Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där kom denFest hela veckan då alltså (för Alfan är väl på verkstan).![]()
Men hur tänkte du nu...trodde bilar var synonymt med Italien. Men vad vet jag som kör Alfa till vardags och Maserati till fest
I övrigt håller jag med även om jag just nu håller GS högt!
Fast Seiko kanske skall jämföras med typ Swatchgroup snarare än något enskilt märke?
Håller helt och hållet med dig!Japan är vad Japan är.
Toyota fungerar i alla väder. Det är aldrig något krångel.
Men det är fanemig skit tråkigt.
Seiko fungerar i alla väder. Krånglar aldrig.
Men det är fanemig skit tråkigt.
Jag vill känna en adrenalin rush varje gång jag vrider på nyckeln.
"Kommer biljäveln ens starta?"
Det får man inte från Japan.
Springdrive är som en drog, var försiktig... Väldigt beroendeframkallande.GS i all ära men måste jag välja endast en klocka blir det en schweizare. Dock är plats nr 2 i klocklådan ständigt serverad för en GS. Ska man väga in prisvärdhet osv är Japan svårslaget, men i mitt tycke slår den bästa schweizaren den bästa japanen. Lyckligtvis tänker jag aldrig bli owg och är förövrigt ruggigt sugen på att testa springdrive![]()
Haha ska vara försiktig, men man vill ju liksom inte dö nyfikenSpringdrive är som en drog, var försiktig... Väldigt beroendeframkallande.
Det är många som sagt att dom bara skall prova (SBGA127)...Haha ska vara försiktig, men man vill ju liksom inte dö nyfiken![]()
Haha återstår att se om jag blir en av demDet är många som sagt att dom bara skall prova (SBGA127)...
![]()
Swatchgroup är väl Seikos motsvarighetRöstade Swiss, och egentligen mest för att märken och urval är så mycket bredare. Tänker jag Japan, tänker jag trion Seiko, Casio, Citizen. Tänker jag Schweiz.. Tja..
Som enskilt märke är dock framförallt Seiko grymma. Bredden på Seikos sortiment är så jävla skönt, och på sätt och vis uppiggande jämfört med schweizarna. De kör verkligen hela spektrat av klockor, och gör det möjligt att nörda ner sig på olika nivåer, beroende av vilken budget man har. Det kan man knappast säga om något schweiziskt märke.
Instämmer. Även Richemont Group har en del..Swatchgroup är väl Seikos motsvarighet![]()
Swatchgroup är väl Seikos motsvarighet![]()
Oj 200 k va en hög gräns . Lite väl hög om du frågar mig ( en ny rolex sub kan du plocka upp för under 100 k, speciellt om du kan leva utan datum-visning) .Äntligen en Seiko Vs Rolextråd. Saknat dessa sedan 2013.
Jag tycker att alla japaner över 10k blir löjliga och schweizare under 200k likaså
Så, nu kanske vi kan få igång flamen?
Finns många ambassadörer för den.Klockor som håller för evigt, är otroligt prisvärda och har en verklig charm i sin enkla design.
Casio såklart , går att köpa för några hundralappar och den är med dig hela livet.
![]()
Röstade såklart på Japan![]()