• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Lite longines lördag
IMG_4116.jpg
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Lite uppdatering kring min skårrande conquest gmt, skickade tillbaka den till swatch och fick tillbaka den med en lapp på trycktest, och den låter numer mycket mindre, helt annan klocka känns det som. Vet inte vad dom gjort, framgår inte men antar att man öppnat upp och smort lite.
Allt på garanti, fränt! 🤙
16966852983785435802425968630887.jpg
 

Borz

Breitling
2-Faktor
Snart tio år med högfrekvent användande av denna HQ39:a. Badar dock inte med den.

Inte märkt av något servicebehov ännu (jinx). Hur länge är det rimligt att den tickar på utan service?
IMG_0231.jpeg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Snart tio år med högfrekvent användande av denna HQ39:a. Badar dock inte med den.

Inte märkt av något servicebehov ännu (jinx). Hur länge är det rimligt att den tickar på utan service?
IMG_0231.jpeg
Omöjligt att säga. Länge än om du har tur. Jag har en klocka med ett ETA 2824 från 2003 som fortfarande går +1 spd med bra gångreserv. Tänker fortsätta använda den utan att serva den så länge det går. Ser ingen anledning att slösa pengar på service om det inte behövs.
 

Borz

Breitling
2-Faktor
Omöjligt att säga. Länge än om du har tur. Jag har en klocka med ett ETA 2824 från 2003 som fortfarande går +1 spd med bra gångreserv. Tänker fortsätta använda den utan att serva den så länge det går. Ser ingen anledning att slösa pengar på service om det inte behövs.

Tack! Då hoppas jag på lite tur och tio oservade år till även den inte används lika ofta längre.
 
Senast ändrad:

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Ingen som har nya Conquest 2023 och kan ge ett litet omdöme? Har varit nära att beställa den svarta de senaste dagarna men tvekar lite kring vissa saker, bl a storleken...

Gillar verkligen utseendet. Jag vet att den inte faller alla i smaken men personligen tycker jag den är riktigt symmetrisk och vacker.

l38304526-b.jpg
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Ingen som har nya Conquest 2023 och kan ge ett litet omdöme? Har varit nära att beställa den svarta de senaste dagarna men tvekar lite kring vissa saker, bl a storleken...

Gillar verkligen utseendet. Jag vet att den inte faller alla i smaken men personligen tycker jag den är riktigt symmetrisk och vacker.

l38304526-b.jpg
Har bara klämt på den gröna. Mycket, mycket snygg, en otrolig uppgradering mot styggelsen som var innan.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Har bara klämt på den gröna. Mycket, mycket snygg, en otrolig uppgradering mot styggelsen som var innan.
Får nästan ta mig till Huke i Malmö och klämma lite jag också. Egentligen tycker jag den gröna är finast, dock har den vit datumskiva. Den svarta har färgmatchad datumskiva, vilket är ett stort plus i min bok.
 

Owaysis

Cartier
Ingen som har nya Conquest 2023 och kan ge ett litet omdöme? Har varit nära att beställa den svarta de senaste dagarna men tvekar lite kring vissa saker, bl a storleken...

Gillar verkligen utseendet. Jag vet att den inte faller alla i smaken men personligen tycker jag den är riktigt symmetrisk och vacker.

Jag tycker den är otroligt fin, en helt perfekt klocka som passar i alla sammanhang. Jag var nära att köpa den förra varianten men kunde inte riktigt förlika mig med kronskydden och även siffrorna på urtavlan.
Det enda problemet jag kan se med den här är storleken.

Longines har ju tidigare släppt 39mm varianter av sina klockor och frågan är om de inte kommer göra det här också?
39mm i bredd och 46-47 L2L hade varit helt perfekt.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag tycker den är otroligt fin, en helt perfekt klocka som passar i alla sammanhang. Jag var nära att köpa den förra varianten men kunde inte riktigt förlika mig med kronskydden och även siffrorna på urtavlan.
Det enda problemet jag kan se med den här är storleken.

Longines har ju tidigare släppt 39mm varianter av sina klockor och frågan är om de inte kommer göra det här också?
39mm i bredd och 46-47 L2L hade varit helt perfekt.
Ja, du har rätt tror jag... Jag ska också ha is i magen och invänta 39 mm (som Longines lär släppa inom kort). 41 mm kan fungera men det lär vara på gränsen. Bättre då att vänta och prova båda modellerna och sedan ta beslut.
 

mgm3

Omega
Paneristi
2-Faktor
Jag var inne i en butik och kollade på Hydro Conquest 41mm till min snart 14-åriga son. Har varit i valet och kvalet mellan Oris Aquis och Aquaracer men så såg jag den blåa och efter noga efterforskning så beställde precis från Klockia. AD:n i stan skulle ha 23 600:-, Klockia tog 20 860:- sedan 15% rabatt via nyhetsbrev så det blev 17682:- totalt vilket känns som en riktigt bra deal. Ska bli riktigt kul att se hans min när han öppnar kartongen. hexagon
 
Topp