• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hur upplevs den på handleden?
Den är skön. Storleken känns lite större än 41 som den är men samtidigt gör gummit att den bär lite mindre än med länk. Men funkar helt klart. Jag har inte världens största handleder men jag är en stor person på nära 1.90 och 100kg så den ser väl knappast för stor ut.

Gummit med viklås är av hög kvalitet och väldigt bekvämt - dock glider den gärna över handleden. Skulle behöva vara lite mer grepp på undersidan. Jag får alltså rätta till den rätt ofta...

I övrigt är den jäkligt snygg, speciellt i solen och hela klockan andas kvalitet av rang vilket jag inte kunde säga om föregående modell.
 

Arree01

Omega
Den är skön. Storleken känns lite större än 41 som den är men samtidigt gör gummit att den bär lite mindre än med länk. Men funkar helt klart. Jag har inte världens största handleder men jag är en stor person på nära 1.90 och 100kg så den ser väl knappast för stor ut.

Gummit med viklås är av hög kvalitet och väldigt bekvämt - dock glider den gärna över handleden. Skulle behöva vara lite mer grepp på undersidan. Jag får alltså rätta till den rätt ofta...

I övrigt är den jäkligt snygg, speciellt i solen och hela klockan andas kvalitet av rang vilket jag inte kunde säga om föregående modell.
Jag håller med, den är otroligt snygg! Det som fått mig att inte beställa den är just Lugg till Lugg måtten. Är orolig för att den skulle kännas för stor för mig. Får helt enkelt prova den när jag har möjlighet hos en AD.
Tack för beskrivningen!
 

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Longines lördag
FAD7A758-15C4-4D9F-91B8-141F76888CC9.jpeg
 
Topp