
Ok, Klockmäster Globen/Fältöversten är ju Longines återförsäljare, så jag skulle börja där.

Alldeles för lite drag i den här tråden, bumpar med en bild från tidigare idag när jag väntade i bilen på familjen

received_378598363317740.jpeg

Nån som vet om det finns nåt gummi till lld som har "curved ends"? Har letat runt men hittar bara raka ändar.

Fan. Longines Spirit 40mm hemsöker mitt sinne. Ska ju inte köpa några fler klockor på ett tag hade jag tänkt. Finns det nån slags medicin mot sånt här???:banghead:
Longines_Spirit_40mm.png

Den enda nackdelen är 21mm mellan bandhornen... men lär bli länk mest på denna ändå känner jag... :)

Jag skickade iväg min till swatch group för ca två veckor sedan. Men den hade inte servats sen 1970 så den behövde en rejäl genomgång. Blir spännande att se vad Schweizarna tar betalt för det.. :)

Jag skickade iväg min till swatch group för ca två veckor sedan. Men den hade inte servats sen 1970 så den behövde en rejäl genomgång. Blir spännande att se vad Schweizarna tar betalt för det.. :)
Spännande. Återkoppla gärna med hur det går. Är nyfilen på väntetid från att man skickat till att man får tlllbaka den. Samt priserna såklart 😊

Blev med Hydroconquest för ett tag sen, fick dock börja med att beställa en halvlänk vilket jag tänker alla behöver men den var slut i lager så har någon en får ni gärna dra ett pm.

Annars får jag heltenkelt vänta 😉
20201028_135336.jpg

Senast ändrad:
Har en liknande fråga, har tittat på både en longines hydro i 39 och 41 och vet inte riktigt vilken som skulle passa bäst. Då jag brukar föredra mindre klockor drar det lite åt, men som ni har skrivit tidigare är den ju ganska tunn så då kanske man vill ha 41? hade blivit tacksam för några synpunkter.

Har en liknande fråga, har tittat på både en longines hydro i 39 och 41 och vet inte riktigt vilken som skulle passa bäst. Då jag brukar föredra mindre klockor drar det lite åt, men som ni har skrivit tidigare är den ju ganska tunn så då kanske man vill ha 41? hade blivit tacksam för några synpunkter.
Har själv ganska grova handleder och önskar 42-43mm men tycker 41mm sitter bra, mycket pga ganska stora kronskydd.
provade 39mm och det kändes förliten.
Men som sagt har jag närmare 20cm så jag kanske är fel referens :)

Senast ändrad:
Det beror ju helt och hållet på hur stor handled du har.
Jag har tunna 16.5 cm och skulle inte vilja ha en enda mm över 39. 😀
hydro.jpg

Har själv ganska grova handleder och önskar 42-43mm men tycker 41mm sitter bra, mycket pga ganska stora kronskydd.
provade 39mm och det kändes förliten.
Men som sagt har jag närmare 20cm så jag kanske är fel referens :)
Kör idag bland annat den vanliga conquesten i 41mm men är sugen på Hydro. Dock tycker jag att min nuvarande är i största laget. De där kronskydden... synd att den med keramisk insert inte finns som 39

Bilagor

• 4BBEABA8-3779-4CD3-ADBE-1991C6262DDF.jpeg
    4BBEABA8-3779-4CD3-ADBE-1991C6262DDF.jpeg
    376.5 KB · Visningar: 15
Tillbaka
Topp