• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Kujoni

Omega
Någon som har erfarenhet av Heritage Skin Divern?
Tycker jag hittat "hem" med Longines och har provat LLD och tycker den är snygg men kommer tyvärr inte överens med den pga skruvkrona och vridringen. Gillar trots allt den mer traditionella dykbezeln.
Skin divern verkar spot on förutom då storleken...
Jag har inte haft Skin divern, men har en Hydroconquest nu.. jag har haft LLD men trivdes inte så den fick gå iväg. Ett tips gällande storlek och krona är ju Spirit som finns i både 40mm och 42mm.. den svarta är sjukt fin och måste ses irl. Dock utan dykbezel.
 
  • Like
Reactions: SFS

Måberg

Panerai
20210927_163801.jpg
 

SFS

Omega
Jag har inte haft Skin divern, men har en Hydroconquest nu.. jag har haft LLD men trivdes inte så den fick gå iväg. Ett tips gällande storlek och krona är ju Spirit som finns i både 40mm och 42mm.. den svarta är sjukt fin och måste ses irl. Dock utan dykbezel.
Ska kolla in den, dykbezel är ett måste dock.
Tycker Longines har många fina vintage reissues men vissa fallerar på storleken eller att datumet alltid ska med...
 

Prefab

Cartier
Ska kolla in den, dykbezel är ett måste dock.
Tycker Longines har många fina vintage reissues men vissa fallerar på storleken eller att datumet alltid ska med...

Instämmer. Jag har också sneglat lite på en Skin Diver. Skulle vilja ha en Vintage Reissue av en dykare och Skin Divern är helt klart en av de snyggare. Funderade lite på förra eller nya Seamaster 300, men kan inte riktigt försvara att lägga ut så mycket pengar på ännu en Omega. (Dessutom föredrar jag nog looken på Skin Divern och det faktum att den är reissue och inte en nytolkning med retrokänsla) Har dock inte lyckats få testa nån än, så är också lite osäker över hur den bärs. Har också lite svårt att förstå varför den är så pass mycket dyrare än LLD.
 

SFS

Omega
Instämmer. Jag har också sneglat lite på en Skin Diver. Skulle vilja ha en Vintage Reissue av en dykare och Skin Divern är helt klart en av de snyggare. Funderade lite på förra eller nya Seamaster 300, men kan inte riktigt försvara att lägga ut så mycket pengar på ännu en Omega. (Dessutom föredrar jag nog looken på Skin Divern och det faktum att den är reissue och inte en nytolkning med retrokänsla) Har dock inte lyckats få testa nån än, så är också lite osäker över hur den bärs. Har också lite svårt att förstå varför den är så pass mycket dyrare än LLD.
Samma här, förstår inte heller varför den ska vara dyrare.
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Heritage Skin Divern?
Tycker jag hittat "hem" med Longines och har provat LLD och tycker den är snygg men kommer tyvärr inte överens med den pga skruvkrona och vridringen. Gillar trots allt den mer traditionella dykbezeln.
Skin divern verkar spot on förutom då storleken...
Skin divern bärs ungefär som Legend diver, om än ytterst marginellt större. Jag köpte den som komplement till LLD men gillar Skin divern betydligt bättre, så den har fått ansenlig handledstid.
4D982C5B-AB57-418C-9DA9-112755B24086.jpeg
 
Topp