• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Manlig nog att bära en liten klocka?

Alarik

Audemars
2-Faktor
E17E7A8E-2213-404C-8F70-D23E32592AFC.jpeg
 
Är sugen på en Santos Galbee på 29mm men är lite osäker på om den blir lite väl liten på min handled som mäter 18cm. Tycker dock sällan att den ser liten ut på andra. Har någon av er erfarenhet med modellen och hur den känns på handleden?
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Är sugen på en Santos Galbee på 29mm men är lite osäker på om den blir lite väl liten på min handled som mäter 18cm. Tycker dock sällan att den ser liten ut på andra. Har någon av er erfarenhet med modellen och hur den känns på handleden?
Har haft två stycken och gillar modellen. Vet egentligen inte varför jag sålt dem, i vart fall inte pga storleken. Hur storleken upplevs beror ju på vad man är van vid för typ av klockor. Själv bär jag allt från 31 mm - 40 mm. Mina handleder är ca 17,5-18 mm.
FC344E56-2622-4DDE-95D6-C580A27964F6.jpeg

EF8CD5C2-CAD3-4723-AB08-511BE4B36C73.jpeg
 
Kul! Tycker att det är en grym klocka som fortfarande är prisvärd även om priserna verkar ha krupit upp lite sedan jag ägde mina. Storleken behöver du inte oroa dig, men är ju alltid bra om man kan prova innan köp.

Ska se om jag kan testa innan köp ja! Höll på att köpa en speedmaster reduced för ett par år sedan utan att ha sett en irl. Var lite osäker ang storleken på den också.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Får försöka testa en så snart som möjligt! Kan dock även bli en Monaco eller speedmaster. Santos är ju dock jäkligt fin, lagom dressig och sportig imo.
Monaco kan jag tyvärr inte uttala mig om men Speedy har jag haft en. De är fina men man tröttnar fort och jag tycker att de är i största laget även om de inte är stora.
 
Topp