• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Made in Japan VS Swiss Made (Poll-battle)

Japan VS Swiss

• Japan all the way!

Röster: 90 24.4%
  • Swiss beats baby!

Röster: 279 75.6%

• Totala väljare
    369

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DSC01911.JPG

Jag pendlar konstant men rider just nu på den japanska vågen. Vad föredrar du och varför?

Gillar båda, men Schweiz ligger före i de högre segmenten imo. Nuvarande GS sortimentet tycker jag mest är ok. Hoppas på roligare grejer nästa år.

Har inte mycket att jämnföra med.
Har bara en japanare, en G-schock och mina schweizare slår den alla dagar i veckan.

Kluven. De som jag prövat från samurajland är de vanliga misstänkta, mm300 och lite g-shock. Skulle gärna pröva en vettig GS dykare men tycker de blir för stora. En GS dykare på 40mm skulle få mig att gå igång.

Röstade Swiss, och egentligen mest för att märken och urval är så mycket bredare. Tänker jag Japan, tänker jag trion Seiko, Casio, Citizen. Tänker jag Schweiz.. Tja.. :)

Som enskilt märke är dock framförallt Seiko grymma. Bredden på Seikos sortiment är så jävla skönt, och på sätt och vis uppiggande jämfört med schweizarna. De kör verkligen hela spektrat av klockor, och gör det möjligt att nörda ner sig på olika nivåer, beroende av vilken budget man har. Det kan man knappast säga om något schweiziskt märke.

Röstade Swiss, och egentligen mest för att märken och urval är så mycket bredare. Tänker jag Japan, tänker jag trion Seiko, Casio, Citizen. Tänker jag Schweiz.. Tja.. :)

Som enskilt märke är dock framförallt Seiko grymma. Bredden på Seikos sortiment är så jävla skönt, och på sätt och vis uppiggande jämfört med schweizarna. De kör verkligen hela spektrat av klockor, och gör det möjligt att nörda ner sig på olika nivåer, beroende av vilken budget man har. Det kan man knappast säga om något schweiziskt märke.

Klok som en bok!

IMG_2207.GIF

Seiko och Orient är två japaner som jag gillar skarpt. Överlag håller schweizarna en högre nivå som GS når men i övrigt är det Schweiz/Tyskland som är klockmästare.

Agree!

Schjveiss får min röst, är dock extremt imponerad av GS och då speciellt spring drive men även deras 36k mekaniska
dock har dom endast en klocka med en boett som skulle passa mig och den är quartz och även om jag inte hatar på det så
känns det inte fullt lika roligt, så en mekanisk 36k beats eller spring drive i samma boett som en SBGX261 så står jag nog på kö
för att lägga till en japan i min samling.

Fast Seiko kanske skall jämföras med typ Swatchgroup snarare än något enskilt märke?

Magkänslan skriker klockor=Schweiz!! Likväl som bilar=Tyskland. Japan kan gör allt perfekt men jag saknar ”det”. Svårt att sätta fingret påo_O
Men hur tänkte du nu...trodde bilar var synonymt med Italien. Men vad vet jag som kör Alfa till vardags och Maserati till fest ;)

I övrigt håller jag med även om jag just nu håller GS högt!

Tillbaka
Topp