• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

1761839531329.jpeg

Har haft denna sen en månad tillbaka. Är mer precis med tiden än en sportigare Tag Heuer som jag äger, då jag behöver ställa om tiden för den efter ca 1 vecka, vilket egentligen inte är ett problem heller. Detta har dock aldrig varit ett problem för Longines klockan. Armbandet är klassiskt, vanligt spänne och härligt att bära.

IMG_1066.jpeg

Senast ändrad:
Prismässigt ligger Longines ungefär där Omega låg för 4-5 år sedan. Det hade man aldrig trott...
Märks att Longines prishöjningar gått för snabbt och inte varit marknadsanpassade. Värdetappet från listpris har ju blivit brutalt, nära 50%, kan inte minnas att det var så för Omega 4-5 år sen. Skulle jag köpa en ny Longines idag hade jag köpt via gråis, uppemot 30% rabatt på flera listpriser. Även Klockia som AD kan rabattera så mycket.

[edit: lyckas inte få till citat..]

Måste va male vs female end links du tänker på :) lärde mig om ”begreppet” själv nyligen, tror i samband med att ha kikat på spirit 37an. Male blir/upplevs väl då längre iom att första länken fäster något längre ut.

Male och female end links känner jag till sen tidigare. Du har nog rätt i att jag kan ha missförstått det även för straight lugs, vilket jag tycker gör att vissa klockor upplevs större när bandhornen inte ”följer handleden”.

Tillbaka
Topp