Jag har inget emot feminim design, tex Cartier har en rätt feminim design enligt mig. Mycket runda och vackra former, smäckra profiler osv. Har många ur som många skulle kalla damur.Jo jag fattar ju att de menar att det är en damklocka. Men den ser inte speciellt feminin ut enligt mig. Jag hade liksom inte reagerat om jag såg en man bära den på samma sätt som jag kanske hade om han bar en pytteliten Piaget.
Sen är jag inte så insatt i eran diskussion, ville bara säga att jag inte såg någon större skillnad på de två, även om jag förstår vilken av dem som tillverkaren menar är en damklocka.
Lite dumt av mig att gå in i diskussionen så där utan att ha läst riktigt vad ni diskuterar...
Det vi diskuterade var om det finns damur, och det finns såklart. Tycker det är intressant när man jämför dam och herrur i samma boett. De självklara valen man ser är ju ädelstenar och pärlemor. Även ofta lite större arabiska index också tycker jag. Ofta tycker jag de faller rätt platt, men förmodar de tilltalar rätt många iom att man ser dem lite överallt.