• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lurad av här på KS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Som jag förstår det så var alltså anledningen att skicka paketet via ett speciellt ombud att det skulle bli fördröjt med vilje (pga att personen kände någon där som höll leveransen ett dygn) så att säljaren kunde visa ett kvitto på inlämnat paket, och att ditt paket skulle nå honom före hans paket nådde dig. Inte att paketet skulle fått innehållet utbytt där.

Det är lite svårt att följa trådstarten (jag förstår att han är i chock över det som hänt).

Det är antagligen det som hänt ja.

nyyy.png
Ser inte vilken tjänst du valt, men värde-frakt är det inte vad jag kan se. Postpaket?

bedrövligt, beklagar soppan.

Att någon i efterhand skulle sprättat paketet och bytt innehåll låter osannolikt, skulle det vara så är det planerat från första början

Nej, oförsäkrad.

I de fullständiga villkoren:

1.5.2 Förbjudet innehåll
Följande innehåll får inte skickas i Postpaket:
• Värdefulla föremål med ett värde som överstiger 520 EUR

per paket till exempel ädla metaller, ädelstenar, äkta pärlor, pälsar, mattor, klockor, konstverk, antikviteter, kuponger och inträdesbiljetter.

https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/villkor/tjanstevillkor

Beklagar verkligen.
Men avser villkoret att värdet inte får överstiga 520euro för dessa kategorier?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp