• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Man sköntaxeras upp 630 000 efter att ha handlat med klockor

Visst är det så, även om mail går att förfalska, så är man ju i ett mycket bättre läge om man har ett mail som styrker sin sak.

Tyvärr har många företag slutat med kundtjänst via mail, har bara telefon. Det mest chockerande exemplet är domänkrängaren Godaddy, har bara support på telefon! Kanske har de kommit fram till att det är effektivast, någon som sett forskning på effektivitet i kundtjänst för olika kontaktmetoder?
Jag skulle tro att det handlar om att de vet att många drar sig för att ringa, särskilt om det är ett internationellt företag med telesupport i ett enda land/på ett enda språk, och att man då slipper många jobbiga kunder som bara vill klaga på småsaker (= effektivt?).

Jag skulle tro att det handlar om att de vet att många drar sig för att ringa, särskilt om det är ett internationellt företag med telesupport i ett enda land/på ett enda språk, och att man då slipper många jobbiga kunder som bara vill klaga på småsaker (= effektivt?).
SÅ kan det vara för godaddy. Men jag ser det allt mer även på andra liknande tjänstebolag, tex försäkringsbolag. Vissa försäkringsbolag är lite småfula, omöjligt att skicka epost, han en "mina sidor" där man kan göra allt, förutom att säga upp försäkringen!

Kanske är många blyga och gillar att säga upp prenumerationer etc via epost, för det vet att företaget kommer ha en jobbig "säljare" i kundtjänst som kommer att vara lite ovillig att gå med på uppsägningen. Kan vara så att epostmottagande ökar antalet uppsägningar?

Sköntaxerad pga klockhandel, oj!

Annars finns ju många personer som mer eller mindre yrkesmässigt köper bostäder, renoverar och säljer vidare. Blir ju väldigt skatteffektivt att renovera "på fritiden" och sedan sälja och skatta vanliga reavinstskatten, jämfört med att driva företag och renovera bostäder.

Jag vet att Skatteverket drivet ett antal ärenden, men uppenbarligen i princip riskfritt.

Håller med dig! Se tillbaka 5-7 år när folk (i Stockholm skall tilläggas) köpte nyproduktion på ritning och sålde vidare 1-3 månader innan inflytt och tjänade hundra tusentals kronor, givetvis bara 22% skatt på dem. Det enda som krävdes va ett lånelöfte och en reservationsavgift och man hade säkrat upp sin affär.

Tillbaka
Topp