• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad av här på KS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Uret24

Cartier
Hej alla, tänker dela med mig utav min sida av historian.
Jag och @Clemons skulle byta klockor med varandra.
@Clemons skickar iväg sin klocka och jag min.
@Clemons klocka kommer fram och allt ser okej ut efter en snabb titt.
Tar lite tid för Clemons klocka att dyka upp, bland annat på grund utav det strulet som var på Postens terminal i malmö igår som går att läsa på nyheterna.
Jag har skickat iväg klockan och samtliga tillbehör. Har 2 vittnen som var med mig i rummet när jag paketerade in klockan och alla tillbehör.
Att jag på något sätt skulle ha lurat @Clemons på hans klocka är HELT uteslutet. Jag skulle aldrig göra något sånt, har sålt massor med klockor här på forumet och känner ett par Forumsprofiler privat som jag bytt 20-30tals klockor med f2f.
Nu vet inte jag om @Clemons verkligen inte fått klockan eller ej men han verkar vara en ärlig kille och inte en person som luras när man hör hur upprörd han är i telefon. För övrigt vill jag understryka att vi BÅDA gick med på att skicka våra klockor som Postpaket då det står på Postens hemsida att det tydligen ska täcka upp till 50.000 och jag frågade @Clemons innan jag skickade iväg klockan om han också ville att jag skulle skicka så då försäkringen enbart täcker 50.000 som jag var tydlig med att poängtera.

Tråkig historia, och väldigt tråkigt att jag blev uthängd så snabbt. Hade förstått om det hade passerat 1 dag eller något sådant, men att hänga ut mig nån timme ifrån att man hämtat ut klockan gjorde mig väldigt ledsen. Ska försöka lösa detta på bästa sätt med @Clemons privat. Vi håller kontakten.
 

emilarne

Cartier
Hej alla, tänker dela med mig utav min sida av historian.
Jag och @Clemons skulle byta klockor med varandra.
@Clemons skickar iväg sin klocka och jag min.
@Clemons klocka kommer fram och allt ser okej ut efter en snabb titt.
Tar lite tid för Clemons klocka att dyka upp, bland annat på grund utav det strulet som var på Postens terminal i malmö igår som går att läsa på nyheterna.
Jag har skickat iväg klockan och samtliga tillbehör. Har 2 vittnen som var med mig i rummet när jag paketerade in klockan och alla tillbehör.
Att jag på något sätt skulle ha lurat @Clemons på hans klocka är HELT uteslutet. Jag skulle aldrig göra något sånt, har massor med klockor här på forumet och känner ett par Forumsprofiler privat som jag bytt 20-30tals klockor med f2f.
Nu vet inte jag om @Clemons verkligen inte fått klockan eller ej men han verkar vara en ärlig kille och inte en person som luras när man hör hur upprörd han är i telefon. För övrigt vill jag understryka att vi BÅDA gick med på att skicka våra klockor som Postpaket då det står på Postens hemsida att det tydligen ska täcka upp till 50.000 och jag frågade @Clemons innan jag skickade iväg klockan om han också ville att jag skulle skicka så då försäkringen enbart täcker 50.000 som jag var tydlig med att poängtera.

Tråkig historia, och väldigt tråkigt att jag blev uthängd så snabbt. Hade förstått om det hade passerat 1 dag eller något sådant, men att hänga ut mig nån timme ifrån att man hämtat ut klockan gjorde mig väldigt ledsen. Ska försöka lösa detta på bästa sätt med @Clemons privat. Vi håller kontakten.

Trist för er båda! Hoppas det löser sig för er på bästa möjliga sätt!
 

joca

Patek
2-Faktor
Hej alla, tänker dela med mig utav min sida av historian.
Jag och @Clemons skulle byta klockor med varandra.
@Clemons skickar iväg sin klocka och jag min.
@Clemons klocka kommer fram och allt ser okej ut efter en snabb titt.
Tar lite tid för Clemons klocka att dyka upp, bland annat på grund utav det strulet som var på Postens terminal i malmö igår som går att läsa på nyheterna.
Jag har skickat iväg klockan och samtliga tillbehör. Har 2 vittnen som var med mig i rummet när jag paketerade in klockan och alla tillbehör.
Att jag på något sätt skulle ha lurat @Clemons på hans klocka är HELT uteslutet. Jag skulle aldrig göra något sånt, har sålt massor med klockor här på forumet och känner ett par Forumsprofiler privat som jag bytt 20-30tals klockor med f2f.
Nu vet inte jag om @Clemons verkligen inte fått klockan eller ej men han verkar vara en ärlig kille och inte en person som luras när man hör hur upprörd han är i telefon. För övrigt vill jag understryka att vi BÅDA gick med på att skicka våra klockor som Postpaket då det står på Postens hemsida att det tydligen ska täcka upp till 50.000 och jag frågade @Clemons innan jag skickade iväg klockan om han också ville att jag skulle skicka så då försäkringen enbart täcker 50.000 som jag var tydlig med att poängtera.

Tråkig historia, och väldigt tråkigt att jag blev uthängd så snabbt. Hade förstått om det hade passerat 1 dag eller något sådant, men att hänga ut mig nån timme ifrån att man hämtat ut klockan gjorde mig väldigt ledsen. Ska försöka lösa detta på bästa sätt med @Clemons privat. Vi håller kontakten.
Bra att du delar din sida av historien även om båda verkar ha samma syn på det som hänt förutom att paketet som kom fram innehöll ett verktyg och inte en klocka.

Håller med dig om att han var snabb på att hänga ut men förstår även varför när man får ett paket med ett verktyg och inte en klocka :)
 

RobVintage

Panerai
Bra att du delar din sida av historien även om båda verkar ha samma syn på det som hänt förutom att paketet som kom fram innehöll ett verktyg och inte en klocka.

Håller med dig om att han var snabb på att hänga ut men förstår även varför när man får ett paket med ett verktyg och inte en klocka :)
Om han inte fick en klocka och la i ett verktyg och spelade offer?
Vad som än hänt är det förjävligt bara att hoppas på en bra lösning.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Problemet är väl att Uret kan hävda att det inte finns något bevis för att klockan saknades när Clemons tog emot paketet.
Definitivt knepigt bevisläge. Med värdetejp på hade det gått att se om någon mixtrat med tejpen. Nu kan uret säga att ”det låg en klocka i paketet när det inlämnades”, dock utan att i sin tur kunna bevisa det. Däremot är faktum glasklart, en överenskommen klocka saknas. Vad som hänt i fraktkedjan oklart.
 

Omega87

Rolex
Definitivt knepigt bevisläge. Med värdetejp på hade det gått att se om någon mixtrat med tejpen. Nu kan uret säga att ”det låg en klocka i paketet när det inlämnades”, dock utan att i sin tur kunna bevisa det. Däremot är faktum glasklart, en överenskommen klocka saknas. Vad som hänt i fraktkedjan oklart.

Dock TS som har bevisbördan.
 

PNM

Panerai
Definitivt knepigt bevisläge. Med värdetejp på hade det gått att se om någon mixtrat med tejpen. Nu kan uret säga att ”det låg en klocka i paketet när det inlämnades”, dock utan att i sin tur kunna bevisa det. Däremot är faktum glasklart, en överenskommen klocka saknas. Vad som hänt i fraktkedjan oklart.

Jag misstänker på inget sätt Clemons men rent rättsligt är det väl inte faktum att klockan saknas - det är vad Clemons hävdar.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Paketet skiftar i vikt. 850 på kvitto kontra 835-836 vägd (köpte våg).

Ska tilläggas att paketet utan tvekan är omtejpat, vilket även Uret har bekräftat. Man ser det tydligt.

@yonsson @leben @hook

Jag och Uret24 för nu en dialog, tills dess kan tråden låsas och öppnas igen när det har skett någon uppdatering i ärendet. Jag har fått bekräftat av Uret att tråden kan låsas tills vidare och han ska även ha PM:at er om detta.

Återigen ber jag om ursäkt för uthängandet, och jag har även bett om ursäkt på telefon. Det var fel av mig och det gjordes i ren panik när jag inte fick svar på telefon samt redigerades bort så fort jag kunde tänka någorlunda klart.
 
Problemet är väl att Uret kan hävda att det inte finns något bevis för att klockan saknades när Clemons tog emot paketet.
Det stämmer, och då är vi inne på bevisfrågor. Men det är riktigt att det i en ev. process kan bli svårt för Clemons att mot Uret24s bestridande visa att klockan verkligen inte fanns i paketet. Det jag hittills beskrivit i tråden är vad som gäller om det inte råder tveksamheter parterna emellan gällande de objektiva omständigheterna. Men eftersom det inte presenterats någon övertygande bevisning om vad som har hänt när/om/hur klockan försvunnit, råder det för närvarande status q. Hoppas det löser sig!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp