Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg! Vad heter modellen?
Spirit Pilot https://www.longines.com/en-se/watches/spirit/spirit-pilotSnygg! Vad heter modellen?
Har spanat på den här länge och slog äntligen till i dag. Min första automatiska klocka.
![]()
Har spanat på den här länge och slog äntligen till i dag. Min första automatiska klocka.
![]()
![]()
Haft min sen 2019.
47 mellan luggarna på den där?![]()
Haft min sen 2019.
Exakt, 47 lug to lug. Male lugs gör att det känns något större.47 mellan luggarna på den där?
Vad menas med male lugs? När vi pratar om ändlänkar är jag med, men inte själva bandhornen.Exakt, 47 lug to lug. Male lugs gör att det känns något större.
Att de är raka och inte böjda så de följer handleden. Se skillnad tex på Flagship och Hydroconquest här:Vad menas med male lugs? När vi pratar om ändlänkar är jag med, men inte själva bandhornen.
Har funderat på en zulu, eller bb58. Får se vilken det blirFått plockat fram Zulu Time i rotationen.
![]()
Ultra-chron ser grym ut. Synd att listpris är 47 lax.Mycket bra från Longines nu! Snacka om att senaste fem åren varit en eriksgata för märket. Spirit, BigEye, Ultra-Chron, LLD, Sector, Conquest etc. Otroligt många hyllade släpp på kort tid. Inget annat märke kommer i närheten på just det området anser jag.
Prismässigt ligger Longines ungefär där Omega låg för 4-5 år sedan. Det hade man aldrig trott...Ultra-chron ser grym ut. Synd att listpris är 47 lax.![]()
Magiskt vacker!Min första longines, en big eye ägt den i ca 3v. Vart sugen på modellen under ca 5års tid. Men har alltid kommit andra klockor mellan.
Måste säga att jag är nöjd!![]()
Märks att Longines prishöjningar gått för snabbt och inte varit marknadsanpassade. Värdetappet från listpris har ju blivit brutalt, nära 50%, kan inte minnas att det var så för Omega 4-5 år sen. Skulle jag köpa en ny Longines idag hade jag köpt via gråis, uppemot 30% rabatt på flera listpriser. Även Klockia som AD kan rabattera så mycket.Prismässigt ligger Longines ungefär där Omega låg för 4-5 år sedan. Det hade man aldrig trott...
Näe. Tur att inte inflationen är samma som på klockor nuförtiden.Prismässigt ligger Longines ungefär där Omega låg för 4-5 år sedan. Det hade man aldrig trott...
Är det något du hittat på själv?Exakt, 47 lug to lug. Male lugs gör att det känns något större.
Haha inte vad jag vet, rätt säker på att jag läst det på forumet eller watchuseek.Är det något du hittat på själv?
Straight finns men är ju inte samma sak. Du kan ha rätt har bara lite svårt att se logiken i det. Aldrig hört det tidigare heller.Haha inte vad jag vet, rätt säker på att jag läst det på forumet eller watchuseek.Kan också vara en misstolkning från min sida.
Kanske det jag menade då och missförstått. Straight vs curved lugs eller?Straight finns men är ju inte samma sak. Du kan ha rätt har bara lite svårt att se logiken i det. Aldrig hört det tidigare heller.
Male och female end links känner jag till sen tidigare. Du har nog rätt i att jag kan ha missförstått det även för straight lugs, vilket jag tycker gör att vissa klockor upplevs större när bandhornen inte ”följer handleden”.[edit: lyckas inte få till citat..]
Måste va male vs female end links du tänker pålärde mig om ”begreppet” själv nyligen, tror i samband med att ha kikat på spirit 37an. Male blir/upplevs väl då längre iom att första länken fäster något längre ut.
Jag kräver vänlig en side-by-side på handleden med din Mark XX.