• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Husse

Patek
Ja, den har verkligen åldrats med värdighet. :) Usch, det hade sett hemskt ut med präglad krokodil, haha! Håller med om att perlon passar men jag hade velat hitta ett brunt som faktiskt är från tiden. Det verkar vara väldigt svårt att få tag på tyvärr. :sorry:
Mer rätt ändå här är svårt att få till! :)
https://watchbandit.com/product/eulit-panama-perlon-strap-dark-brown/
Är nog mitt bästa förslag.
Har ingen De Lorean, så jag kan inte sticka iväg till -60 talet och köpa ett! ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, den har verkligen åldrats med värdighet. :) Usch, det hade sett hemskt ut med präglad krokodil, haha! Håller med om att perlon passar men jag hade velat hitta ett brunt som faktiskt är från tiden. Det verkar vara väldigt svårt att få tag på tyvärr. :sorry:
Har ett tunt gummiband med krokodilprägling, så fult att jag skulle vilja använda det på något...
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Mer rätt ändå här är svårt att få till! :)
https://watchbandit.com/product/eulit-panama-perlon-strap-dark-brown/
Är nog mitt bästa förslag.
Har ingen De Lorean, så jag kan inte sticka iväg till -60 talet och köpa ett! ;)
Det var riktigt snyggt men ändå inte riktigt äkta. I brist på De Lorean så får jag väl hålla utkik på eBay... :D

Har ett tunt gummiband med krokodilprägling, så fult att jag skulle vilja använda det på något...
Vi vill se bild! :snaphappy:
 

PierreJung

Breitling
Har man inte kommit dit så kommer man... Bara ge det tid och våga ;-) Bästa, snyggaste och bekvämaste (enligt mig iaf)...
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Morfars 32mm Omega från 1950-talet sitter faktiskt grymt bra. Och ser inte så värst liten ut när man vänjer sig.

Edit: den är närmare 33mm.
15748810680376606807968460511643.jpg
15748810991637578873692541796576.jpg
IMG_20191126_131740653.jpg
 
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Med risk för att spamma tråden för mycket. Jag kan jag verkligen rekommendera Santos Galbée till er som gillar lite mindre klockor och inte testat denna. Den sitter otroligt skönt på armen, känns knappt som man har en klocka på sig. Dessutom är de ju otroligt snygga, eller vad säger ni?
20191126_130235-01.jpeg
20191126_130221-02.jpeg
20191126_130213-01.jpeg
 

PWJ

Omega
Knappa 34mm kvalar nog in som litet tycker jag! Mkt smidig och klassisk storlek. Min handled är ca 16cm som referens.

E8D640BE-F41F-4457-9426-3922CC2A701C.jpeg


Många som verkar vara av uppfattningen att endast större klockor är ”manliga” har bara udda referensram. Själv tycker jag för stor klocka lätt kan se pajasartat ut (som ne pålagd blaffa på armen som inte smälter in) - hur ”manligt” är det på en skala? ;)
 
Topp