S
Staafen
Guest
Så lite!Många tack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så lite!Många tack.
Vet inte vilka jag redan postat men här kommer ett gäng!
Storlek på den?Kul med litet
Smått på en ganska grov arm, men visst är det bekvämt med damstorlek? Kör du annat smått också?
28 mm på 18,5 cm handled. Lite mindre än idealiskt men är klockan så här trevlig känns det bra ändå.
Enligt ovan 33mmStorlek på den?
Tack!
Ah ja, ursäkta. Jag hade missat tidigare fråga o svar. Ser bekväm ut att bära. Tror du förresten det skulle kunna bli en generell trend mot mindre klockor för män (inte bara vintage). Då menar jag inte i storleksspannet 36-40 mm utan snarare säg 28-35 mm ?Enligt ovan 33mm
Antar att du tänker på Explorer 1 som är 36mm? De är ju riktigt trevliga!Kanske en Rolex explorer? Fina och eleganta
Nästan för bekvämt. Undrar om jag tappat dem ibland för de inte känns. Den här Midon är min favorit bland småttingarna. Samma mått som den anonyma men bär lite större pga kantig boett. Det var herrstorlek när de var nya förresten. Jag fick korta länken på för att den skulle passa.Smått på en ganska grov arm, men visst är det bekvämt med damstorlek? Kör du annat smått också?
PrecisAntar att du tänker på Explorer 1 som är 36mm? De är ju riktigt trevliga!
Explorer 1 på 36 är oerhört fin. Kör personligen Tudor BB36, som ligger på samma storlek. Lite samma stuk, fast fattigmansversionen. Insett nu att jag inte kan gå större än så utan att vara obekväm!Precis
Diskreta och eleganta
Kostar inte skjortan heller
Verkligen, jag håller med!Precis
Diskreta och eleganta
Kostar inte skjortan heller
BB36 är fantastisk. En jäkligt trevlig klocka för pengarna.
Explorer 1 på 36 är oerhört fin. Kör personligen Tudor BB36, som ligger på samma storlek. Lite samma stuk, fast fattigmansversionen. Insett nu att jag inte kan gå större än så utan att vara obekväm!
Tackar!Trevlig ut
Wellington har fina klockor
Hahah bra där
Var tvungen, skojar bara
Ser alldeles utmärkt ut tycker jag!Vad säger ni om denna klocka på min handled?
Klockan ser lite mindre ut i verkligheten än på bilden. Har själv 17,5cm handleder och klockan är 36mm i diameter (trots att det stod 37 på nätet).
Har alltid burit klockor mellan 39 och 42, 36 känns superlitet, frågan är om det ser bra ut och om jag kommer att vänja mig. Vad säger panelen? Annars är klockan jättefin tycker jag.
Ser alldeles utmärkt ut tycker jag!
Tror du kommer vänja dig, män hade tom 28 mm ur förr. Ge en klocka en vecka på handleden i sträck så vänjer man sig vid det mesta. Sedan kanske man kommer fram till att man trivs med större ur ändå. Det är däremot så mycket bekvämare med lite mindre ur. Ett mindre ur på skinnband ovanför knölen på handleden är verkligen bekvämt, och snyggt.Vad säger ni om denna klocka på min handled?
Klockan ser lite mindre ut i verkligheten än på bilden. Har själv 17,5cm handleder och klockan är 36mm i diameter (trots att det stod 37 på nätet).
Har alltid burit klockor mellan 39 och 42, 36 känns superlitet, frågan är om det ser bra ut och om jag kommer att vänja mig. Vad säger panelen? Annars är klockan jättefin tycker jag.
Sitter som ett smäck om du frågar mig. Skulle varken ändra upp eller ner i storlek.Vad säger ni om denna klocka på min handled?