• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

HC-tisdag. Det är sen gammalt.
0E29B14A-672C-485C-ADFD-DAEB0330495A.jpeg

Är det någon som vet hur man kan tyda serienumret på en HydroConquest? Kan man utläsa tillverkningsår? Funderade på om jag råkat få en årsklocka till minsta grabben av bara farten. Inte min bild, men det är numret klockan 10 på bilden jag undrar om någon vet hur man tyder.
Longines-HydroConquest-solid-caseback-2020.jpg

Är det någon som vet hur man kan tyda serienumret på en HydroConquest? Kan man utläsa tillverkningsår? Funderade på om jag råkat få en årsklocka till minsta grabben av bara farten. Inte min bild, men det är numret klockan 10 på bilden jag undrar om någon vet hur man tyder.
Longines-HydroConquest-solid-caseback-2020.jpg

Någon får rätta mig om jag har fel, men jag är rätt säker på att det är endast Seiko man kan ta reda på tillverkningsår med hjälp av serienumret.

Någon får rätta mig om jag har fel, men jag är rätt säker på att det är endast Seiko man kan ta reda på tillverkningsår med hjälp av serienumret.
Det var på Seiko som jag kände till att man kunde göra så. Men tror mig lyckats googla fram att Longines hade ett system, åtminstone på äldre klockor där man kund utläsa tillverkningsår. Men de listorna jag hittat slutar på 70-talet.

Tjena.
En hydroconquest fråga. Har läst att den har ar coating på båda sidorna,gäller det både den nya och den äldre modellen? Hur känslig är den? Repas den lätt? Känner att det är onödigt med sapphire om ar repas lätt. Har repat ar på andra sapphire klockor nämligen.

Tjena.
En hydroconquest fråga. Har läst att den har ar coating på båda sidorna,gäller det både den nya och den äldre modellen? Hur känslig är den? Repas den lätt? Känner att det är onödigt med sapphire om ar repas lätt. Har repat ar på andra sapphire klockor nämligen.
Tja! Ingen aning om den har AR på bägge sidorna, min är uttagen 2015 och är då den äldre modellen. Den är helt utan repor, glaset ser ut som nytt. Egentligen är hela klockan väldigt bra bevarad, är bara lite smårepor på spännet efter all desk diving. :)

Tjena.
Tror inte den har yttre AR men även om den har det så ser jag det bara som en fördel. Om det så småningom blir repigt (vilket tar lång tid normalt sett) så kan man då enkelt putsa bort det helt. Så absolut inget att hänga upp sig på!

Tror inte den har yttre AR men även om den har det så ser jag det bara som en fördel. Om det så småningom blir repigt (vilket tar lång tid normalt sett) så kan man då enkelt putsa bort det helt. Så absolut inget att hänga upp sig på!
Har lyckats repa ar på andra dykar klockor på några veckor. Vet faktiskt inte hur det hände

Ingen som e sugen? Pangpris idag!!

Bilagor

• FB18F5F0-E235-4C7A-9892-0D28E1F7DD88.jpeg
    FB18F5F0-E235-4C7A-9892-0D28E1F7DD88.jpeg
    534 KB · Visningar: 24
  • D0DF8F71-62F3-48AB-932B-18F92F1C9CEA.jpeg
    D0DF8F71-62F3-48AB-932B-18F92F1C9CEA.jpeg
    798.7 KB · Visningar: 42
Sjukt snygg! Är det 42:an och vad kan priset komma att ligga på?
Första gången jag såg den glimta till var ett bra tag sedan. Undrar om det inte rentav var här i tråden. Men då fanns det inte så mkt info om den. Sen såg jag att longines lagt upp på sin insta häromdagen och nu finns även info på deras hemsida.

42:an är det och även om jag inte hittade något pris på hemsidan så går den att förbeställa från olika engelska sidor för runt 30 tusen.

Tillbaka
Topp