• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lurad av här på KS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag tycker att det verkar helsnurrigt, som vissa här skriver, att postpaket där det tydligt står att Postnord tar ansvar värde upp till 50 000kr inte skulle gälla klockor? Varför skulle just klockor vara borträknade till skillnad från något värdefull prydnadsföremål?

Jag tycker att det verkar helsnurrigt, som vissa här skriver, att postpaket där det tydligt står att Postnord tar ansvar värde upp till 50 000kr inte skulle gälla klockor? Varför skulle just klockor vara borträknade till skillnad från något värdefull prydnadsföremål?
Du får kalla det snurrigt om du vill men läs villkoren så ser du att det är så..

Du får nog fråga Postnord varför klockor är exkluderade. Läs tråden så ser villkoren inklistrade.

Gick tyvärr inte att se direkt.
Förstår att du är chockad men du ger väldigt diffusa svar.. Om det är värdefrakt och någon rivit upp tejpen, bytt ut innehållet och tejpat igen är det extremt märkligt och det borde då enkelt gå att se vem som behandlat paketet på postens central vilket borde göra att det går att komma åt boven ganska enkelt.

Jag får för mig att 50.000:- är maxbeloppet. Det har varit så i alla fall.
1.7 Ansvar PostNord lämnar ersättning för förlorat eller skadat Värde med högst 10 000 SEK om innehållet är betalningsmedel och med 50 000 SEK vid övrigt innehåll.

Endast styrkt förlust ersätts och det värde som ersätts är det lägsta av följande:

Det högsta tillåtna marknadsvärdet
Det styrkta marknadsvärdet

Om innehållet i ett Värde överstiger det tillåtna marknadsvärdet utgår ingen ersättning vid förlust eller skada.

• Like
Reactions: Bas
Vissa personal (inte alla) ber en att alltid skriva ner värdet av varan på själva paketet.
Stanna alltid kvar och se på när den anställda tejpar skarvarna på paketet helt och hållet, många gånger läggs det vid sidan för att ”tejpas klart senare”.

Vissa personal (inte alla) ber en att alltid skriva ner värdet av varan på själva paketet.
Stanna alltid kvar och se på när den anställda tejpar skarvarna på paketet helt och hållet, många gånger läggs det vid sidan för att ”tejpas klart senare”.
Samt att man egentligen ska signera på tejpen vid varje hörn, så man kan se om någon tagit bort tejpen.

Du får kalla det snurrigt om du vill men läs villkoren så ser du att det är så..

Du får nog fråga Postnord varför klockor är exkluderade. Läs tråden så ser villkoren inklistrade.
Ja, du har rätt. Det stod under 1.5.2. De anses väl vara extra stöldbegärliga eller något i den stilen. Jag frågade hos mitt lokala postombud om försäkringen även gällde klockor när jag skickade mitt postpaket och de sa ja. Just i det fallet så var värdet under 520 EUR men det visste inte postombudet :S

VAD I HELVETE!!!!!! Sitter och äter lunch med arbetskollegor och ser det här! Är så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen :mad::mad::mad::mad:
Ringer dig efter jobbet C. Jag kommer att polisanmäla händelsen om jag inte får mina 22.000kr swishade till mig omedepbart!!!!!

Varenda affär jag har gjort på KS och varenda person jag har gjort affär med har skickat på samma vis. Det var helt nytt för mig och otroligt oroväckande att detta försäkringsbelopp som man antar gäller, inte gäller.

@Clemons lider med dig i denna soppa. Som Aurum påtalat kan värde bara hämtas och lämnas på företagscenter och transporteras i låsta burar och pakten är förseglade med röd värdetejp. De ska vidare alltid gå iväg samma dag som de lämnas in på företagscentret, inte bli liggande. Är hans paket skickat som värde eller använde han en en gammal låda med röd tejp som tidigare gått som värdefrakt? Om den gått som värde och blivit öppnad låter det märkligt att varken du eller personal på företagscenter såg detta? Hur såg paketet ut?
Principiellt ansvarar avsändaren för paketet tills det når mottagaren. Problemet här är väl att paketet nått dig och du hämtat ut det utan anmärkning. Om den andra parten hävdar att det låg en klocka i paketet när denne skickade det så är ju soppan i full gång så att säga...

Tror denna tråd kommer eskalera till pajkastning och vi kommer inte få reda på vad som hänt och inte då vi inte kommer att få 2 olika historier presenterade med bilder/Bevis osv men hoppas allt löser sig för er båda!

DET är mellanskillnaden Som jag sa var OK att han skickade Efter han fick min klocka!!! RINGER honom efter jobbet är så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen!!!!! :mad:
Hur skickade du ditt paket? Postens vanliga paket eller värdefrakt?
Vad är du förbannad på? Att du hängs ut eller att du inte får pengarna?

VAD I HELVETE!!!!!! Sitter och äter lunch med arbetskollegor och ser det här! Är så förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen :mad::mad::mad::mad:
Ringer dig efter jobbet C. Jag kommer att polisanmäla händelsen om jag inte får mina 22.000kr swishade till mig omedepbart!!!!!

Jag hoppas du driver med mig?

Affären såg ut som följande. Vi skulle byta Urets24 GMT som är postad i GMT-tråden och jag skulle betala pengar emellan. Han hämtar ut min klocka dagen efter jag skickade den. Hans klocka satt fast på postcentralen i 24h, helt utan anledning. Den kom inte fram igår, utan den kom fram idag, torsdag.

Jag pratar med personens farfar nu.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp